Semmi sem állandó, csak a változás, tartja a mondás, és ez különösen igaz az IT világában, pláne az okostelefonok körében. Egy friss felmérés arra világított rá nemrég, hogy míg korábban az Android eszközök voltak hajlamosabbak szoftveres, hardveres hibákra, addig mostanra az Apple okostelefonjai felzárkóztak erre a szintre, sőt, már meg is előzték nagy riválisukat.
Romló statisztika
A Blancco Technology Group mobildiagnosztikai adatait a State of Mobile Device Performance and Health jelentésben foglalta össze. Eszerint az iOS-re alapuló készülékek meghibásodása negyedévről negyedévre növekszik. Míg 2015 utolsó negyedévében 15 százalékos meghibásodási arányt mért a Blancco, addig ez 2016 első negyedévére 25 százalékra kúszott fel, a harmadik és negyedik negyedévben viszont már 62 százalékról számolhatott be a cég. Azt azért tudni kell, hogy ebbe a mérőszámba minden meghibásodás beletartozik, a szoftveres lefagyástól a fülhallgató elromlásáig.
Mindeközben az Androidra alapuló eszközök esetében 47 százalékos volt ez az arány.
A Blancco állítása szerint az iPhone 6 jelenti a legnagyobb problémát az Apple esetében; ezt a cég az elmúlt négy negyedév legrosszabbul teljesítő almás okostelefonjának titulálta. 2016-ban rendre 25, 29, 13 és 15 százalékos hibaarányt produkáltak a készülékek. Ennél sokkal jobban teljesítettek – de azért nem tökéletesen – az Apple újgenerációs telefonjai: az iPhone 7 és 7 Plus a tavalyi utolsó negyedévben 3-3 százalékos meghibásodási arányt hozott össze.
Hibák, hibák, de milyenek?
Az almás cég esetében a lefagyó appok jelentették a fő hibaforrást. A Blancco meg is nevezte, „kik” felelnek a legtöbb problémáért: a Facebook és a közösségi hálózat mögött álló cég tulajdonában levő Instagram a legrosszabbak között található ezen a téren. De nem csak a szoftverek tekintetében kell kihívásokkal megküzdeniük az iPhone tulajdonosoknak: a túlmelegedés és a fülhallgatókkal kapcsolatos problémák szintén jelentős részt képviselnek a felhasználói panaszok között.
Ezzel szemben az Android készülékeknél ellenkező trend bontakozik ki. 2015 végén még 85 százalékos meghibásodási arányt mért a Blancco a Google fejlesztette platformra alapuló telefonoknál, ami 44 százalékra zuhant 2016 elejére és 35 százalékra a tavalyi második félév végére. Ezt elsősorban a Samsung készülékei segítették, melyek meghibásodási aránya a 2016-os első negyedévben produkált 43 százalékról az utolsó negyedre 16 százalékra esett. Utóbbi érték ugyanakkor csak akkor áll meg a lábán, ha kivesszük a képletből a felrobbanó, kigyulladó Note 7 szériát, amit kompletten ki kellett vonni a forgalomból az akkumulátor gyártási hibája miatt (igaz, hamarosan újra csatasorba állhatnak).
Noha a trend pozitív, az Android felhasználók mégsem lehetnek maradéktalanul elégedetlenek: jelenleg 47 százalékon áll a mutató, számos kameraprobléma, akkumulátortöltési és egyéb USB-s hibák miatt, közölte a Blancco.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak