A hvg.hu írta meg, hogy ma reggel részlegesen leállt az okmányirodák informatikai rendszere. A július 8-ikán bekövetkezett teljes leállással ellentétben a mai hiba csak két funkciót érintett.
Az MTI kérdésére az okmányirodák informatikai rendszerének működéséért felelő Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) azt mondta, hogy a probléma az útlevelek és a személyi igazolványok igénylését érintette. A hibát, kora délutánra sikerült javítani, a rendszer ismét zavartalanul működik. A KEKKH arról is tájékoztatta az MTI-t, hogy a rendszerben bekövetkezett hiba nem okozott adatvesztést.
Ez nyár óta a harmadik nagyobb probléma, ami az elektronikus ügyintézés rendszereit érinti. A mostani technikai problémák csak részleges fennakadást okoztak, de mint emlékezetes, nyáron a teljes országos rendszer leállt, akkor szintén mintegy fél napra. Korábban pedig az idén elindított elektronikus anyakönyvi rendszerrel akadtak gondok. Igaz, ez utóbbi esetében kiderült, hogy nem a rendszer váratlan hibája, hanem lényegében emberi hiba okozott problémát.
Az okmányirodai hálózat a teljesen elektronikus, központosított hivatali ügyintézést végző kormányablakok rendszerébe illeszkedik. Ezen keresztül intézhetik ügyeiket magánszemélyek és gazdasági társaságok egyaránt. A rendszer működéséért a KEKKH felel, a Hivatal fogja össze a rendszert érintő fejlesztéseket is.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak