Az USA tagállama eddig is vonzotta a technológiát tesztelő cégeket, ám egy új törvény még rugalmasabbá teszi az itteni munkát.

Kalifornia mellett Florida is gyakran szerepel a hírekben, ha önvezető technológia teszteléséről van szó. Néhány hónappal ezelőtt például a Fordról lehetett hallani, hogy kísérleti flottájával Miami belvárosában igyekszik fontos tapasztalatokat gyűjteni. Az Egyesült Államok kiváló éghajlati viszonyokkal rendelkező tagállamában mostantól még egyszerübb lesz ilyen típusú köröket futni.

Szabad a vásár

Jelenleg nagyon kevés helyen engedi meg a szabályozói környezet, hogy a cégek úgy teszteljék rendszereiket közúton, hogy ne legyen egy biztonsági személy a volán mögött, aki azonnal képes beavatkozni, ha valami rosszul sülne el. A már említett Kaliforniához most csatlakozik Florida is, hiszen a 311-es számú helyi törvényre a napokban rákerült a kormányzó aláírása is. Az ünnepélyes ceremóniára jelképes helyszínen, a floridai SunTrax központban került sor, amely egy kifejezetten közlekedésre kihegyezett fejlesztői és kutatási centrum.

Az önvezető rendszereket fejlesztő cégekért folyó harcban Florida így egészen jó pozícióba került. Egyrészt a klímája van olyan kedvező, mint a nagy keleti riválisnak, másrészt a tesztek indításához szükséges bürokratikus procedúrával is számolva már valószínűleg Florida nyújtja a legsímább ügyintézést.

Hogy milyen komoly "piacról" is beszélünk, azt jól jellemzi a Kalifornia állam illetékes hatósága által évente kiadott jelentés. A Department of Motor Vehicles anyagában az önvezető járművek tesztköreivel kapcsolatos adatokat lehet részletesen böngészni. A tavalyi nyilvántartás szerint 62 különböző cég kapott engedélyt közúti próbákra. Az éllovas Waymo 126 autója több mint 1,2 millió mérföldet "termelt" Kaliforniában 2018-ban.

Ott vagyunk már?

Bármennyire is pezsegni látszik a téma, a teljesen autonóm, minden helyzetre önállóan reagálni képes járművektől még meglehetősen messze vagyunk. Az Alphabet kötelékébe tartozó Waymo például már 2017-ben elkezdett kísérletezni azzal, hogy biztonsági személy nélkül indít autókat, de frissebb információk szerint az emberi felügyelőket azóta visszaültették a járművekbe.

Szintén nem segítenek a különböző, olykor halálos kimenetelő balesetekről időről időre felbukkanó hírek. És az akkor is így van, hogy sok esetben kiderül, tulajdonképpen nem is a gép, hanem az ellenőrzésére kirendelt ember volt a hibás. Az Uber tavalyi arizonai gázolása után hosszú hónapokra befagyott a fejlesztés.

Hiába bizonyítható, hogy az önvezető autók akár tízszer biztonságosabban közlekednek az emberek által vezetett autóknál, elég egyetlen látványosabb szerencsétlenség, hogy az ilyen technológiák széleskörű adaptációja azonnal megtorpanjon. Éppen ezért hangsúlyozzák sokan a fogyasztók tájékoztatásának fontosságát az autonóm járművek előnyeiről és veszélyeiről is, és az autonómia különböző szintjeinek meghatározása sem tisztán technikai kérdés, hanem összefügg a lépcsőzetesen haladó szabályozással és az emberek bizalmának felépítésével. Florida most tett egy jó nagy lépést.

Cloud & big data

Arab MI-cégbe fektet a Microsoft

Redmondnak csillapíthatatlan az étvágya, ha MI-fejlesztésről van szó. Az OpenAI-ba tolt sok milliárd dollár után ezúttal másfél milliárdot áldoz az egyesült arab emírségekbeli G42-re.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.