Úgy tűnik, működik a vásárlók viselkedését, nemét és korát vizsgáló hirdetési platform. A tavasszal indult rendszerhez most az angliai Tesco közel félezer üzlete csatlakozik.
Hirdetés
 

Az Amscreen médiacég a Quividi arcfelismerő rendszerére támaszkodva még idén áprilisban kezdte meg az éles üzemet azzal a digitáliskijelző-hálózattal, amely a képernyő előtt, mondjuk a kasszánál várakozó vásárlók arcát és szemmozgását elemezve képes megállapítani az aktuális közönség nemi- és korösszetételét, valamint fogékonyságát a reklám megtekintésére. Az OptimEyes elnevezésű rendszer néhány országban indult, de az összesen 6000 kihelyezett képernyő több mint fele egyelőre Nagy-Britanniában üzemel. Ehhez csatlakozik most a Tesco, amely 450 benzinkútjában helyezi ki a mindent figyelő eszközöket.

Pontos adatok birtokában

A technológia jelentősége a hirdetők számára egyértelmű: valós időben lehet monitorozni a közönség összetételét, amely akár azonnali beavatkozást is lehetővé tesz. Az aggregált adatok alapján az is megmondható, hogy adott napszakban milyen vásárlói összetétel várható, azaz például belőhető, hogy hétköznap délelőtt vagy hétvégenként érdemesebb-e egy bizonyos reklámot leadni. A rendszer azt is figyeli, hogy az emberek közül ki mikor néz a kijelzőre, így a hirdető egészen pontos képet kap arról, mikor és összesen hányan találkoztak a reklámmal.

A BBC összefoglalója a rendszer működéséről

Értelemszerűen felmerül a kérdés, hogy miként fogadják mindezt a "célpontok", azaz a monitorozásnak kitett vásárlók. Különösen aktuális téma ez most, hogy a Snowden-ügy kapcsán a figyelem középpontjába került az állampolgárok személyes adatainak kérdése. Az OptimEyes működése kétségtelenül erősítheti a megfigyeléssel kapcsolatos ellenérzéseket, azonban ez a szisztéma lényegesen kevésbé zavaró ebből a szempontból, mint mondjuk egy helyzetünket folyamatosan követő mobiltelefon. A rendszer ugyanis - legalábbis a működtető cég szerint - csak az aktuális képet elemzi, nem tárol felvételeket és semmilyen módon nem próbálja az adott személyeket beazonosítani.

Az persze tagadhatatlan, hogy a fentiek ellenére a sci-fi filmek jeleneteit idézi az, ha miután például négy fiatal férfi beáll a sorba, a kutyatápos reklám hirtelen átvált sört promótáló hirdetésre, de valljuk be, ez a vásárlók szempontjából sem teljesen haszontalan fejlesztés.

Közösség & HR

Megkezdték a kirajzást a SpaceX globális internetet biztosító műholdjai

Elon Musk cége sikeresen pályára állította az első 60 eszközt, de a működőképességhez még sokkal több kell.
 
Ha nem sikerül megválaszolni azokat a biztonsági kihívásokat, amelyek az informatikai fejlesztések még mélyebb integrációjával járnak, nem teljesedhet ki a gyártóipar negyedik forradalmát elhozó trend. Lehetőségek és buktatók.
A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.