A budapesti gasztroforradalom két jellegzetes vállalkozását, a Budapest Bakeringet és a Budapest Makeryt egy képzőművész alapította, ám a sikerhez nagy szükség volt a digitális technológia teremtette lehetőségekre is. (x)
Hirdetés
 

A barátom unatkozott, nekem pedig számtalan ötlet van a fejemben. A listámról kiválasztottunk egyet és neki láttunk a megvalósításnak. A barátom végül elment dolgozni máshova, engem viszont egyre jobban vonzott a megvalósítás. Így született meg a Budapest Bakering, majd később a Budapest Makery – így emlékszik vissza a kezdetekre Lendvai Ádám alapító. A két vállalkozás az azóta valódi sikertörténetté vált. A fánkszerű, különböző töltelékkel kínált ételt az utcán, a BKV jellegzetes járműveit mintázó kiskocsikból áruló Budapest Bakering a létrejötte óta eltelt két év alatt lassan franchise céggé formálódik, hogy nekiláthasson a külföldi terjeszkedésnek. A családok, baráti társaságok, cégek számára a közösségi ételkészítés élményét adó Budapest Makeryvel pedig egy a világon máshol ismeretlen étteremtípust sikerült meghonosítani a piacon.

A médiaművészként induló Lendvai Ádámnak nem ezek az első startupjai. Mint mondja, számára egy-egy üzleti vállalkozás beindítása egyfajta művészet, hiszen itt is szükség van az alkotás vágyára, kreativitásra és játékosságra. Az egyetlen különbség az üzlet és a művészet között, hogy egy művészeti alkotás nem akar önfenntartó lenni, míg egy vállalkozásnak ez a legfőbb célja. Lendvai Ádám nem titkolja, mindkét kezdeményezése esetében szembe kellett néznie néhány nem is kis nehézséggel. A Budapest Bakeringnél a magyar piacra jellemző életszínvonal és vásárlóerő jelentett komoly kihívást, így a hangsúly a kiskocsik catering szolgáltatására került. A Budapest Makery esetében pedig az volt a kezdeti kihívás, hogy rá kellett ébreszteni a vendégeket, miért is jó egy olyan étterem, ahol nekik kell fizetniük a maguk által készített ételért. A Makery válasza: egy egyedülálló közös élmény!

Mind a Budapest Bakering, mind a Budapest Makery sikeréhez nagy szükség volt az információtechnológia vívmányaira. Korábban ezer dolog kellett egy cég elindításához, most néhány gombnyomás elég. Nem kell előre informatikai eszközökre beruházni sem, a cég működtetéséhez szükséges szolgáltatások jelentős része havi díjért használatarányosan igénybevehetőek – mondja Lendvai Ádám. Ezen felül a két vállalkozás nem is működhetne a digitális technológia nélkül, hiszen a Budapest Bakering kiskocsiinak mozgását mobilapplikáción keresztül követhetik a potenciális fogyasztók, a Budapest Makery pedig afféle "élő gasztroblogként" működik, ahol a vendégeket tableteken futó videós alkalmazás segíti a kiszemelt étel elkészítésében.

A megjelenés támogatója a Magyar Telekom Nyrt.

Mobilitás

Nyakunkon az összehajtható Samsung okostelefon?

Egy véletlennek köszönhetően hullott le a lepel egy kísérleti készülékről.
 
Hirdetés

Üzleti sikerek az unalom ellen

A budapesti gasztroforradalom két jellegzetes vállalkozását, a Budapest Bakeringet és a Budapest Makeryt egy képzőművész alapította, ám a sikerhez nagy szükség volt a digitális technológia teremtette lehetőségekre is.

A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.