Nem lenne szükség többé töltőállomásra, ha elterjedne a Continental ötlete.

A hatótávolság mellett az elektromos autózás elterjedésének másik nagy kerékkötője a közlekedési eszközök akkumulátorainak töltési ideje. Szemben napjaink benzinkútjaival, ahol maximum két perc alatt meg lehet tankolni egy autót, az elektromos járművek ennél jóval több időt (értsd: akár órákat is) igényelnek lenullázott energiatárolóik maximális kapacitásra feltornászásához.

A Continental trükkje

Ennek a hosszú és feleslegesnek tűnő, manuális beavatkozást igénylő folyamatnak vethet véget a leginkább autógumijairól ismert vállalat ötlete. A Continental ugyanis kifejlesztett egy módszert, amellyel fizikai csatlakozás, azaz vezetékek nélkül lehetne tölteni az autókat. A mikrotöltés elvére alapozott technikával jelentősen növelhető lenne a töltési helyek száma.

Az induktív töltés eljárását használta fel a Continental elméletének gyakorlatba ültetéséhez. Elektromágneses tekercsek elektromos járművekbe és az utakba történő beépítésével az autók gyakorlatilag folyamatosan tölthetők lennének, amíg olyan felületen tartózkodnak, amik (beépítetten) tartalmazzák az ehhez szükséges tekercseket. Az autóban és az útban levő tekercsek gerjesztette elektromos mező lehetővé teszi a töltés vezetékek nélküli áramlását a jármű akkumulátorába.

Egyetlen problémája van csupán az eljárásnak, hogy a hagyományos, vezetékekre alapuló töltési módszerhez képest érezhetően nagyobb veszteséggel működik. Viszont, ha ezen túllendülünk, és elterjed a technika, akkor számos helyen felbukkanhatnak az útba épített tekercsek. Képzeljük el például, ha bevásárlóközpontok vagy irodaépületek parkolóiban megjelenhetne ez a megoldás, akkor a bevásárlás, munkavégzés ideje alatt feltöltődhetnének elektromos járműveink, és nem lenne szükség az egész éjszakás betáplálásra.

Lássunk néhány konkrétumot!

11 kilowattos töltési tempó mellett a Continental vezeték nélküli töltési rendszere nagyjából minden egyes, parkolással töltött perc alatt körülbelül 1 kilométerrel növelheti meg a továbbiakban megtehető út hosszát. Egy nagybevásárlásnál ez könnyen jelenthet 50-60 kilométernyi pluszt, ha viszont az iroda parkolójában tesszük le a kocsit, akkor teljesen feltöltve kaphatjuk vissza a munkanap végén.

A Continental elképzelése gyártófüggetlen kialakítást tételez fel; attól függetlenül működne, hogy ki építette meg a töltőt. A megfelelő parkolást, a töltő feletti pontos pozícionálást egy a járműbe épített kiegészítő segítségével oldanák meg.

Bármennyire is érdekesnek hangzik a vállalat ötlete, mégsem találta fel vele a spanyolviaszt. Már jelenleg is léteznek vezeték nélküli megoldások, többek között a Tesla Model S tulajdonosai számára. A BMW pedig saját rendszerén dolgozik, igaz, a németek töltési tempója egyelőre a Continental rendszere által kínáltnak csupán felére képes.

Mobilitás

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.