Töretlenül növekszik az általuk termelt bevétel, a piac már bőven átlépte a PC-k vagy a konzolos játékok forgalmát.
Hirdetés
 

Továbbra sem igazán veszítenek lendületükből a mobilos játékok, amelyek mára már teljesen átrendezték a hagyományos digitális játékipart. Arra már három évvel ezelőtt, 2014-ben sor került, hogy a mobil appok a konzolos és a személyi számítógépes (PC, Mac) költéseket külön-külön is meghaladják. Az olló azóta folyamatosan nyílik az egyes területek között, a mobil játékok bevételei már 25 százalékkal magasabbak a PC-kkel szemben, a konzolos forgalomnak pedig több mint a dupláját teszik ki.

Közelíti a 200 milliárdos forgalmat

Az App Annie és az IDC közös kutatása alapján elsősorban a legfontosabb ázsai piacok (Kína és Japán) masszív növekedésének köszönhető, hogy a digitális játékpiac egészében is újra rekord forgalmat generált 2016-ban. A 60 százalékot kitevő mobil ág bővülésében már szerepe van a kiterjesztett valóságra (AR) és a virtuális valóságra (VR) épülő megoldásoknak is, amelyek azonban csak a későbbiekben fognak érdemlegesen felfutni, elsősorban az utóbbiak előtt áll még hossz út, amíg a fősodorba juthatnak.
 

forrás: App Annie


Az iOS App Store és a Google Play alkalmazásáruházak bevételeinek 80 százaléka származik a játékokból, amelyek a letöltések számát tekintve 35 százalék körüli részesedéssel rendelkezenek. A trend egyik legjobb indikátora, hogy a nagy kiadók nem csak hogy a mobil szegmens felé fordultak, de már legnagyobb sikereik közül is ott jegyeznek néhányat – a Nintendo például a Pokemon Góval minden idők harmadik legnagyobb játékbevételét söpörte be a két mobilos piactér közös történetében.

Egyre változatosabb dolgokat csinálnak

A mobilos játékok jövőjét természetesen a mobilhasználati szokások alakulása is előrevetíti. A Strategy Analytics az észak-amerikai kulcspiacról szóló kutatásában arról számol be, hogy az átlag okostelefon-felhasználó egy átlagos napon összesen 283 percre, vagyis több mint 4 és fél órára kapcsolja be a készülék képernyőjét, és ebben 69 olyan periódus is benne van, amikor legalább 4 percig egyfolytában a telefonját nyüszteti.
 

forrás: Strategy Analytics


A 2016-ra vonatkozó statisztika azt is megmutatja, hogy a felhasználók átlagosan 167 percet töltenek a mobil alkalmazások használatával (a különbséget a hanghívások vagy egyéb, alapfunkciónak tekintett tevékenységek adják), miközben 110 munkamenetet indítanak és összesen 455 megabájt adatforgalmat generálnak naponta. A jellemző tevékenységek között mindjárt az "egyéb" kategória vezet 98 perccel, ezt követi a közösségi média (33 perc), a böngészés (24 perc) és a videók nézegetése (12 perc).

Egy másik felmérés ugyanakkor azt mutatja, hogy a letöltések számának növekedésével arányosan csökken a felhasználók lojalitása is egy-egy mobilos apphoz. A Fiksu DSP szerint ez olyasmiben is megmutatkozik, mint hogy idén januárban is tovább csökkent az alkalmazásokon belüli hirdetések ára és a végül fizető felhasználók bevonásának költsége is. Fontos, hogy a rendszeresen használt alkalmazások száma a letöltött appok számának növekedésével együtt is csökken, ma már átlagosan tízzel kevesebb appot használunk újra és újra, mint egy évvel korábban.

Konzumer tech

Elon Musk összekötné agyunkat számítógépeinkkel

Az amerikai vizionárius új cége ismét egy sci-fi témát váltana valóra.
 
Hirdetés

Itt a Yelon! Szexedukációs weboldal és alkalmazás kamaszoknak

Elindult a Telenor támogatásával a Yelon szexedukációs okostelefon-alkalmazás és weboldal, ami a 10–18 éves fiatalok testképével, kapcsolataival, szexualitásával összefüggő kérdéseire igyekszik tényszerű válaszokat adni.

A vállalatoknál telepített szoftverek közel harmada feleslegesen kerül fel a számítógépekre vagy kihasználatlan, ami szükségtelen költségeket és extra kockázatot jelent egy gyártói auditnál.

a melléklet támogatója a SoftwareONE

Hirdetés
A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az IPR-Insights idén is megkérdezte a vállalatokat a tapasztalataikról. A válaszadók többsége több auditra készül, de magabiztosabban várja az auditort. Fábián László (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.