A hazai internetezők egyre inkább online megoldást keresnek, ha elintézni valójuk akad.

Az eNET és a Magyar Telekom Jelentés az internetgazdaságról kutatássorozatának legfrissebb darabja a hazai ügyintézési szokásokat vizsgálta. Az internetező felnőttek között végzett felmérés jól kirajzolja, milyen nagy hatással van mindennapjainkra a technológia.

A digitalizáció hatásával kiemelten foglalkoznak május 5-6-án a CIO Hungary előadásai. Hamarosan elkészül a konferencia teljes programja.

Ha már lógnak rajta, használják is

A magyar netezők többsége gyakran és számos területen használja az online ügyintézési formákat. A megkérdezettek 43 százaléka ha csak lehet, a világhálón oldja meg a teendőit, és további 20 százalék inkább ezt választja, azaz a magyar internetezők kétharmada átszokott. A személyes ügyintézést tízből ketten, a telefonost tízből egy preferálja. Bár a kutatás készítői utóbbit meglepően alacsonynak találják, a magunk részéről teljesen megértjük, hiszen egy átlagos magyar telefonos ügyintézés 20-30 percnyi várakozásból, reklámhallgatásból és a menüpontok közötti reménytelen váltogatásból áll.

 

 

Az elintézendő teendők listáját a banki tranzakciók jelentik, de minden második válaszadó online reklamál, jelent be mérőállást vagy éppen kérdezi le közüzemi számlaegyenlegét. Jelentősnek mondható a biztosítások netes kötése - köszönhetően például annak, hogy a kötelező felelősségbiztosítási ajánlatok között a legegyszerűbben így lehet válogatni. Figyelemre méltó az az adat is, miszerint a netképes lakosság harmada már nem a postára megy, ha eljön az adóbevallás ideje.

Egyelőre a nagyobb képernyő az úr

Az online ügyintézés elsődleges eszköze még mindig leginkább az asztali és hordozható számítógép – az internetezők fele ezeken intézi ügyeit. Azonban az okostelefonok térnyerése ezen a területen is megmutatkozik, hiszen a megkérdezettek harmada mobiljával is szokott intézkedni. Táblagépet minden kilencedik hazai netező használ ügyintézésre.

 


Az online ügyintézők túlnyomó többsége (93%) böngészőt használva végzik az ügyintézést, de közben már egyre markánsabban körvonalazódik azok csoportja, akik alkalmazásokból oldanak meg teendőket. Utóbbiak aránya eléri a 36 százalékot és nem meglepő módon elsősorban a mobil eszközöknél jellemző. Az okostelefonoknél az alkalmazáson keresztüli ügyintézés aránya már meghaladja a bőngészős változatot (25 vs 23%).

Mind a böngészőn, mind az applikációkon keresztüli ügyintézés esetében használóinak legfontosabb elvárása, hogy személyes adataik biztonságban legyenek. Fontos még, hogy könnyen áttekinthető és mindig elérhető legyen, és ha bármilyen probléma merül fel az ügyintézés során, azonnali visszajelzés érkezzen. Kevésbé fontos elvárás, hogy ne csak internetes, hanem telefonos help-deskkel is rendelkezzen, az ügyintéző felület szépsége pedig csak hab a tortán: hat tényező közül átlagosan az ötödik helyre tették.

Közösség & HR

Összeülnek az okosok az MWC-n, hogy átalakítsák a frenvenciagazdálkodást

Az európai operátorok frekvenciareformot szeretnének, az új amerikai szabályozási főnök pedig a netsemlegességen akar lazítani. Az MWC-n folyó szakmai vitákról Pataki Dánielt, a GSMA szabályozási alelnökét kérdeztük.
 
Hirdetés
Küszöbön áll egy kifejezetten a kis- és középvállalatok számára induló, jelentős részben vissza nem térítendő EU-s támogatást tartalmazó pályázat felhőalapú szolgáltatások bevezetésére. Mégsem csak ettől kell várni a megváltást.

a melléklet támogatója a MiniCRM

Hirdetés

Kitörési pont a kkv-knak

Ahhoz, hogy Magyarország fejlődni tudjon, elengedhetetlen a kis-, és középvállalkozások növekedése. De mi kell ahhoz, hogy ez teljesüljön? Cikkünkből kiderül! (x)

Egy nemzetközi kutatás szerint a szoftvergyártók auditja nem tesz jót az innovációnak, és a versenyt is gátolja. Segítsen felmérni a hazai helyzetet!
A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Másfél év alatt vált le a Budapest Bank szervezete a GE Capitalról. A folyamatban nagy szerepet kaptak a helyi szállítók is. Kelemen Bálint informatikai vezető (Budapest Bank) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.