Az Erste Group bankolási szokásokat feltérképező ‒ Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Romániában, és Horvátországban a 15 évesnél idősebb banki ügyfelek körében készített ‒ kutatása arra kereste a választ, hogy mely csatornákat használják az emberek. Kiderült, itthon a banki ügyfelek közel 40 százaléka használja bankolásra az elektronikus csatornákat. Ennek fényében kijelenthető, hogy a többség egyelőre még mindig főként bankfióki pénztárakban, ATM-eken és bankfióki tanácsadóknál intézi a mindennapi pénzügyeit, de a trend egyértelmű: az elektronikus csatornák szerepe dinamikusan nő. Örvendetes fejlemény, hogy az ügyfelek bő tizede már kizárólag digitális megoldásokat használ a banki ügyintézésnél.
Észak-nyugati előny
A vizsgált országok két egyenlő csoportra oszthatók fel a banki ügyintézés érettsége alapján. Magyarország mellett Romániában és Horvátországban is a hagyományos csatornák vannak még többségben, azonban Ausztria, Csehország és Szlovákia polgárainál ez már nem jelenthető ki.
A magyar adatok szerint az ügyfelek 43 százaléka csak a fiókokban bízik, 28 százalék azoknak az aránya, akik digitális csatornákat is igénybe vesznek és 11 százalék azoknak a tábora, akik kizárólag az elektronikus csatornákat veszik igénybe: azaz mobillal, netbankon keresztül vagy okostelefonos alkalmazások segítségével intézik a pénzügyeiket. A kizárólag elektronikus szolgáltatásokat használók aránya az Erste-országok között Magyarországon a második legmagasabb (Csehország és Szlovákia 16-16 százaléka után).
A kutatást lebonyolító pénzintézet szakértője elmondta: mindegyik országban megfigyelhető, hogy az elektronikus csatornák a 30 év alattiak körében számítanak a legnépszerűbbnek. Hazánkban ennek a korosztálynak több mint fele használja ezeket a csatornákat, míg ez az arány a 30-59 évesek között 41, a 60 évesnél idősebbek körében pedig már csak 11 százalék.
Nemek harca
A felmérés a nők és férfiak bankolási szokásait vizsgálva megállapította, hogy a férfiak 33 százaléka az elektronikus csatornákat is használja a bankfiókok mellett, míg a nőknél 23 százalékos ez az arány. A magyar hölgyek ellenben kifejezetten nyitottak az elektronikus csatornák kizárólagos használatára: hazánkban 2 százalékponttal több nő használja kizárólag ezeket a szolgáltatásokat, mint férfi.
Az elektronikus csatornák közül egyre népszerűbb okostelefonokra letölthető alkalmazások tekintetében egyértelműen Románia végzett az élen: a román banki ügyfelek 16 százaléka él az okostelefonos banki alkalmazások nyújtotta előnyökkel, a többi érintett országban csak 3-13 százalékos ez az arány.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak