SMS-asszisztens szolgáltatást akar meghonosítani Európában a Crowd Butler, amely ehhez tesztpiacként Magyarországot választotta. A londoni székhelyű társaság a mobil szoftverekkel és micropayment megoldásokkal foglalkozó ausztrál Crowd Mobile nemrégiben alapított startupja – nyilatkozták tavaly nyáron a Bitportnak a társaság magyarországi irodájának a vezetői.
Ígéretes volt a hibrid modell
Az SMSinasnak nevezett szolgáltatás "hibrid" megoldáson alapult: a rendeléseket sms-ben lehetett feladni, a kívánságokat azonban már nem szoftver, hanem hús-vér ügyfélszolgálatosok teljesítették volna. Így az olyan, bonyolultabb megrendeléseket is tudták volna kezelni, amiket a technika mai állása szerint még nem lehet teljesen automatizálni.
A tervezett üzleti modell egyik nagy előnyének tartották, hogy a megrendelő semmivel sem fizet többet egy termékért vagy szolgáltatásért, mintha közvetlenül maga vásárolta volna meg. A szolgáltató ugyanis a kereskedőktől kapott jutalékból élt volna.
A vállalkozás azonban az üzleti életben szokatlanul rövid életűnek bizonyult. A magyarországi tevékenység indulását júliusban jelentették be. Addigra már néhány szállító partnerrel, például könyvkereskedővel, virágbolttal, rendezvényszervező céggel szerződtek is. Szeptember közepén azonban alkalmazottak – köztük az induláshoz felvett 14 ügyfélszolgálatos – már meg is kapta a felmondását, az iroda bezárt.
Meggondolta magát az ausztrál befektető
Megpróbáltunk utánajárni, mi történt. Kérdéseinket elküldtük az ausztrál befektető kommunikációs felelőséhez. Whitney Fitzsimmonstól azonban csupán egy rövid választ kaptunk: "A Crowd Butler megszüntette magyarországi működését. A cég ezzel együtt földrajzi irányt is váltott, a jövőben egy naprakészebb koncepcióval az USA piacán jelenik meg".
Pedig a magyarországi üzletet belépőnek szánták az európai piacra, az eredeti tervek szerint már tavaly ősszel több országban, köztük Hollandiában és az Egyesült Királyságban is el kellett volna indulniuk. A befektető azonban a fentiek alapján vélhetően az európai piacban sem látott elég nagy üzletet.
Kérdéses, hogy ezek után a tengerentúlon tud-e érvényesülni. Az ötlet ugyanis közel sem egyedi. Az USA-ban tavaly több startup is elrajtolt. A Magic például, amely az SMSinashoz hasonlóan hibrid, vagyis erős ügyfélszolgálati hátteret is igénylő modellt használ, gyorsan befutott, alig egy hónapos működése után már 12 millió dolláros befektetést kapott a Sequoia által vezetett kockázati befektetési alaptól, amivel a vállalatot 40 millió dollárra értékelték.
Ráadásul ott vannak a nagyok is, melyek óriási összegeket költenek arra, hogy egyre intelligensebb digitális asszisztenseket fejlesszenek azokra az eszközökre, melyek amúgy is folyamatosan a zsebünkben vagy legalábbis testközelben vannak. És azoknál még az élő munkaerő költségével sem kell számolni.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak