A budapesti szolgáltató központ is bekerült a HP világszerte üzemeltetett kiemelt központjai közé.
A HP a tavaly év folyamán feltérképezte, melyek a legalkalmasabb helyszínek kiemelt szolgáltató központok (SSC – Shared Service Center) működtetésére. A mintegy hetven országban jelen lévő vállalat végül nyolc helyszínt választott ki erre. Az egyik helyszín Budapest. „Így a magyar főváros olyan technológiai központokkal vált egyenrangúvá, mint Dublin vagy Kuala Lumpur” – fogalmaz a budapesti SSC-t érintő változást hírül adó közlemény.
A stratégiai fontosságú egységgé előlépett szolgáltatási központban jelenleg 1500-an dolgoznak, amely valamivel több mint a fele a HP 2300 fős magyarországi összlétszámának. A szolgáltató központ a világ 15 országában nyújt infrastruktúra-üzemeltetési és üzletifolyamat-támogatást gyógyszer-, élelmiszer- és energiaiparban, a gyártásban, illetve a kommunikációs és pénzügyi szektorban tevékenykedő partnereinek. A budapesti központban dolgozó kollégák19 különböző nyelven végzik munkájukat.
A közlemény idézi
Gonda Gábort, a HP Magyarország ügyvezető igazgatóját, aki szerint az anyavállalat döntése a HP Magyarország sikerén túl a világszínvonalú magyar szakértelemnek és szaktudásnak is szól. A magyar leányvállalat vezetője úgy véli, Magyarországon ideálisak a feltételek ahhoz, hogy az ország a szolgáltató ágazatban "nagyhatalommá" váljon. A HP Magyarország vezetésének célja, hogy a hazai központ kapacitásait kihasználva tovább növelje a magyar helyszínről nyújtott szolgáltatások arányát, közép- illetve hosszú távon pedig képes legyen bővíteni a budapesti központot.