A Microsoft online üzletága utoljára 2005-ben termelt nyereséget, és legutóbbi negyedévet is több százmillió dolláros veszteséggel zárta, bár éves összehasonlításban javult a teljesítménye.
A vállalat a 372 millió dolláros üzemi veszteség ellenére is kedvezően értékelte az online divízió június 30-án lezárt második naptári (negyedik pénzügyi) negyedévét. A hirdetési árbevétel a grafikus hirdetések piacának visszaesése ellenére 11 százalékkal növekedett, a részleg vesztesége az előző év megfelelő időszakához viszonyítva 110 millió dollárral csökkent, a Bing kereső piaci részesdése pedig 17,9 százalékra emelkedett a meghatározó jelentőségű észak-amerikai piacon. Az Online Services Division teljes pénzügyi évét tekintve 1,281 milliárd dolláros veszteséget termelt, ami az utóbbi esztendők legkedvezőbb eredménye. 





Drága mulatság  Ezzel szemben maga az online üzletág 2006 óta masszívan veszteséges, és ha ide számítjuk az aQuantive-felvásárlás nyomán tavaly nyáron leírt 6,2 milliárdos értékcsökkenést, akkor a divízión keresztül már több mint 18 milliárd dollár szivárgott el a Microsoft zsebéből. (Grafikánkat a témára negyedévről negyedévre ráharapó Business Insider összeállítása nyomán készítettünk.)

Surface-korrekció és döglődő PC-piac árnyékolja be az MS üzleti évét
Microsoft: egy a tábor, egy a zászló

A Microsoft mindennek ellenére folyamatosan önti a pénzt az online üzletágba, és a vállalati struktúra nemrég bejelentett, nagyszabású átalakítása sem érinti hátrányosan a részleget. Az Applications and Services Engineering Group vezetését – vagyis az alkalmazások és szolgáltatások fejlesztését – arra a Qi Lura bízták, aki évekig irányította az online divízió pénznyelőjét, ám jövőre a Bing mellett már az Office-ért, vagyis a vállalat üzemi nyereségének kétharmadát adó termékvonaláért is ő lesz a felelős.

Meglepetés! Elhülyít minket a ChatGPT használata

Az MIT tudósainak frissen publikált kutatása megerősíti azokat az aggodalmakat, miszerint annyira nem tesz jót az agyműködésünknek, ha túlzottan a generatív algoritmusokra bízzuk magunkat.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.