Módosítja a Mozilla a Firefox-verziókkal kapcsolatos kiadási stratégiáját. Míg korábban 6-8 hetente jelent meg a böngészőből új változat, most ez a ciklus sztenderden négyhetesre csökken. A változtatás a teljes kiadási folyamatot érinti, azaz módosul a Nightly, a béta és a fejlesztői kiadás megjelenésének rendje is.
Rövidebb ciklus – gyakoribb tesztelés
Mint a Mozilla blogbejegyzése írja, a négyhetes ciklussal az új funkciók piacra vitelének sebességét szeretnék javítani. Ez az ütemezés pedig sokkal jobban illeszkedik az agilis fejlesztési projektekben alkalmazott sprintekhez.
A változások 2020 első negyedévétől lépnek életbe a böngésző ingyenes verziójánál. Mint arra a blogbejegyzés is felhívja a figyelmet, a változás nem független közelmúltban bejelentett vállalati változat, a Firefox ESR (Extended Support Release) kiadási ütemezésétől. Az ESR-ből ugyanis évente jelenik meg fő verzió, ám a biztonsági frissítéseket minden negyedik héten megkapja a konzumer változat új verziójának a megjelenésekor.
A kiadások azonban ennél bonyolultabban alakulnak, mert két fő ESR verzió a váltás előtt három hónapig párhuzamosan fut. Ez verziószámok szintjén a következőképpen néz ki. Szeptember elején megjelent 69-es végfelhasználói és a 68.1-es ESR verzió. Jövő év június 30-án, amikor a tervek szerint megjelenik a 78-es végfelhasználói és a 68.10-es kiadás, már letölthető lesz az új ESR főverzió, a 78.0. A két főverzió az augusztus 25-ig kiadásik párhuzamosan fog futni, akkor jelenik meg a 68.12-es és a 78.2 ESR, majd onnantól már csak a 78-asok jelennek meg.
A szolgáltatások fokozatos bevezetéséről továbbra sem mond le a Mozilla. A bevezetés ütemezését mindig az adott funkció kockázatának függvényében határozzák meg, minél magasabb a kockázat, annál hosszabb ideig tart a bevezetés.
De pontosan mi is ez ESR?
A Firefox napokban elindított fizetős konstrukcióját nagyvállalati felhasználóknak kínálják. Ez lényegében egy kiemelt támogatási szolgáltatással megerősített, és a nagyvállalati deployment folyamatokhoz igazított változat. A Firefox Extended Support Release a hosszabb életciklus mellett többek között dedikált ügyfélportált, a konzumer változaténál fejlettebb hibajelentési lehetőségek, valamint az SLA-menedzsment is kínál. A vállalati ügyfelek proaktívabbak lehetnek, mivel az ESR révén mélyebben beleláthatnak a böngésző fejlesztési ütemtervébe. (Ebből a Mozilla is profitál, mivel jobban a felhasználói igényekhez igazíthatja a fejlesztéseit.)
A szolgáltatásért telepítésenként kell majd fizetni. Cserébe az ügyfelek leadhatnak privát hibajelentéseket, és az SLA szerződésnek megfelelően kaphatnak javításokat garantált határidőn belül.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak