Két év alatt másfélszeresére nőhet az okos hangszórók telepített bázisa, ami a kiskereskedelmi oldalon is megalapozhatja az új monetizációs stratégiákat.

Az egyes tudásterületek, illetve a tudásterületekhez kapcsolódó könyvtárak méretének és elérhetőségének bővülése kritikus szerepet kap a hangvezérelt digitális asszisztensek által feldolgozott tranzakciók számának növelésében. Ez egyrészt fokozza a hang alapú kereskedelem értékét a harmadik fél (vagyis a kiskereskedők) szempontjából, másrészt újabb bevételi forrásokat teremt a hangsegéd platformok fejlesztői számára is – állapítja meg a Juniper Research előrejelzése.

A felhasználók egyre gyakrabban vásárolnak a "hangsegédeken" keresztül: a piackutató becslése szerint az ehhez köthető üzletek értéke az idei 4,6 milliárd dollárhoz képest 2023-ra elérheti majd a 19,4 milliárd dollárt is. Ennek a Juniper Research tanulmánya alapján az lehet az első számú oka, hogy a hangvezérelt, képernyővel is rendelkező digitális asszisztensek lényegesen javítják a fizetési folyamat (checkout) hatékonyságát, amire egyébként a meghiúsult rendelések 60-70 százalékát szokás visszavezetni.

A piackutató arra számít, hogy az ilyen okos hangszórónak is nevezett eszközök globális telepített bázisa több mint 50 százalékkal növekedhet 2021 és 2023 között. Ezt más források, köztük a Statista által összegyűjtött előrejelzések is alátámasztják, amelyek alapján a hangvezérelt asszisztensekből származó globális bevételek és 2025-re elérhetik a 35,5 milliárd dollárt. A Juniper riportjából ugyanakkor az is kiderül, hogy a kereskedők szempontjából a képernyő hiánya komoly akadálya lehet az adaptációnak, mivel ez korlátozza a vásárlók elé tálalható kontextuális információt.

A vásárlók egyelőre megosztottnak tűnnek

Bár az okostelefonokon működő segédeprogramok továbbra is meghatározók maradnak ezen a területen, az önállóan működő okos hangszórók növekvő számából az következik, hogy a hozzájuk kapcsolódó kereskedelmi lehetőségek is bővülni fognak, támogatva az új keletű monetizációs stratégiákat. Tavaly egyébként 23 millió fogyasztó használt ilyen asszisztenseket a vásárláshoz világszerte, ami a Visa adatai szerint 45 százalékos növekedésnek felel meg 2018 -hoz képest, és 8 százalékos bővülést jelent 2019-hez viszonyyítva.

Ahogy a VentureBeat vonatkozó összeállításából kiderül, a világjárvány nem csak az érintés nélküli vásárlási lehetőségek iránti igényt fokozta, de fel is gyorsította az elmozdulást a többcsatornás (omnichannel) kiskereskedelmi élmények felé. A lap az Opus Research statisztikáját idézi, amelynek értelmében a kiskereskedelemben is egyre gyakrabban bukkannak fel a hangvezérléssel működő eszközök, a kutatásban részt vevő kiskereskedelmi cégek közel háromnegyede pedig nem meglepő módon a keresést tartja azok legfőbb erősségének.

Az Opus tanulmánya azt is megállapítja, hogy a hangszolgáltatásokat használó vásárlók lényegesen többet is költenek, mint azok, akik kizárólag a hagyományos online felületeken keresztül vásárolnak. A VentureBeat ugyanakkor azokat a véleményeket is idézi, amelyek szerint a a hang alapú megoldásokra egyelőre korai lenne meghatározó bevételi forrásként tekinteni: az eMarketer például arról számolt be, hogy a felnőtt amerikaiak több mint fele nem hogy sosem használt még ilyen alkalmazásokat, de nem is igazán érdekődik irántuk.

Közösség & HR

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.