Töretlenül növekszik az általuk termelt bevétel, a piac már bőven átlépte a PC-k vagy a konzolos játékok forgalmát.

Továbbra sem igazán veszítenek lendületükből a mobilos játékok, amelyek mára már teljesen átrendezték a hagyományos digitális játékipart. Arra már három évvel ezelőtt, 2014-ben sor került, hogy a mobil appok a konzolos és a személyi számítógépes (PC, Mac) költéseket külön-külön is meghaladják. Az olló azóta folyamatosan nyílik az egyes területek között, a mobil játékok bevételei már 25 százalékkal magasabbak a PC-kkel szemben, a konzolos forgalomnak pedig több mint a dupláját teszik ki.

Közelíti a 200 milliárdos forgalmat

Az App Annie és az IDC közös kutatása alapján elsősorban a legfontosabb ázsai piacok (Kína és Japán) masszív növekedésének köszönhető, hogy a digitális játékpiac egészében is újra rekord forgalmat generált 2016-ban. A 60 százalékot kitevő mobil ág bővülésében már szerepe van a kiterjesztett valóságra (AR) és a virtuális valóságra (VR) épülő megoldásoknak is, amelyek azonban csak a későbbiekben fognak érdemlegesen felfutni, elsősorban az utóbbiak előtt áll még hossz út, amíg a fősodorba juthatnak.
 

forrás: App Annie


Az iOS App Store és a Google Play alkalmazásáruházak bevételeinek 80 százaléka származik a játékokból, amelyek a letöltések számát tekintve 35 százalék körüli részesedéssel rendelkezenek. A trend egyik legjobb indikátora, hogy a nagy kiadók nem csak hogy a mobil szegmens felé fordultak, de már legnagyobb sikereik közül is ott jegyeznek néhányat – a Nintendo például a Pokemon Góval minden idők harmadik legnagyobb játékbevételét söpörte be a két mobilos piactér közös történetében.

Egyre változatosabb dolgokat csinálnak

A mobilos játékok jövőjét természetesen a mobilhasználati szokások alakulása is előrevetíti. A Strategy Analytics az észak-amerikai kulcspiacról szóló kutatásában arról számol be, hogy az átlag okostelefon-felhasználó egy átlagos napon összesen 283 percre, vagyis több mint 4 és fél órára kapcsolja be a készülék képernyőjét, és ebben 69 olyan periódus is benne van, amikor legalább 4 percig egyfolytában a telefonját nyüszteti.
 

forrás: Strategy Analytics


A 2016-ra vonatkozó statisztika azt is megmutatja, hogy a felhasználók átlagosan 167 percet töltenek a mobil alkalmazások használatával (a különbséget a hanghívások vagy egyéb, alapfunkciónak tekintett tevékenységek adják), miközben 110 munkamenetet indítanak és összesen 455 megabájt adatforgalmat generálnak naponta. A jellemző tevékenységek között mindjárt az "egyéb" kategória vezet 98 perccel, ezt követi a közösségi média (33 perc), a böngészés (24 perc) és a videók nézegetése (12 perc).

Egy másik felmérés ugyanakkor azt mutatja, hogy a letöltések számának növekedésével arányosan csökken a felhasználók lojalitása is egy-egy mobilos apphoz. A Fiksu DSP szerint ez olyasmiben is megmutatkozik, mint hogy idén januárban is tovább csökkent az alkalmazásokon belüli hirdetések ára és a végül fizető felhasználók bevonásának költsége is. Fontos, hogy a rendszeresen használt alkalmazások száma a letöltött appok számának növekedésével együtt is csökken, ma már átlagosan tízzel kevesebb appot használunk újra és újra, mint egy évvel korábban.

Konzumer tech

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.