Ugyan csak az E3 játékexpón fedi fel teljesen a Microsoft, hogy milyen is lesz a kereskedelmi forgalomba kerülő konzol valójában, már most elég sok részlet kiderült a Project Scorpio kódnév alatt futó fejlesztésről. Ha valóra válik mindaz, amit Redmond beígért, akkor a PlayStation 4 Pro 4,2 teraflop teljesítményét majdnem 50 százalékkal (6 teraflop) fogja lenyomni nyers erő tekintetében a játékgép.
Bivalyerős hardver
Korábban azt rebesgették, hogy az vadonatúj AMD Ryzen lapkáira fog alapulni a masina, ez végül nem bizonyult igaznak. Ugyanakkor az Advanced Micro Devices befektetői örülhetnek, mert a Microsoft továbbra is tőlük vásárolja majd a központi vezérlőegységeket. A 2,3 GHz-es órajelen futó, nyolc Jaguar magot használó processzor várhatóan az Xbox One-ban dolgozóhoz nagyon hasonló paraméterekkel bír. Becslések szerint azonban gyorsabb lesz annál, közel harmadával nagyobb teljesítményt nyújtva elődjénél.
Kiderült az is, hogy alaposan felpörgették a grafikus vezérlő órajelét. Míg a PS4 Pro esetében 911 MHz-en duruzsol a megjelenítésért felelős egység, az Xbox One-ban pedig "csupán" 853 MHz-es órajelen üzemel, addig a Project Scorpióba kerülő GPU 1172 MHz-es tempót diktál. Emellé 12 GB-nyi GDDR5 memória társul, ami kényelmes helyet biztosít még a nagyméretű textúráknak is.
Gőzkamrás hűtést (vapour-chamber cooling) kap a konzol, amivel PC-k esetében is csak a csúcskategóriás modelleknél lehet találkozni. Jellemzően az olyan, kifejezetten a játékélményt maximalizálni hivatott videokártyáknál alkalmaznak ilyen megoldást, mint amilyen például az Nvidia GTX 1080. A megemelkedő teljesítménynek és órajeleknek köszönhetően kell is az erőteljes hűtés.
Előtérben a 4K-s felbontás
A Digital Foundry révén arról is képet alkothatunk, hogy a nyers számokon túl milyen teljesítményt kínál a Project Scorpio. Közlésük szerint figyelemre méltó a konzol tudása, a Forza Motorsport demóját tekinthették meg futás közben. Az Xbox One-nal egyező beállítások és 4K-s felbontás mellett egyaránt remekelt a játék, nem okozott problémát a másodpercenkénti 60 képkocka megjelenítése. Ez a Digital Foundry beszámolója szerint azt jelenti, hogy immár karnyújtásnyira van a 4K-s játékélmény elterjedése, a jelentős teljesítménytartalékok pedig azt is lehetővé teszik, hogy ne csak a felbontás nőhessen minden korábbinál magasabbra, de egyéb látványbeli fejlesztésekre is marad elég kraft a gépben.
Beépített tápegységgel érkezik a Project Scorpio, emellett tartalmazni fog egy 4K-s Blu-ray meghajtót és egy 1 terabájt kapacitású, 2,5 hüvelyk méretű merevlemezt is (SSD-re tehát egyelőre nem lehet számítani). Emellett támogatja a Dolby Atmos hangzást, illetve a Microsoft jogvédett HRTF (Head Related Transfer Functions) formátumát, melyet a redmondiak Hololens csapata fejlesztett ki.
A design még nem végleges, amint említettük, azt csak a júniusi E3-on fedi majd fel a Microsoft. Ára sem ismert a készüléknek, de vélhetően továbbra is marad a konzolvilágban megszokott árképzési koncepció: a nagy pénzt az eladott játékok után kaszálja a gyártó, a vastól pedig minimális haszonnal szabadul meg. A Digital Foundry becslése szerint megjelenésekor éppen, hogy be fog férni 500 dollár alá a Project Scorpio.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak