Honfitársaink 40 százaléka próbált ki olyan online szolgáltatást az elmúlt évben, amelyet korábban sosem. A kísérletezők háromnegyede elégedett: legalább egyet a jövőben is használni fog - derült ki a Cofidis Hitel Monitor legújabb kutatási körének most nyilvánosságra hozott eredményeiből. (A felméréssorozatot 500 fős mintán online adatfelvétellel évente négy alkalommal 2011 óta készíti az NRC. A kapott adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra nézve reprezentatívnak tekinthetők.)
Internetelérésünk van, és nem félünk használni
Habár a magyarok többsége már a pandémia előtt is használt bizonyos online megoldásokat ügyintézésnél vagy vásárláskor, az elmúlt évben 40 százalékuk próbált ki új online megoldást. Természetesen a pénzügyi szektorban érdekelt Cofidis alaposabban megkutatta a banki témát. Online pénzügyi szolgáltatások területén 12 százalékos volt az "elsőbálozók" aránya a teljes mintát nézve. A valaha online hitelt felvevők 42 százaléka, a videótelefonos ügyintézést választók egyharmada, az online bankszámlanyitást választók egynegyede a járványhelyzet idején próbálta ki ezeket a megoldásokat. Az internetbankot már a Covid előtt is sokan használták, mostanra pedig az emberek 70 százaléka legalább egyszer már próbálta.
Az aktuális kutatás kapcsán érdkes kérdésként merült fel hogy a pandémia alatt kipróbált új megoldások, kialakított új szokások vajon megmaradnak-e békeidőben is, vagy inkább a szükség motiválta az embereket. Ezzel kapcsolatban fontos adat, hogy a járvány alatt újonnan bármilyen online szolgáltatást kipróbálók háromnegyede állította, legalább egyet a pandémia után is használni fog. A pénzügyek intézésénél a járvány alatt az emberek 36 százaléka a nem személyes megoldásokat választotta inkább, ez az arány a Covid előtti időszakban csupán 23 százalék volt. A személyesről online vagy telefonos ügyintézésre váltók között 43 százalék mondta, hogy pozitív volt az így szerzett tapasztalata.
A felmérés kitért honfitársaink vásárlási szokásaira is. A koronavírus ezt a területet sem hagyta változások nélkül. A magyarok 26 százaléka vásárolt kifejezetten valamit a Covid-helyzet miatt, magasabb ez az arány a gyermeket nevelők (40%) és az átlag feletti jövedelműek (55%) körében. Ilyen kiadások voltak a mobiltelefon-, nagyobb internet csomag-, laptop-, íróasztal- vagy irodai szék vásárlások és a kábeltévé vagy stream előfizetések is. A fiatalabb korosztály körében is népszerű beruházásnak számítottak a digitális eszközök, hiszen 16% százalékuk vásárolt új mobilkészüléket, 10% százalékuk pedig az otthoni tanuláshoz vagy távmunkához szükséges eszközöket szerezte be.
Inkább maradnánk otthon
Sokan választanák továbbra is a távmunkát azok közül, akiknek ezt a munkaköre megengedi. Az érdemben válaszolók csaknem kétharmada (63%) nem szeretne teljes egészében visszatérni az irodai munkavégzésre. A megkérdezettek fele köztes megoldást választana, munkahelyről és otthonról is dolgozna, felük pedig az online távmunkát preferálná a járvány lecsengése után is. A 18-29 évesek körében még népszerűbb az otthoni távmunka, mint a többi korosztálynál.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak