Továbbra sem igazán veszítenek lendületükből a mobilos játékok, amelyek mára már teljesen átrendezték a hagyományos digitális játékipart. Arra már három évvel ezelőtt, 2014-ben sor került, hogy a mobil appok a konzolos és a személyi számítógépes (PC, Mac) költéseket külön-külön is meghaladják. Az olló azóta folyamatosan nyílik az egyes területek között, a mobil játékok bevételei már 25 százalékkal magasabbak a PC-kkel szemben, a konzolos forgalomnak pedig több mint a dupláját teszik ki.
Közelíti a 200 milliárdos forgalmat
Az App Annie és az IDC közös kutatása alapján elsősorban a legfontosabb ázsai piacok (Kína és Japán) masszív növekedésének köszönhető, hogy a digitális játékpiac egészében is újra rekord forgalmat generált 2016-ban. A 60 százalékot kitevő mobil ág bővülésében már szerepe van a kiterjesztett valóságra (AR) és a virtuális valóságra (VR) épülő megoldásoknak is, amelyek azonban csak a későbbiekben fognak érdemlegesen felfutni, elsősorban az utóbbiak előtt áll még hossz út, amíg a fősodorba juthatnak.
forrás: App Annie
Az iOS App Store és a Google Play alkalmazásáruházak bevételeinek 80 százaléka származik a játékokból, amelyek a letöltések számát tekintve 35 százalék körüli részesedéssel rendelkezenek. A trend egyik legjobb indikátora, hogy a nagy kiadók nem csak hogy a mobil szegmens felé fordultak, de már legnagyobb sikereik közül is ott jegyeznek néhányat – a Nintendo például a Pokemon Góval minden idők harmadik legnagyobb játékbevételét söpörte be a két mobilos piactér közös történetében.
Egyre változatosabb dolgokat csinálnak
A mobilos játékok jövőjét természetesen a mobilhasználati szokások alakulása is előrevetíti. A Strategy Analytics az észak-amerikai kulcspiacról szóló kutatásában arról számol be, hogy az átlag okostelefon-felhasználó egy átlagos napon összesen 283 percre, vagyis több mint 4 és fél órára kapcsolja be a készülék képernyőjét, és ebben 69 olyan periódus is benne van, amikor legalább 4 percig egyfolytában a telefonját nyüszteti.
forrás: Strategy Analytics
A 2016-ra vonatkozó statisztika azt is megmutatja, hogy a felhasználók átlagosan 167 percet töltenek a mobil alkalmazások használatával (a különbséget a hanghívások vagy egyéb, alapfunkciónak tekintett tevékenységek adják), miközben 110 munkamenetet indítanak és összesen 455 megabájt adatforgalmat generálnak naponta. A jellemző tevékenységek között mindjárt az "egyéb" kategória vezet 98 perccel, ezt követi a közösségi média (33 perc), a böngészés (24 perc) és a videók nézegetése (12 perc).
Egy másik felmérés ugyanakkor azt mutatja, hogy a letöltések számának növekedésével arányosan csökken a felhasználók lojalitása is egy-egy mobilos apphoz. A Fiksu DSP szerint ez olyasmiben is megmutatkozik, mint hogy idén januárban is tovább csökkent az alkalmazásokon belüli hirdetések ára és a végül fizető felhasználók bevonásának költsége is. Fontos, hogy a rendszeresen használt alkalmazások száma a letöltött appok számának növekedésével együtt is csökken, ma már átlagosan tízzel kevesebb appot használunk újra és újra, mint egy évvel korábban.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak