Kitartó lépésekkel araszol saját ökoszisztémája teljes kiépítése felé a Brave. A digitális énünk védelmét ígérő, egyre több felhasználót vonzó böngésző mellé immár élesben is megérkezett a saját fejlesztésű kereső.
Viszlát, Google!
A Brave Search béta állapotban már idén nyár óta elérhető, ám a cég friss bejegyzése szerint öt fontos régióban mostantól kezdve ez lesz a böngésző alapértelmezett keresőmegoldása. A hivatalos tájékoztatás alapján a független indexálással dolgozó motor természetesen nem követi a felhasználokat, nem tárolja keresési lekéréseiket és kattintásaikat sem. Azaz a vállalat keresője pont azokat a húrokat igyekszik megpengetni, amiért jó eséllyel magát a Brave böngészőt is használja valaki más, elterjedtebb megoldások helyett.
Az új felállás szerint az USA-ban, Kanadában és az Egyesült Királyságban a Google megoldása helyett automatikusan a Brave Search kezd majd dolgozni, ha a címsorba nem url-t írnak be az ott élő netezők. Érdekesség, hogy kis csavarral ez igaz Franciaországra és Németországban is. Ott azonban az eddig alapértelmezett Qwant, illetve DuckDuckGo keresők lesznek lecserélve. Ez már csak azért is pikáns, mivel mindkét említett alternatív motor szintén a magánélet védelmét tűzte zászlajára. Természetesen a felhasználóknak világszerte megmarad a joga arra, hogy a megfelelő beállítási szekcióban olyan motort válasszon alapértelmezettnek, amilyet szeretne.
Maga a keresési eredmények egyébként sok szempontból hasonlítanak a Google felületére. Ha olyan a téma, itt is találni kapcsolódó híreket kiemelő csíkot, jobb oldalon pedig egy összegző információs blokkban tekinthetjük át a legfontosabb tudnivalókat az adott személyről, szervezetről, vagy egyéb dolgokról. Néhány szempontból ugyanakkor szűkösebb az eszköztár. Hogy messzebbre ne menjünk, nem lehet a találatokat mondjuk magyar nyelvű oldalakra szűrni.
Reklám nincs, de igény volna rá
Egy dolog viszont nincs a találati oldalakon: hirdetés. Igaz, ez csak amolyan ideiglenes állapot, mivel a Brave tervei szerint a keresőhöz idővel reklámokat fűzne, hogy ezzel próbálja valamennyire megtölteni a kasszáját. Aki ennyit sem hajlandó elviselni a digitális póráz ledobásáért cserébe, annak pedig ott lesz a prémium előfizetés lehetősége. Utóbbi némi adakozásért fejébe biztosítja az örökös reklámmentességet.
Ez az üzleti modell egyébként nagy hasonlóságot mutat a cég nemrégiben debütált másik szolgáltatása, a Brave Talk esetében alkalmazott módszerrel. A videós kommunikációt biztosító szolgáltatás ugyan ingyenesen használható, ám a kibővített funkcionalitáshoz már előfizetéssel kell rendelkezni.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak