Az egyes tudásterületek, illetve a tudásterületekhez kapcsolódó könyvtárak méretének és elérhetőségének bővülése kritikus szerepet kap a hangvezérelt digitális asszisztensek által feldolgozott tranzakciók számának növelésében. Ez egyrészt fokozza a hang alapú kereskedelem értékét a harmadik fél (vagyis a kiskereskedők) szempontjából, másrészt újabb bevételi forrásokat teremt a hangsegéd platformok fejlesztői számára is – állapítja meg a Juniper Research előrejelzése.
A felhasználók egyre gyakrabban vásárolnak a "hangsegédeken" keresztül: a piackutató becslése szerint az ehhez köthető üzletek értéke az idei 4,6 milliárd dollárhoz képest 2023-ra elérheti majd a 19,4 milliárd dollárt is. Ennek a Juniper Research tanulmánya alapján az lehet az első számú oka, hogy a hangvezérelt, képernyővel is rendelkező digitális asszisztensek lényegesen javítják a fizetési folyamat (checkout) hatékonyságát, amire egyébként a meghiúsult rendelések 60-70 százalékát szokás visszavezetni.
A piackutató arra számít, hogy az ilyen okos hangszórónak is nevezett eszközök globális telepített bázisa több mint 50 százalékkal növekedhet 2021 és 2023 között. Ezt más források, köztük a Statista által összegyűjtött előrejelzések is alátámasztják, amelyek alapján a hangvezérelt asszisztensekből származó globális bevételek és 2025-re elérhetik a 35,5 milliárd dollárt. A Juniper riportjából ugyanakkor az is kiderül, hogy a kereskedők szempontjából a képernyő hiánya komoly akadálya lehet az adaptációnak, mivel ez korlátozza a vásárlók elé tálalható kontextuális információt.
A vásárlók egyelőre megosztottnak tűnnek
Bár az okostelefonokon működő segédeprogramok továbbra is meghatározók maradnak ezen a területen, az önállóan működő okos hangszórók növekvő számából az következik, hogy a hozzájuk kapcsolódó kereskedelmi lehetőségek is bővülni fognak, támogatva az új keletű monetizációs stratégiákat. Tavaly egyébként 23 millió fogyasztó használt ilyen asszisztenseket a vásárláshoz világszerte, ami a Visa adatai szerint 45 százalékos növekedésnek felel meg 2018 -hoz képest, és 8 százalékos bővülést jelent 2019-hez viszonyyítva.
Ahogy a VentureBeat vonatkozó összeállításából kiderül, a világjárvány nem csak az érintés nélküli vásárlási lehetőségek iránti igényt fokozta, de fel is gyorsította az elmozdulást a többcsatornás (omnichannel) kiskereskedelmi élmények felé. A lap az Opus Research statisztikáját idézi, amelynek értelmében a kiskereskedelemben is egyre gyakrabban bukkannak fel a hangvezérléssel működő eszközök, a kutatásban részt vevő kiskereskedelmi cégek közel háromnegyede pedig nem meglepő módon a keresést tartja azok legfőbb erősségének.
Az Opus tanulmánya azt is megállapítja, hogy a hangszolgáltatásokat használó vásárlók lényegesen többet is költenek, mint azok, akik kizárólag a hagyományos online felületeken keresztül vásárolnak. A VentureBeat ugyanakkor azokat a véleményeket is idézi, amelyek szerint a a hang alapú megoldásokra egyelőre korai lenne meghatározó bevételi forrásként tekinteni: az eMarketer például arról számolt be, hogy a felnőtt amerikaiak több mint fele nem hogy sosem használt még ilyen alkalmazásokat, de nem is igazán érdekődik irántuk.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak