Úgy tűnik, működik a vásárlók viselkedését, nemét és korát vizsgáló hirdetési platform. A tavasszal indult rendszerhez most az angliai Tesco közel félezer üzlete csatlakozik.
Hirdetés
 

Az Amscreen médiacég a Quividi arcfelismerő rendszerére támaszkodva még idén áprilisban kezdte meg az éles üzemet azzal a digitáliskijelző-hálózattal, amely a képernyő előtt, mondjuk a kasszánál várakozó vásárlók arcát és szemmozgását elemezve képes megállapítani az aktuális közönség nemi- és korösszetételét, valamint fogékonyságát a reklám megtekintésére. Az OptimEyes elnevezésű rendszer néhány országban indult, de az összesen 6000 kihelyezett képernyő több mint fele egyelőre Nagy-Britanniában üzemel. Ehhez csatlakozik most a Tesco, amely 450 benzinkútjában helyezi ki a mindent figyelő eszközöket.

Pontos adatok birtokában

A technológia jelentősége a hirdetők számára egyértelmű: valós időben lehet monitorozni a közönség összetételét, amely akár azonnali beavatkozást is lehetővé tesz. Az aggregált adatok alapján az is megmondható, hogy adott napszakban milyen vásárlói összetétel várható, azaz például belőhető, hogy hétköznap délelőtt vagy hétvégenként érdemesebb-e egy bizonyos reklámot leadni. A rendszer azt is figyeli, hogy az emberek közül ki mikor néz a kijelzőre, így a hirdető egészen pontos képet kap arról, mikor és összesen hányan találkoztak a reklámmal.

A BBC összefoglalója a rendszer működéséről

Értelemszerűen felmerül a kérdés, hogy miként fogadják mindezt a "célpontok", azaz a monitorozásnak kitett vásárlók. Különösen aktuális téma ez most, hogy a Snowden-ügy kapcsán a figyelem középpontjába került az állampolgárok személyes adatainak kérdése. Az OptimEyes működése kétségtelenül erősítheti a megfigyeléssel kapcsolatos ellenérzéseket, azonban ez a szisztéma lényegesen kevésbé zavaró ebből a szempontból, mint mondjuk egy helyzetünket folyamatosan követő mobiltelefon. A rendszer ugyanis - legalábbis a működtető cég szerint - csak az aktuális képet elemzi, nem tárol felvételeket és semmilyen módon nem próbálja az adott személyeket beazonosítani.

Az persze tagadhatatlan, hogy a fentiek ellenére a sci-fi filmek jeleneteit idézi az, ha miután például négy fiatal férfi beáll a sorba, a kutyatápos reklám hirtelen átvált sört promótáló hirdetésre, de valljuk be, ez a vásárlók szempontjából sem teljesen haszontalan fejlesztés.

Közösség & HR

Maszkokkal vertek át arcfelismeréssel azonosító fizetési rendszereket

Egy amerikai mesterségesintelligencia-csipeket fejlesztő startup tesztelte az arcfelismerés megbízhatóságát.
 
Hirdetés

HPE Primera: garantáltan zéró adatvesztés

Felhőalapú gépi tanulási algoritmusainak köszönhetően a HPE Infosight képes a tárolók és alkalmazások közötti meghibásodások 86 százalékát előre jelezni és megakadályozni.

Hirdetés

Ez bárkinek megér havi pár száz forintot

Két ember van: aki már leejtette a mobilját, és aki le fogja ejteni. De fel lehet készülni erre – egy jó készülékbiztosítással.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.