A vállalati folyamatok és fejlesztések egyre nagyobb szeletét befolyásolja aktívan az IT, legyen szó marketingről, gyártásról vagy más területekről. A nagyvállalati informatikai vezetőknek (CIO) ezért nagyon résen kell lenni, hogy a megfelelő megoldásra költsék a kollégák a saját részlegük büdzséjét - állítja a Gartner.
Újabb és újabb szerepkörben
Egy-két évtizeddel ezelőtt a vállalatok azt várták el az informatikai részlegektől, hogy kiépítsék és komoly leállások, hibák nélkül üzemeltessék a működéshez szükséges rendszereket. Valamivel később már az is alapvető igénnyé vált, hogy a vezetők minél több és minél frissebb információkhoz jussanak a cég szerteágazó folyamatairól, ideértve a készlet- és rendelésállományt, a gyártási fázisokat, a kereskedelmi csapat ügyfélszerzési potenciálját és megannyi egyéb adatot. Mára viszont már minden lényeges új fejlesztés, szervezeti átalakítás, gyártási módosítás megköveteli az IT szoros, kezdetektől fogva jelen lévő felhasználását.
A Gartner elemző és tanácsadó cég egy friss anyagában ezért felhívja a CIO-k figyelmét arra, hogy munkájuk a fenti folyamat következtében sokkal összetettebbé vált. Egyszerre kell (szinte) tökéletes, hibanélkül üzemelő rendszert biztosítaniuk, valamint lényegi lökést adni más részlegek tevékenységének azzal, hogy az informatikai arzenál megfelelő fegyverét ajánlják az üzleti folyamatok felturbózásásra. Mindkettő más-más megközelítést, gondolkodásmódot és eszköztárát igényel.
Máshol van a pénz
A gazdasági válság egyáltalán nem tett jót a CIO-khoz dedikált költségvetési összegeknek. Az informatikai vezetőknek folyamatosan kellett kevesebből többet, de legalább ugyanannyit kihozni, mint az előző években. És bár látszik némi fény az alagút végén, a helyzet egyre inkább az, hogy van pénz informatikára, de az különböző részlegek vezetőinek a kezében van.
Az informatikát egyre nagyobb hatásfokkal hasznosítani igyekvő CIO-knak tehát az a feladatuk, hogy ezeket a kollégákat győzzék meg arról, az éppen aktuális problémáikra, fejlődési céljaik megvalósítására milyen lehetséges megoldásokkal tud segíteni az informatika és tágabb értelemben a technológia.
Ahhoz, hogy hiteles és működő javaslatokat tegyen az informatikai vezető, mindenképpen tisztában kell lennie a vállalatot behálózó információs csatornák, döntési mechanizmusok működésével. Kik, hol, milyen információkhoz és mi célból férhetnek hozzá? Hogyan működnek a döntési folyamatok? Ki miért felel? Ezek mellett tisztában kell lenni azzal, hogy a technológiai eszköztár miként van jelenleg befogva az értékteremtésbe, milyen lehetséges fejlődési irányok képzelhetők el, milyen költséggel és kockázatokkal jár egy-egy alternatív megoldás.
Mindezek eredőjéből keletkezik a kompetens, a kollégák szemében hitelesnek látszó CIO, aki meggyőzően tud érvelni és képes plusz eredményeket elérni az általa javasolt módszerek, alkalmazások bevezetésével.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak