Úgy tűnik, működik a vásárlók viselkedését, nemét és korát vizsgáló hirdetési platform. A tavasszal indult rendszerhez most az angliai Tesco közel félezer üzlete csatlakozik.

Az Amscreen médiacég a Quividi arcfelismerő rendszerére támaszkodva még idén áprilisban kezdte meg az éles üzemet azzal a digitáliskijelző-hálózattal, amely a képernyő előtt, mondjuk a kasszánál várakozó vásárlók arcát és szemmozgását elemezve képes megállapítani az aktuális közönség nemi- és korösszetételét, valamint fogékonyságát a reklám megtekintésére. Az OptimEyes elnevezésű rendszer néhány országban indult, de az összesen 6000 kihelyezett képernyő több mint fele egyelőre Nagy-Britanniában üzemel. Ehhez csatlakozik most a Tesco, amely 450 benzinkútjában helyezi ki a mindent figyelő eszközöket.

Pontos adatok birtokában

A technológia jelentősége a hirdetők számára egyértelmű: valós időben lehet monitorozni a közönség összetételét, amely akár azonnali beavatkozást is lehetővé tesz. Az aggregált adatok alapján az is megmondható, hogy adott napszakban milyen vásárlói összetétel várható, azaz például belőhető, hogy hétköznap délelőtt vagy hétvégenként érdemesebb-e egy bizonyos reklámot leadni. A rendszer azt is figyeli, hogy az emberek közül ki mikor néz a kijelzőre, így a hirdető egészen pontos képet kap arról, mikor és összesen hányan találkoztak a reklámmal.

A BBC összefoglalója a rendszer működéséről

Értelemszerűen felmerül a kérdés, hogy miként fogadják mindezt a "célpontok", azaz a monitorozásnak kitett vásárlók. Különösen aktuális téma ez most, hogy a Snowden-ügy kapcsán a figyelem középpontjába került az állampolgárok személyes adatainak kérdése. Az OptimEyes működése kétségtelenül erősítheti a megfigyeléssel kapcsolatos ellenérzéseket, azonban ez a szisztéma lényegesen kevésbé zavaró ebből a szempontból, mint mondjuk egy helyzetünket folyamatosan követő mobiltelefon. A rendszer ugyanis - legalábbis a működtető cég szerint - csak az aktuális képet elemzi, nem tárol felvételeket és semmilyen módon nem próbálja az adott személyeket beazonosítani.

Az persze tagadhatatlan, hogy a fentiek ellenére a sci-fi filmek jeleneteit idézi az, ha miután például négy fiatal férfi beáll a sorba, a kutyatápos reklám hirtelen átvált sört promótáló hirdetésre, de valljuk be, ez a vásárlók szempontjából sem teljesen haszontalan fejlesztés.

Közösség & HR

A Micron is megkapta az irdatlan amerikai állami támogatást

Az Intellel, a TSMC-vel és a Samsunggal együtt így már 28 milliárd dollárt osztott ki az amerikai kormányzat a hazai csipgyártó üzemek építésére és fejlesztésére.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.