Az ausztrál hatóságok szerint a dél-koreai cég megtévesztette hirdetéseivel a fogyasztókat. A téma: hol és meddig ázhat a vízben egy Galaxy S?

A fogyasztói jogok és a tisztességes verseny felett őrködő ausztrál kormányhivatal (Australian Competition and Consumer Commission - ACCC) szerint a Samsung törvénybe ütköző módon reklámozta telefonjait, pontosabban azok vízzel kapcsolatos viszonyát. A dél-koreaiak szerint ők tiszták, úgyhogy per lesz belőle.

Víz és víz között is van különbség

Az ACCC 300 samsungos reklám átnézését követően jutott arra az álláspontra, hogy a cég hirdetései félrevezetőek voltak, amelyek alkalmasak lehettek a fogyasztók döntéseinek befolyásolására. A fogyasztóvédelmi hivatalnak két fő problémája van. Az egyik, hogy a Samsung azt kommunikálta, hogy ha maximum 30 percig és legfeljebb másfél méteres mélységig merítjük el a Galaxy S család újabb tagjait, akkor az semmilyen következménnyel nincs a telefon élettartamára, működésére. Másrészt a Samsung hirdetéseiben tengerparti és úszómedencés környezetben bukkantak fel a mobilok, miközben a vízállósági garancia csak édesvízben érvényes.

A Samsung zászlóshajói közül elsőként az S7-es kapta meg az IP68-as minősítést, amiből a 8-as szám azt jelenti, hogy a készüléknek ki kell bírnia egy maximum félórás fürdőzést 1-3 méteres mélységben (a pontos értéket termékenként lehet meghatározni). 

Az ACCC vizsgálatai szerint a Samsung visszautasított garanciális kérelmeket víz miatt károsodott mobiloknál. Bár a sajtóhír nem tér rá ki külön, de ezeknél az eseteknél valószínűleg az volt az elutasítás alapja, hogy nem megfelelően (például sós vízben) használták az eszközt.

Tengerparti csábítás

A hatóság álláspontja szerint a cég az eszközeit nem, vagy nem meggyőző mértékűen tesztelte a vízállóság és a hosszú távú működőképesség relációjában - beleértve a sósvízi vagy medencés (klóros) használatot is. Az ACCC-nek az is feltűnt, hogy miközben tengerparton, hullámok között fotózó emberek szerepelnek a reklámjaiban, a Samsung honlapján szerepel, hogy az új Galaxy S10 sorozatot nem ajánlják tengerparti vagy medencés használatra. 

Az állítások megalapozatlansága mellett a másik fő oka a bírósági folytatásnak az, hogy a Samsung reklámaiban szereplő jelenetek megtéveszthették az ausztrál vásárlókat, akiknél egyértelműen fontos, döntést befolyásoló tényező a vízállósági funkció, így a cég jogosulatlan előnyre tett szert a versenytársakkal szemben.

A Samsung hivatalos reakciójában kitart a vízállóságával kapcsolatos marketingakciói mellett, hangsúlyozza, hogy mindenben megfelel a hatályos jogszabályoknak és természetesen a legfőbb célja a fogyasztók maximális elégedettségének biztosítása. Az eltérő álláspontok között a lefolytatandó jogi csata tehet majd igazságot.

Konzumer tech

Bezúzza okostelefonos VR-szemüvegét a Google

A mobilról működtethető Daydream nem igazán érdekelte a felhasználókat, a társaság innentől a kiterjesztett valóságra és az AR alapú szolgáltatásokra koncentrál.
 
Hirdetés

A gyártóipar digitális ébredése

Hogyan teremtenek új generációs ügyfélélményt a digitális platformok?

Elméletben korlátlanok a lehetőségek a virtuális és a kiterjesztett valóság előtt, de a gyakorlatban még mindig nem találta meg a helyét a két technika. A közeljövő azonban formabontó szolgáltatásokat ígér.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.