A Tencent online szolgáltatásai a felhasználók számát tekintve még elmaradnak a különféle facebookos platformoktól, a vállalat azonban majdnem annyi bevételt és nyereséget termel, mint az amerikai versenytárs.
Hirdetés
 

Kína már jövőre a világ legnagyobb digitális piacává válhat, a Statista Digital Economy Compass számításai szerin egy év múlva túlnőheti az Egyesült Államokat is. Ráadásul a meghatározó online szolgáltatók, mint az Alibaba, a Baidu vagy a Tencent, eddigi eredményeiket jellemzően hazai pályán érték el – tavaly a Tencentnek például így sikerült az a valószerűtlen dolog, hogy globálisan is a digitális játékok szegmensének legnagyobb szereplőjévé váljon.

Otthon már minden az övék

Ez utóbbiban persze volt némi szerepe a felvásárlásokon keresztül megvalósított növekedésnek is. Figyelembe véve azonban, hogy a Facebook, Twitter, Instagram, a Snapchat és más tengerentúli szolgáltatások Kínában egyáltalán nem érhetők el, olyan ökoszisztémáról beszélünk, amelyben az elsöprően népszerű, közösségi hálózati vagy üzenetküldő szolgáltatásokban felépített márkák a világ más részein gyakorlatilag ismeretlenek.

 

Facebook vs Tencent Q2 2017
Infogram


A Tencent korábban is próbálkozott a Kínán túli terjeszkedéssel, 2014-ben például éppen ők kezdtek tárgyalásokat a WhatsApp felvásárlásáról. A Facebook az utolsó pillanatban kapott észbe, és a kínaiak ajánlatánál kétszer drágábban, közel 19 milliárd dollárért megszerezte az üzenetküldő szolgáltatást. A Tencent azonban, amely a Facebookhoz hasonlóan több, egyenként is sok száz milliós felhasználói táborral rendelkező platformot (QQ, Qzone, WeChat) üzemeltet, még csak most kezd neki igazán a külpiaci terjeszkedésnek.

Új tagok a milliárdosok klubjában

Ahogy a fenti adatokból is kiderül, a kínaiak felhasználói bázisa már egyáltalán nem törpül el a Facebook mellett, és nemsokára a saját szolgáltatásai is átlépik a korábban valószíerűtlennek tűnő egymilliárdos határt. Ami azonban ennél is fontosabb, a Tencent bevételei és profitja már-már egy szinten áll a Facebookéval, sőt érdemes tudni, hogy a kínai online csoport 2015-ig hosszú éveken át nyereségesebb volt amerikai riválisánál.

 

Facebook vs Tencent H1 2017
Infogram


A befektetők szempontjából a Facebook- és a Tencent-birodalom is kiválóan teljesít: előbbi 35, utóbbi 60 százalékkal növelte részvényeinek értékét az elmúlt 12 hónapban. Nem véletlen, hogy az előző év végén már a Tencent volt a legértékesebb kínai technológia cég, jelenleg pedig szinte naponta cserélgeti egymás helyét az Alibaba Grouppal a képzeletbeli dobogó legfelső fokán.

Közösség & HR

Újabb egymilliárd dolláros befektetés a legértékesebb MI-fejlesztőbe

A kínai SenseTime elképesztő tempóban fejlődik, és ilyen ütemben szívja fel a befektetői tőkét is.
 
A szállodaipar soha nem látott hatékonysággal képes kiszolgálni a pihenést és a kikapcsolódást. Ugyanakkor rengeteg munka és erőforrás van mögötte, hogy ön ezt cikket hotelszobája kényelméből olvashatja.

a melléklet támogatója a TP-Link

Reakció „A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál” című cikkünkre, amely a CIO Hungary 2018 konferencia tudásmegosztást segítő programjának tapasztalatait foglalta össze.

A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.