Egy friss hazai kutatás többek között arra kereste a választ, itthon milyen arányban terelődött az ügyintézés és vásárlás az online felületekre. A pandémia miatt elsőként használt megoldások közül legalább egyet a válaszadók többsége a jövőben is megtart majd.

Honfitársaink 40 százaléka próbált ki olyan online szolgáltatást az elmúlt évben, amelyet korábban sosem. A kísérletezők háromnegyede elégedett: legalább egyet a jövőben is használni fog - derült ki a Cofidis Hitel Monitor legújabb kutatási körének most nyilvánosságra hozott eredményeiből. (A felméréssorozatot 500 fős mintán online adatfelvétellel évente négy alkalommal 2011 óta készíti az NRC. A kapott adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra nézve reprezentatívnak tekinthetők.)

Internetelérésünk van, és nem félünk használni

Habár a magyarok többsége már a pandémia előtt is használt bizonyos online megoldásokat ügyintézésnél vagy vásárláskor, az elmúlt évben 40 százalékuk próbált ki új online megoldást. Természetesen a pénzügyi szektorban érdekelt Cofidis alaposabban megkutatta a banki témát. Online pénzügyi szolgáltatások területén 12 százalékos volt az "elsőbálozók" aránya a teljes mintát nézve. A valaha online hitelt felvevők 42 százaléka, a videótelefonos ügyintézést választók egyharmada, az online bankszámlanyitást választók egynegyede a járványhelyzet idején próbálta ki ezeket a megoldásokat. Az internetbankot már a Covid előtt is sokan használták, mostanra pedig az emberek 70 százaléka legalább egyszer már próbálta.

Az aktuális kutatás kapcsán érdkes kérdésként merült fel hogy a pandémia alatt kipróbált új megoldások, kialakított új szokások vajon megmaradnak-e békeidőben is, vagy inkább a szükség motiválta az embereket. Ezzel kapcsolatban fontos adat, hogy a járvány alatt újonnan bármilyen online szolgáltatást kipróbálók háromnegyede állította, legalább egyet a pandémia után is használni fog. A pénzügyek intézésénél a járvány alatt az emberek 36 százaléka a nem személyes megoldásokat választotta inkább, ez az arány a Covid előtti időszakban csupán 23 százalék volt. A személyesről online vagy telefonos ügyintézésre váltók között 43 százalék mondta, hogy pozitív volt az így szerzett tapasztalata.

A felmérés kitért honfitársaink vásárlási szokásaira is. A koronavírus ezt a területet sem hagyta változások nélkül. A magyarok 26 százaléka vásárolt kifejezetten valamit a Covid-helyzet miatt, magasabb ez az arány a gyermeket nevelők (40%) és az átlag feletti jövedelműek (55%) körében. Ilyen kiadások voltak a mobiltelefon-, nagyobb internet csomag-, laptop-, íróasztal- vagy irodai szék vásárlások és a kábeltévé vagy stream előfizetések is. A fiatalabb korosztály körében is népszerű beruházásnak számítottak a digitális eszközök, hiszen 16% százalékuk vásárolt új mobilkészüléket, 10% százalékuk pedig az otthoni tanuláshoz vagy távmunkához szükséges eszközöket szerezte be.

Inkább maradnánk otthon

Sokan választanák továbbra is a távmunkát azok közül, akiknek ezt a munkaköre megengedi. Az érdemben válaszolók csaknem kétharmada (63%) nem szeretne teljes egészében visszatérni az irodai munkavégzésre. A megkérdezettek fele köztes megoldást választana, munkahelyről és otthonról is dolgozna, felük pedig az online távmunkát preferálná a járvány lecsengése után is. A 18-29 évesek körében még népszerűbb az otthoni távmunka, mint a többi korosztálynál.

Piaci hírek

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.