Küszöbön áll egy kifejezetten a kis- és középvállalatok számára induló, jelentős részben vissza nem térítendő EU-s támogatást tartalmazó pályázat felhőalapú szolgáltatások bevezetésére. Mégsem csak ettől kell várni a megváltást.

Három nagy erő munkálkodik a KKV-k ellen, megakadályozva sikeresebbé válásukat és dinamikusabb fejlődésüket az ügyfélkapcsolati tevékenységükön keresztül. Az alultájékozottságon cikksorozatunk segít, mely feltárja a szegmens jelenlegi helyzetét és kitörési pontot kínál a vállalkozások számára. Ez egyben az újdonságtól való félelem leküzdésére is szolgál, bemutatva, hogy egyáltalán nem a nagyvállalatok játékszeréről van szó, ha CRM-ről beszélünk.

Végül a legnagyobb problémát a kényelem jelenti, a megszokott és beváltnak hitt gyakorlatokhoz való ragaszkodás akadályozza meg a papír/táblázatalapú “megoldások” kiváltását. Éppen ezért a CRM bevezetése egyben gondolkodásmódbeli változást is jelent. Az ügyfélkezelés átgondolása rövid távon ugyanakkor vitathatatlanul többletmunkát jelent, de ez a többletmunka a rendszer építését jelenti, ami hosszabb távon busásan megtérül.

EU-s támogatással a hatékonyságnövelésért

A tájékozatlanság, félelem és kényelem hármas legyőzése nem csak az adott vállalkozás, hanem a teljes KKV-szegmens tekintetében hozhat nagy változást, akár több százalékpontos GDP növekedéssel is járhat. Ehhez adhatja meg a kezdőlökést a bevezetőben említett európai uniós - Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA)nyújtotta - támogatás.

Ez az első olyan, hazánkban is elérhetővé váló pályázat (GINOP-3.2.2-8.2.4-16), mely kifejezetten a felhőalapú technológiát támogatja, ezért akár cloudra épülő CRM rendszer bevezetésére is felhasználható. A márciusban megnyíló lehetőség a teljes befektetés 40 százalékára rúgó, vissza nem térítendő támogatást kínál, 1-24 millió forint értékben.

Emellett 50 százaléknyi alacsony kamatozású (1%) hitelt biztosít, 1,25-37,5 millió forint közötti összeg erejéig, így mindössze 10 százalékos önerő szükséges a részvételhez. A támogatási program rendelkezésre álló összeg egyébként összesen 43 milliárd forint, közel 5 ezer pályázat beérkezésére számítanak.

Nem érdemes várni az ingyenpénzre?

A pályázatban való részvétel, az igények elbírálása, a támogatás és a hitel folyósítása akár hónapokig tartó folyamat is lehet. Ezzel szemben egy CRM-bevezetés eredményei ennél szinte biztosan hamarabb jelentkeznek, akár már az első hónapot követően látványos eredmények érhetők el. Jelentős mennyiségű munka spórolható meg a bevételek akár duplázódása mellett, azzal, hogy számos, az üzleti sikerhez egyébként elengedhetetlen feladat automatikussá válik.

Lássunk néhány példát sikeres CRM bevezetésre! Szerencsés helyzetben van az a KKV, ahol már az induláskor felismerik az ügyfélkapcsolati rendszerek előnyeit és használatának szükségességét. Ebből az átgondolt pozícióból indulhatott el a Borháló Borkereskedés, mert az üzleti terv készítésekor, gyakorlatilag a vállalkozás létrejöttével egy időben merült fel a CRM bevezetésének igénye. Így az időt rabló és kevésbé hatékony adminisztráció helyett az üzletfejlesztésre tudott fókuszálni az Elek Márton alapította cég.

A jobb minőségű folyóborok termelőktől fogyasztókig való eljuttatásának ötletére alapuló vállalkozás többek között ennek is köszönhette, hogy öt év alatt nulláról 1,1 milliárd forintos árbevétellel rendelkező vállalattá tudott növekedni. A napi tűzoltás helyett folyamatos építkezéssel válhatott ekkorává a Borháló, igazolva, hogy magas szintű ügyfélkapcsolat-kezelésre talán leginkább egy vállalkozás beindításakor van szükség.

Menet közben kereket cserélni

Természetesen nem csak új cég alapításakor érdemes foglalkozni a CRM előnyeinek kiaknázásával. Ezt példázza az IT-biztonsággal foglalkozó CDSYS esete, ahol 2012-ben vált halaszthatatlanná a CRM bevezetése. Az akkor 400 milliós évi bevételt előállító vállalatnál hárman foglalkoztak két táblázat kitöltésével, ügyfélkapcsolat címszó alatt – a hibázás így kódolva volt a „rendszerbe”.

A hiba miatt a várható profit előrejelzése néhány tízmillió forinttal kevesebbet mutatott a vártnál és a visszakeresésébe fektetett sok napnyi megerőltető, és egyébként megelőzhető munka vezetett végül a CRM bevezetéséhez. Amint azt Egerszegi Krisztián, a CDSYS akkori egyik tulajdonosa és a MiniCRM jelenlegi vezetője elárulta, egy hétig tartott az ügyfélkapcsolati rendszer alkalmazásba vétele (ezt a folyamatot ma már ingyenes workshopok segítik), ami aztán drámaian lecsökkentette az ezekre a feladatokra fordítandó idő mennyiségét.

Egerszegi meggyőződése szerint a CRM oroszlánrészt játszott abban, hogy cége két év alatt 1 milliárd forinttal tudta bővíteni bevételét. Illetve ennek köszönhetően a CDSYS vezetésének átadása is zökkenőmentesen mehetett végbe, nem egészen 1 hét után az új ügyvezető tovább tudta vinni és nyereségesen tarthatta a vállalatot.

Cloud & big data

Nem sok mindenkit érdekel az Apple szuperszemüvege

A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.