Nagyjából 2500 milliárd forintnak megfelelő összegből épít a dél-koreai gyártó egy új, OLED-technológiára fókuszáló létestményt. A döntés mögött az Apple irányváltása állhat.

Títzezer milliárd wonba fog kerülni az LG Displaynek az a most bejelentett gyáregység, amelyben a tervek szerint 2018 első felében kezdődhet meg a különböző OLED-kijelzők gyártása. Ez az összeg amerikai dollárban kifejezve több mint 8 millárdot jelent, forintban pedig nagyjából 2500 milliárdnak felel meg, azaz egy szerényebb kivitelezésű Paks II is kijönne belőle.

Korea, az OLED-nagyhatalom

Az Organic Light-Emitting Diode, azaz szerves fénykibocsátó dióda technológiáján alapuló kijelzők világpiacát jelenleg is uralják a dél-koreai gyártók, akik a versenytársakhoz képest korábban és nagyobb spektrumon adoptálták a módszert. A Samsung például 2010-től kezdve használja az OLED-kijelzőket a telefonjainál, de az LG-nél is körülbelül ugyanilyen régre nyúlik vissza a bevezetés. Utóbbi cégnél a mobiloknál is fontosabb csapásirányt jelentenek a tévék. Az LG tavaly állt elő az első 4K felbontású készülékkel ebben a szegmensben.

A P10-nek nevezett, Pajuban létesítendő új gyáregységgel tovább nőhet az ország OLED-potenciálja, és jelentős nyomás alá helyezheti a más ázsiai régiókban, például Japánban működő riválisokat, akik inkább a hagyományos folyadékkristályos (LCD) kijelzők előállításában jeleskednek. Utóbbihoz képest az OLED-nek számos előnye van: élénkebb színek, élesebb képek jeleníthetők meg vele, ráadásul az energiafelhasználása is kedvezőbb. Szintén fontos jellemzője a technológiának, hogy sokkal rugalmasabb lehetőséget ad a termékek fejlesztésében. Elég csak a feltekerhető kijelzőt említeni, ami szintén az LG nevéhez köthető.

Ha Cupertino vált, minden borul

Az új gyár bejelentésével szinte egy időben érkeztek olyan híresztelések is, miszerint az Apple felhagy eddigi gyakorlatával, és telefonjainál átáll az OLED-kijelzőkre. Az iPhone-ok 2007-es megjelenése óta a cupertinói vállalat kizárólag LCD-panelekkel szerelte készülékeit, ám tekintettel az óriási volumenre, egy ilyen váltás földrengésszerű mozgást eredményezhet a kijelzők piacán.

A kiszivárgott hírek szerint 2018-ban jöhetnek ki az első OLED-es iPhone-ok. Pontosan akkor, amikor az LG tervezi elindítani az új létesítményét. Az egybeesés nyilvánvalóan nem a véletlen műve, hiszen az éves szinten immár több százmilliókban mérhető darabszámhoz kellő beszállítói kapacitásnak is rendelkezésre kell állnia. De még az ilyen bővítésekkel is valószínűbb, hogy 2018-ban is csak korlátozottan, bizonyos modelleknél vezetik be az OLED-technológiát. Utóbbit egyébként már most is használja az Apple, de csak a lényegesen szerényebb mennyiségben előállított okosórájánál.

Ha a pletykák beigazolódnak, akkor az LCD-paneleket gyártó partnerek nagy gondban lesznek, hiszen a teljesen eltérő technológiára történő váltás sem nem egyszerű, sem nem olcsó, és pláne nem történhet meg egyik napról a másikra. A nagy vesztesek között lehet a japán Sharp, illetve a Japan Display. Utóbbinál például a forgalom 30 százalékát az Apple megrendelései adják.

Konzumer tech

Az egész Zuckerberg-birodalomban felcsavarják az MI-t

A Facebooktól a Ray-Ban Meta napszemüvegekig mindenhol munkába áll a közösségi polip nagy nyelvi modelljének harmadik generációja, amely többek között valós időben, gépelés közben generál képeket.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.