A pénzügyi technológiáról (fintech) szóló globális kutatás fogyasztói szegmensében 10 ezer fogyasztót kérdeztek online vásárlási és bankolási szokásaikról, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Japánban és Brazíliában. A válaszok alapján elmondható, világszerte a fogyasztók csaknem kétharmada használ valamilyen fintech alkalmazást vagy platformot, azonban mindössze 17 százalék érzi úgy, hogy kellő mennyiségű információ áll rendelkezésére ezen alkalmazások – például a digitális pénztárcák, illetve a költségvetés-tervező vagy e-kereskedelmi alkalmazások – használatával kapcsolatos lehetséges kockázatokról.
A járvány pozitív hatásai
A kiberbiztonsági piacon érdekelt ESET nemrégiben publikált felméréséből kiderült, hogy az emberek 57 százaléka ma már gyakrabban használja az online- vagy mobilbankokat, és 21 százalékuk jobban érdeklődik a saját pénzügyeivel kapcsolatos ügyintézés iránt, mint a járvány előtt. A 18 és 44 év közötti korosztályból minden ötödik válaszadó csatlakozott egy virtuális bankhoz a koronavírus miatti lezárások bevezetése óta, és minden tizedik fogyasztó kezdte el először használni a fintech platformokat.
A válaszadók 83 százaléka számolt be arról, hogy online kezeli bankszámláját, 24 százalékuk pedig ehhez kizárólag mobilalkalmazást használ. Az emberek 39 százaléka kifejezetten biztonságban érzi magát az online bankolás során, ami azt jelenti, hogy a biztonság és a fogyasztói bizalom tekintetében a bankok megelőzik a kiskereskedőket.
A fintech-felhasználók 77 százaléka egyetértett abban, hogy a hagyományos online banki alkalmazásokhoz képest a fintech appok könnyebben használhatók és jobb felhasználói élményt nyújtanak. Arra a kérdésre, hogy honnan szerzik be az információt az új pénzügyi szolgáltatásokról és a pénzügyek kezelésére használt technológiákról, a felmérés résztvevői között az "online keresőmotor, mint például a Google" bizonyult a legnépszerűbb válasznak.
A kriptovaluta iránti érdeklődés is folyamatosan növekszik: a magukat magas szintű felhasználóként megjelölő fogyasztók 30 százaléka fektet ebbe a pénznembe.
Meglódított e-kereskedelem
A felmérés szerint a megkérdezettek 61 százaléka gyakrabban vásárol online, mint a járvány előtt, ez a szám a 25-34 éves korosztály körében 70 százalék. A kutatásból az is kiderült, hogy a megnövekedett online vásárlások velünk maradnak a pandémia után is: a fogyasztók 40 százaléka arra számít, hogy a jelenleginél is többet vásárol majd online a járvány után.
Ugyanakkor az adataik és eszközeik biztonságát tekintve a fogyasztók kevésbé magabiztosak: mindössze 29 százalékuk nyilatkozta, hogy "nagyon biztonságosnak" érzi az online vásárlást, és 16 százalék válaszolta, hogy "nem különösebben biztonságos" vagy "egyáltalán nem biztonságos". A felmérést publikáló ESET szerint mindezek rávilágítanak arra, hogy a szolgáltatóknak többet kell tenniük annak érdekében, hogy megvédjék a fogyasztókat az online vásárlás során rájuk leselkedő fenyegetésektől, ezzel pedig növeljék az online vásárlásba vetett bizalmukat is.
A fogyasztók 69 százaléka gondolja úgy, hogy felismerne egy adathalász e-mailt, amely az egyik általa rendszeresen látogatott webshopnak adja ki magát. Ez jelentheti azt, hogy egyre tudatosabbak és óvatosabbak vagyunk az online térben, ám tekintve, hogy a Google 2020-ban rekord mennyiségű, 2 millió adathalász webhelyet regisztrált, valószínűleg sokan még mindig alábecsülik a bűnözők erőfeszítéseit.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak