Ezúttal a Galaxy Note 4 egyes telepeiről derült ki, hogy túlmelegedésre hajlamosak. Visszahívják őket.
Hirdetés
 

Szerdán indult termékvisszahívási kampány egyes Samsung Galaxy Note 4 akkumulátorok kapcsán. Az akciót elrendelő Consumer Product Safety Commission (CPSC) állítása szerint némelyik energiatároló egység hajlamos a túlmelegedésre; a Bizottság égési sérülésektől és tűzesetektől tartva rendelte el a felhasználók értesítését.

A nagy Samsung akku-para

Nem lehet nem észrevenni a tavaly őszi Samsung akku-botrány és a mostani eset közötti összefüggést. Az viszonylag gyorsan kiderült, hogy gyártási hibás energiatároló telepek kerültek a Galaxy Note 7-ekbe, ezért a dél-koreai vállalat visszahívta az érintett készülékeket, hogy kicserélje bennük az akkukat. Az igen költséges lépés azonban nem hozta meg a várt sikert, mivel a felújított eszközök némelyike továbbra is a korábbi hibát produkálta. A Samsung végül kénytelen volt leállítani a gyártást és beszüntetni az értékesítést.

Mint utólag kiderült, nem vezethető vissza egyetlen okra az akkumulátor túlmelegedése, de a jelenség legfontosabb faktora a helyhiány volt. A telefonok zömét naponta kell tölteni, hogy elbírják az egyre többet nyújtó elektronikai alkatrészek folyamatosan növekedő energiaigényét. Ez azonban pont ellentétesen hat a méret- és tömegbeli csökkentés kényszerével, így a gyártók pengeélen egyensúlyoznak, hogy mindenkinek a kedvére tegyenek.

Az energiatároló telepek töltésük során méretváltozáson estek át, kicsit megdagadtak. Noha ez természetes és kezelhető jelenség, az így igényelt extra 10 százaléknyi hely kialakítása – vagyis meghagyása – elmaradt a Note 7-esekben. Amikor tehát tulajdonosuk tölteni kezdte, az akku térfogata növekedésnek indult, csakhogy nem volt hova tágulni. Ezt a stresszt párszor még képes volt elviselni a készülék, de huzamosabb használat után a már többször ismertetett jelenséggel kimúlt.

Két nagyságrenddel kisebb a baj

A történtek egyenes következménye volt a minőség-ellenőrzés szigorítása és az, hogy a Samsung lecserélte beszállítóit. A lépés sikeresnek tűnt, a Samsung Galaxy S8 esetében egyetlen esetben sem jeleztek akkumulátorproblémát (annál inkább a kijelző vörösségével kapcsolatos gondokat). És hamarosan a következő Galaxy Note is bizonyíthat: a 8-as változat alig egy hét múlva, augusztus 23-án debütál.

Visszatérve a Note 4-es akkuproblémájához: felmerülhet a kérdés, hogy miért csak most, három évvel a kiadás után látott napvilágot a jelenség? Nos, ez nem a Samsung sara. Azok a telepek érintettek ugyanis, melyeket újra forgalomba hozott Note 4-ekbe építettek be; ezek a készülékek az AT&T termékbiztosítási programjának keretei között jutottak el a felhasználókhoz. Így noha a készülékek eredetileg 2014-től kerültek forgalomba, az érintett energiatároló telepek 2016 decembere és 2017 áprilisa között érték el a telefonok tulajdonosait.

A Samsung megerősítette, hogy a termékvisszahívási program a dél-koreai vállalattól függetlenül zajlik, sőt, az érintett akkumulátorok egy része nem is eredeti Samsung termék. Az IT-konszern állítása szerint az akkuk hamisítvány mivolta meg is válaszolja azt a kérdést, miért hevülhetnek túl ezek a telefonok.

Jó hír, hogy a termékvisszahívási program relatíve kis méretű. A CPSC becslése szerint valamivel több mint 10 ezer akkumulátort kell lecserélni – emlékeztetőül, a tavalyi Note 7 esetében 3 millióra rúgott ez a szám. Ráadásul a Note 4-eknél még otthoni módszerekkel is eltávolítható a készülék energiaforrása, szemben a Note 7-tel, melynél csak ipari körülmények között nyílik erre lehetőség.

Mobilitás

Képzeljen el egy országot, ahol két emberre jut egy megfigyelőkamera

De nem is kell elképzelni: Kína hamarosan ilyen lesz. Már most is közel 170 millió kamera figyeli az embereket a távol-keleti országban.
 
Hirdetés

Üzleti sikerek az unalom ellen

A budapesti gasztroforradalom két jellegzetes vállalkozását, a Budapest Bakeringet és a Budapest Makeryt egy képzőművész alapította, ám a sikerhez nagy szükség volt a digitális technológia teremtette lehetőségekre is.

A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.