Az IDC hétfő óta elérhető tanulmánya szerint már a közeljövőben is azok az informatikai vezetők lehetnek sikeresek, akik az üzemeltetési feladatokkal szemben a fejlesztésekre helyezik a hangsúlyt, míg fordított esetben az a veszély fenyegeti őket, hogy szerepük marginalizálódik a szervezeten belül.
A 2015-ös felmérésekre épülő The Changing Role of IT Leadership: CIO Perspectives for 2016 című anyag felhívja rá a figyelmet, hogy aki egyszerűen csak "égeti a villanyt", az arra ösztönzi az üzleti egységeket, hogy máshol keressék a technológiai irányítást és az innovációt.
Feszültséget okozhat az eltérő felfogás
A tanulmányban idézett egyik statisztika szerint az üzleti döntéshozók több mint 40 százaléka egyfajta innovációs vezetőnek tartja a CIO-t, akinek az lenne a legfőbb feladata, hogy a digitális transzformáció folyamatait irányítsa a vállalatokon belül. Ez akár jó hír is lehetne az informatikai vezetők számára, ha ők is hasonlóan gondolkodnának – ugyanakkor az IDC felmérése alapján mindössze 25 százalékuk tekint ugyanígy a saját szerepére.
A megkérdezett CIO-k legnagyobb része, 40 százaléka az üzemeltetési feladatokat tartja a munkája legfontosabb résznek. További 34 százalékuk határozza meg magát "szolgáltatásmenedzserként", míg az üzleti vezetők csak kisebb arányban, 27 százalékban tekintenek ilyen szemmel a CIO-kra.
Az IDC anyaga megállapítja, hogy az eltérő meghatározások közti olló további növekedése számos informatikai vezető karrierjében okozhat problémákat.
Profitálhat a változásból, aki elfogadja az új szabályokat
Ma már közhely, hogy az üzleti vezetők egyre több kihívással szembesülnek az üzleti folyamatok digitális transzformációjával kapcsolatban: a vállalatoknak szervezeti, üzemi és üzleti szinten is alkalmazniuk vagy fejleszteniük kell azokat a digitális technológiáka, amelyek működésükön túl növekedésüket is biztosítják.
Azt senki sem vitatja, hogy a transzformáció sikerében a CIO-kra is alapvető szerep hárul, azonban az IDC szerint a mostani felmérés is bizonyítja, hogy az IT vezetésnek készen kell állnia a folyamatos változásra. A digitális transzformáció kulcsát ugyanis sokszor éppen a diszruptív technológiák és üzleti modellek jelentik, amelyek lebontják vagy gyökeresen átalakítják a meglévő módszereket.
A kutatást vezető Michael Jennett szerint a mostani számokból kiderül, hogy a CIO-k szerepének külső és belső megítélése változóban van; bár ehhez a változáshoz már sok CIO alkalmazkodott, még többen vannak, akik sokat profitálhatnának a hozzáadott üzleti értékekből és az üzleti területeken dolgozó kollégáikkal való kapcsolatuk javításából.
Az átalakulás jelenlegi helyzete, kockázatai és feladatai a Bitport májusi CIO Hungary konferenciájának is központi témája lesz.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak