Az elmúlt egy-másfél évben sokan fűztek hatalmas reményeket a meghatározó online vállalkozások tőzsdei megjelenéséhez, ám kevés kivétellel messze alulmúlták a várakozásokat.
A konzumer piacot célzó, meghatározó technológiai cégek mezőnyből az a LinkedIn emelkedik ki, amely bevételeinek javát tulajdonképpen B2B csatornákon keresztül szerzi. Hasonlóan látványos sikerekről inkább az idehaza kevésbé ismert szolgáltatók esetében beszélhetünk: a Zillow ingatlaninformációs portál értéke például csaknem a kétszeresére emelkedett, és a Kayak nevű utazási kereső is kiemelkedően teljesít.
Helyükre kerültek ■ A Facebook, legfőképpen pedig a Zynga vagy a Groupon viszont gyengén teljesít, és utóbbiak esetében már arról sincs szó, hogy csak a túlzott várakozásoknak voltak képtelenek megfelelni, hiszen részvényeik már a kibocsátási árfolyam 40 százalékát sem érik. Az alábbi ábra a tőzsdeindexszel együtt jeleníti meg a korábban forradalminak tartott online modellek szereplését: