A Twitter látványos szenvedése és útkeresése végül abban eszkalálódott, hogy a cég fontolóra vette az ikonikus, 140 karakteres limit eltörlését. Ezzel egy olyan tulajdonságot vennének a saját szolgáltatásuktól, ami a kezdetektől fogva meghatározza azt, nem véletlen, hogy hatalmas felháborodás és értetlenség fogadta a dolog felvetését.
Eltűnik a legfontosabb korlát
Van azonban olyan szereplő, ahol nem különösebben problémáznak egy ilyen típusú változtatáson. A Twitter kínai megfelelőjének és nagy riválisának tartott Weibo hivatalosan is bejelentette, hogy meglépi a 140 kínai karakterben megszabott limit feloldását és a felhasználók hamarosan maximum 2000 karakteres bejegyzéseket is írhatnak a felületen.
Az új szabály elsőként csak kisebb körben, az úgynevezett VIP tagok számára kelne életre január 28-án, ami után egy hónappal a teljes, 500 milliós felhasználói tábornak elérhetővé tennék. Technológiai szempontból a Weibo nem sokat vacakolt a megvalósítással: ha valaki meghaladná az eddigi 140-es limitet, a bejegyzés ezt meghaladó részéhez egy kattintással juthat hozzá, vagyis alaphelyzetben nem fogják giga méretű irományok elfoglalni a Weibo oldalát.
A cég saját felmérései szerint a portálon megjelenő bejegyzések mindössze 10 százaléka haladja meg a 120 kínai karaktert. A vezetőség szerint azért van mégis szükség a bőbeszédűek támogatására, hogy ezzel több lehetőséget biztosítsanak és javítsák a felhasználói élményt. A marketing szagú érvelés mögött azonban a szakértők szerint sokkal inkább arról van szó, hogy ezzel is nyomást helyezzenek a nyugati riválisra, a Twitterre.
Már csak ez hiányzott
Amelynek egyébként is bőven megvan a saját baja. A felhasználói szám már hosszú hónapok óta csökkenő tendenciát mutat, ugyanez mondható el a részvények mozgásáról, a pénzügyi eredményekről meg nem is beszélve. A Twitter kétségbeesve keresi a megoldást, több új funkciót, szolgáltatást is bevezettek kb. egy év alatt, ez mégsem volt elég ahhoz, hogy megfordítsák a tendenciákat.
A Weibo 2009-ces indulása óta ezzel szemben folyamatos növekedésben van. Jelenleg 500 millió, jellemzően kínai felhasználója van, és Kínán belül elsősorban a szintén helyi WeChat számít az első számú konkurenciájának. A szolgáltatás kedvelt helyszíne a kínai politikát, gazdaságot, közügyeket érintő vitáknak, eszmecseréknek, amit a felhasználók relatív nagy szabadsággal tehetnek meg még úgy is, hogy utóbbi időben a kínai kormány egyre nagyobb szigorral Lép fel a nem kívánatos bejegyzések ellen.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak