Hatalmas a sürgés-forgás az azonnali üzenetküldő szolgáltatások körül, röpködnek a dollármilliárdok, a száz milliós befektetések. A tech szektorban mozgó nagyvállalatok igyekeznek beszerezni a saját IM alkalmazásukat, mivel annyira gyorsan pörög a piac és a felhasználói szám ezen a területen, hogy nincs idő saját megoldás létrehozására, illetve annak termőre fordítására.
Nagy comeback lehet a vége
Ebben a környezetben tűnt fel az üzenő appok nagy öregje, a desktop kilensként működő ICQ, amire olvasóink nagy része valószínűleg kellő nosztalgiával gondol vissza. Az eredeti (Live, MSN) Messenger mellett ez az platform volt a legnépszerűbb annak idején, sőt, 1996-os megjelenésekor az egyetlen ebben a témában. A mobilok, majd az okostelefonok rohamos terjedésével, illetve a konkurens appok megjelenésével azonban az ICQ jelentősége is csökkent,
Mielőtt azonban ez megtörtént volna, 1998-ban az AOL megvásárolta az izraeli alapítású vállalkozást az akkor rekordnak számító, közel 400 millió dolláros összegért. Amikor az előbb említett hanyatlás kiteljesedett, egy orosz üzletember, Alisher Usmanov tűnt fel a színen, aki a Mail.ru Group képviseletében 2010-ben 188 millió dollárért szerezte meg az oroszok körében akkor még népszerű ICQ-t.
Szinte az összes platformon ott vannak
Az azóta eltelt időszakban az azonnali üzenetküldés piaca felrobbant: a Vibert egy japán cég vásárolta meg 900 millió dollárért, a WhatsApp pedig a Facebook érdekkörébe került egy elképesztő, 19 milliárd dolláros összegért cserébe. Mindeközben az ICQ folyamatosan veszítette el felhasználóit; 2010-ben például 42-ről 11 millióra csökkent a számuk. Mivel a chat szinte teljes egészében áttevődött a mobilok képernyőjére, az ICQ-nál is igyekeztek lekövetni az igényeket, így az alkalmazás mára Androidon, iOS-en és Windows Phone-on is elérhető, és az össz felhasználói tábornak több mint a fele a mobilos verziókat használja.
A brazilok kaptak rá újra
Az ICQ lényegében ugyanazt tudja, mint a több hasonló app (szöveg, képek küldése, hang/videóhívások, stb.), és úgy tűnik, hogy a fáradozás meghozta első gyümölcseit. A Mail.ru képviselői úgy nyilatkoztak a Bloomberg újságíróinak, hogy a cég négy évvel ezelőtti felvásárlása óta most sikerült először növelni a felhasználói számot. Ennél több konkrétumot nem árultak el a folyamatokról, azt viszont lehet tudni, hogy Brazíliában (Uruguayban, Argentínában, Oroszországban) kiemelkedően sikeres az app, mivel egy hónap egy millióan töltötték le.
Az ICQ vezetősége még nem szívesen beszél a termék kommercializálásáról, egyelőre a felhasználói bázist szeretnék a lehető legszélesebbre húzni. Az első számú konkurenciát a WhatsAppban látják, akiket elsősorban Oroszországban, Európában és a Latin-Amerikai országokban szeretnének megszorongatni.
Ezzel párhuzamosan a Wall Street Journal arról adott hírt, hogy a világ legnagyobb online kereskedője, az Alibaba kivetette hálóját a Snapchatre. A chat appok másik nagy vadja a hírek szerint akár 10 milliárd dollárt is megérhet a kínaiaknak, akik próbálkoztak saját csevegő alkalmazással (Laiwang), de gyorsan kiderült, hogy ezzel a módszerrel képtelenség rövid idő alatt eredményeket elérni. A Snapchatet a Facebook is megkörnyékezte annak idején, a startup azonban elutasította a 3 milliárd dollárosra tippelt vételi ajánlatot.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak