A CrowdButler sms-szolgáltatása Európában elsőként Magyarországon indul. Az SMSinas.hu-ról a magyar iroda vezetőit kérdeztük.
Hirdetés
 

Sajátos szolgáltatást akar meghonosítani Európában a CrowdButler. Elsőként Magyarországon indítja el sms-asszisztens szolgáltatását. A londoni székhelyű társaság a mobil szoftverekkel és micropayment megoldásokkal foglalkozó ausztrál Crowd Mobile nemrégiben alapított startupja.

Hibrid modell

A stílusosan SMSinasnak nevezett szolgáltatás "hibrid" megoldáson alapul: a rendeléseket sms-ben lehet feladni, a kívánságokat azonban már nem szoftver, hanem hús-vér inasok teljesítik. Ulrich Schacht, a magyarországi iroda vezetője ezt azzal magyarázta lapunknak, hogy így a szolgáltatással a bonyolultabb, többféle beszerzési forrást feltételező megrendelést is tudják kezelni, amiket a technika mai állása szerint még nem lehet teljesen automatizálni.

A cégvezető az általuk alkalmazott üzleti modell egyik nagy előnyének azt tartja, hogy a megrendelő semmivel sem fizet többet egy termékért vagy szolgáltatásért, mintha közvetlenül maga vásárolta volna meg. Így ha valaki pizzát rendel az SMSinasok segítségével, csak annyit fizet, mintha közvetlenül a pizzériától rendelte volna meg. A szolgáltató ugyanis az étteremtől kap jutalékot, jellemzően 5-15 százalékot: az ételrendeléseké inkább 5 százalékhoz közelít, az utazási szolgáltatásoknál, repülőjegy és szállásfoglalásnál pedig elérheti a 15 százalékot is. Az ételnél átlagosan 10-12 eurós megrendelésekre számítanak, de az utazással összefüggő rendelések akár 700 eurós tételt is jelenthetnek.

Már tesztelik a hazai partnereket

Az üzleti modell része az is, hogy vannak olyan megrendelések, amelyeken semmit nem keres a cég, például egy hétvégi programajánlón. "Ez része az ügyfélszolgálati tevékenységünknek, amolyan ügyfélszerzési és -megtartási stratégia is. A cél, hogy minél több felhasználót szerezzünk, és azokat minél tovább meg is tartsuk" – mondja Daniel Quadt, az SMSinas marketing- és technológiai vezetője.

Lehetetlennek tűnő kérésekkel is érdemes próbálkozni. Ha mondjuk szeretnénk jegyet szerezni egy amúgy már teltházas koncertre, az SMS-asszisztensek felkutatják az összes beszerzési forrást, legyen az az eBay vagy egyéb legális másodlagos értékesítési hely.

Magyarországon egyelőre néhány szállító céggel szerződtek, a partnereik között pedig könyvesbolt, virágbolt, informatikai szolgáltató és rendezvényszervező cég is van. Ezek a már nyélbe ütött szerződések, de van további 40-50 potenciális partner, amelyekkel még nincs végleges megállapodásuk, egyelőre kölcsönösen tesztelik egymást.

Az igénybe vett szolgáltatásokért jelenleg hitelkártyával, PayPallal, vagy – a hazai viszonyokhoz igazítva – kiszállításkor, utánvétellel is lehet fizetni. A tervek között szerepel, hogy a későbbiekben a fizetést is SMS-ben lehessen jóváhagyni, hogy a tranzakció befejezéséhez ne legyen szükség internetkapcsolatra.

Egyre népszerűbbek a digitális asszisztensek

A rendszerhez egy regisztrációval lehet csatlakozni, melynek során az e-mail címünket és a telefonszámunkat kell megadnunk. A rendelésekkel kapcsolatos preferenciáinkat is ezekkel társítja a cég rendszere. Ezer regisztrált felhasználó kiszolgálására készültek fel, a többi érdeklődő egyelőre várólistára kerül. A cég vezetői szerint az ezres létszám várhatóan két héten belül betelik.

Nincs rendelési elvárás sem a gyakoriságban, sem értékben, vagyis a szolgáltató akkor sem törli a felhasználót, ha csak egyetlen megrendelést ad fel. A teljesítendő kérések mennyisége és a várólista mérete dönti el, hogy milyen ütemben bővüljön a hazai létszám, amelyben jelenleg 14 "inas" teljesít szolgálatot.

Ulrich Schacht (j) ügyvezető és Daniel Quadt technológiai és marketingigazgató

A cél az európai piac. Azért választották indulásul Magyarországot, pontosabban Budapestet, mert ez egy kis piac, jó méret a teszteléshez. "Az is a mi malmunkra hajtja a vizet, hogy a felmérések szerint az itt élő emberek jelentős része még vonakodik az internethasználattól, vagyis előbb rávehető sms-esezésre, mint netezésre" – magyarázta Ulrich Schacht. A cégvezető azt is elmondta, hogy a következő hónapban a szolgáltatás számos európai piacon elindul.

Az ötlet nem egyedi. Az USA-ban például idén indult el a Magic és a GoButler. A Magic egy hónapos működése után 12 millió dolláros befektetést kapott a Sequoia által vezetett kockázati befektetési alaptól, amivel a vállalatot 40 millió dollárra értékelték. A cégnek jelenleg 30 ezer jelentkezője van várólistán. Hírek szerint a Facebook Moneypenny néven tervezi hasonló szolgáltatás elindítását.

Mobilitás

Nyakunkon az összehajtható Samsung okostelefon?

Egy véletlennek köszönhetően hullott le a lepel egy kísérleti készülékről.
 
Hirdetés

Üzleti sikerek az unalom ellen

A budapesti gasztroforradalom két jellegzetes vállalkozását, a Budapest Bakeringet és a Budapest Makeryt egy képzőművész alapította, ám a sikerhez nagy szükség volt a digitális technológia teremtette lehetőségekre is.

A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.