A Millward Brown immár tizedik éve készíti el a világ száz legértékesebb márkájának listáját. Ahogy már megszokhattuk, a technológiai szektor uralja az élmezőnyt.

A Millward Brown immár tizedik éve készíti el a világ száz legértékesebb márkájának listáját. Ahogy már megszokhattuk, a technológiai szektor uralja az élmezőnyt.

Az alma visszavág

Tavaly az Apple kénytelen volt átadni a három évig zsinórban birtokolt első helyét a Google-nek, ami a frissen publikált adatok [PDF] szerint csak pünkösdi királyság volt a keresőóriás számára. A piaci adatokon és számtalan fogyasztói kérdőíven alapuló BrandZ tanulmány 2015-ös, jubileumi kiadásában már ismét az almás cég brandje lett a világ legértékesebbje.

A Millward Brown eredeti infografikája ITT érhető el

Az Apple márka értékét pillanatnyilag 247 milliárd dollárra teszik a szakértők, ami a valaha volt legmagasabb érték. Ez nem is csoda, hiszen a tavalyi, amúgy sem éppen harmatos eredményhez képest a brand "árfolyama" 67 százalékot erősödött. A cég utóbbi időben mutatott kirobbanó formáját látva nem is nagyon lehetett kérdés az első hely tulajdonosa.

A technológiai és kommunikációs szektornak általában véve jól megy a sora, hiszen a tíz legjobb listája négy IT-s céggel indít, de a további helyek zömét is az IKT-piac szereplői uralják. A három, technológiához egyáltalán nem köthető toplistás brand (a Coca-Cola, a McDonald's és a Marlboro) pedig csak a legutolsó helyekre fért be.

Bizonyára sokan kíváncsiak rá, hogy hol tart a Facebook ezen a ranglétrán. Nos, a Zuckerberg-birodalom egyelőre nem fért be a legjobbak közé, de brandértékének egy év alatti megduplázásával a leggyorsabban növekedő márka lett. Pozícióját tekintve pedig a 21. helyről a 12.-re ugrott.

Így múlik el...

Mivel ez a tizedik ilyen jellegű felmérés, már kellően sok idő telt el ahhoz, hogy érdemes legyen összehasonlítani az első alkalommal élen végzők listáját a mostanival. Az alább látható táblázat egyik lényeges tanulsága, hogy a globalizáció és a technológiai fejlődés, az internet elterjedése mennyire felértékelte az egyes brandek súlyát. A 2006-os első helyezett a 2015-ös top 10-es mezőny közelébe sem kerülne.

A másik érdekesség, hogy mindössze egyetlen évtized alatt mennyire kicserélődött az elit. A tíz évvel ezelőtti helyezettek közül kevesebb mint a felét látjuk újra a friss listán. Szintén a technológiai szektor felértékelődését jelzi, hogy ebből a négy állandó márkából három ehhez az iparhoz kötődik. 

Top10 Brand 2015 vs 2006 | Create infographics
Piaci hírek

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.