Az elmúlt egy-másfél évben sokan fűztek hatalmas reményeket a meghatározó online vállalkozások tőzsdei megjelenéséhez, ám kevés kivétellel messze alulmúlták a várakozásokat.
A konzumer piacot célzó, meghatározó technológiai cégek mezőnyből az a LinkedIn emelkedik ki, amely bevételeinek javát tulajdonképpen B2B csatornákon keresztül szerzi. Hasonlóan látványos sikerekről inkább az idehaza kevésbé ismert szolgáltatók esetében beszélhetünk: a Zillow ingatlaninformációs portál értéke például csaknem a kétszeresére emelkedett, és a Kayak nevű utazási kereső is kiemelkedően teljesít.

Helyükre kerültek  A Facebook, legfőképpen pedig a Zynga vagy a Groupon viszont gyengén teljesít, és utóbbiak esetében már arról sincs szó, hogy csak a túlzott várakozásoknak voltak képtelenek megfelelni, hiszen részvényeik már a kibocsátási árfolyam 40 százalékát sem érik. Az alábbi ábra a tőzsdeindexszel együtt jeleníti meg a korábban forradalminak tartott online modellek szereplését:


 

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.