A Noreg Kft.-nek ítélték az idei International World Quality Commitment Award egyik aranyszobrát. A díjat a madridi székhelyű BID (Business Iniciative Directors) Group One alapította, amely cégek minőségbiztosítási rendszereivel foglalkozik tanúsítóként és tanácsadóként egyaránt. Az elismerés odaítélésénél figyelembe veszik a vásárlói elégedettséget, a kommunikációs stratégiát, a humánerőforrás kezelését, a tervezési és döntési folyamatokat, valamint a pénzügyi mérleget és az üzleti eredményt is. A korábbi évek nyertesei között található egyebek mellett az amerikai Walmart, az ING Csoport, a Tata, az Alcoa, valamint a Noreg piacát tekintve a Kaspersky Lab is. A díj kapcsán beszélgettünk Kőrös Zsolttal, a Noreg ügyvezető igazgatójával.
A régióból egyedüliként díjazták a céget
"A jelölés teljesen anonim, mi nem is tudtunk róla, csak amikor értesítettek a végeredményről" – kezdte a beszélgetést Kőrös Zsolt. Információik szerint a jelölésben a BID Group One szakértői mellett részt vehetnek a korábban díjazottak is. Idén a közép-kelet-európai régióból egyedül a Noreg került a díjazottak közé, Európa nyugati feléből pedig angol cégek teljesítményét ismerték el.
Arra a kérdésre, hogy mit lehet kezdeni egy ilyen díjjal, az ügyvezető így válaszolt: "azt, hogy mennyit ér a díj, még mi is csak most fogjuk megtapasztalni. Mindenképpen szerepet szánunk neki a jövőbeni kommunikációs kampányainkban és a cég arculatának az építésében egyaránt."
Az elismerés a cégvezető szerint segítheti a társaság külföldi terjeszkedését is, ami számukra a jövő egyik nagy kihívása. Mint ismert, a Noreg 1998-ban termékértékesítéssel és a hozzá kapcsolódó szolgáltatással indult. A viszonteladói tevékenységnek ugyanakkor eléggé korlátos a piaca, erre hosszabb távon nem lehetett volna stabilan építkezni, és főleg nem bővülni – földrajzi értelemben sem. "A hazai piaci lehetőségek igen szűkösek, abban pedig nem sok ráció van, hogy mondjuk IBM termékeket értékesítsünk Szlovákiában, hiszen az amerikai nagyvállalatnak ott is vannak helyi viszonteladói" – mutatott rá a stratégiaváltás motivációira az ügyvezető .
Megérte saját fejlesztésbe invesztálni
A helyzetből a kiutat első körben, mintegy 5-6 éve, a saját termék fejlesztésében látták. Ennek ereményeként született meg a cég zászlóshajója, a MARGARÉTA nevű kártyamenedzsment rendszer. Ennek lényege, hogy egy nyilvános kulcsrendszer (PKI – Public Key Infrastructure) használatával a céges informatikai környezet, beleértve az adatátviteli rendszereket is, úgy tehetők biztonságossá és hitelessé, hogy közben a kezelésük egyszerű marad. Így több alkalmazás vagy elektronikai rendszer jelszavai vagy kártyái helyett elegendő egy chipkártyát használni. A MARGARÉTA a kártyákat teljeskörűen menedzseli, azok rendszerbe vételétől kezdve a kibocsátáson át, a kártyaprofil kezeléstől a riportok készítéséig minden olyan funkciót biztosít, amelyre nagyvállalati környezetben szükség lehet.
"A MARGARÉTA-val sikerült egy olyan piaci rést megcéloznunk, amiben van fantázia, és amit további lépésként lehet máshol is értékesíteni" – mondta Kőrös. A cég fő ügyfelei a pénzintézetek és a távközlési szolgáltatók, épp az a kör, melyet az elmúlt években az adózási környezet változásai miatt ma már inkább a visszafogottabb IT-költéseik jellemeznek.
Külföldi rendszerintegrátorokkal szerződnek
A nemzetközi terjeszkedés első lépéseként, amolyan ugródeszkaként a Noreg pár hónapja egy külföldi pénzintézetnél, az elektronikus fizetési piac ismert szereplőjénél, az Euronetnél vezette be a Margarétát.
Ami pedig a külpiaci terjeszkedési stratégiát illeti, a Noreg nem gondolkodik saját leányvállalatban, mert mint Kőrös Zsolt mondja: "a MARGARÉTA nem dobozos termék, ehhez mindenképpen kell egy helyi rendszerintegrátor partner, már csak azért is, mert az ilyen jellegű megoldások többnyire egy adott projekt részeként jöhetnek szóba."
Folyamatosan építik a külpiaci kapcsolataikat, az elmúlt hónapokban nagy nemzetközi vállalatok IT-szolgáltatói cégeivel tárgyaltak. Az ügyvezető bízik benne, hogy rövidesenegy nagyobb projektet is sikerül ilyen módon megszerezniük. A külpiaci felfutás sürgető, mert látják a hazai felvevőpiac végességét. A főbb célországok, az uniós tagállamok. "Nyitnánk keletre is, van szerződésünk a Nemzeti Kereskedőház Zrt.-vel , amelynek a támogatásával nemrégiben Szingapúrban és Dél-Koreában jártunk" – teszi hozzá Kőrös Zsolt.
Idén elmarad a növekedés
A hazai piacon annak ellenére nincs nagy konkurenciájuk, hogy a megoldásuk nem számít teljesen egyedinek. Kártyamenedzsmenttel más cégek is foglalkoznak, de túlnyomó többségük valamelyik nagy kártyagyártó termékét kínálja, amely a saját kártyára van optimalizálva. A MARGARÉTA ezzel szemben teljesen liberális: minden kártyát befogad. "Tudunk testre szabott, nagyon egyedi megoldásokat is nyújtani, ráadásul egy itthoni fejlesztőmérnök díja közel sem annyi, mint mondjuk egy amerikaié."
A szolgáltatásaik nemcsak a rendszer bevezetéséről szólnak, hanem a havidíjas üzemeltetésről is, amit inkább kisebb cégeknek nyújtanak, ahol nincs erre külön dedikált szakember. A bevételüknek már eddig is meghatározó részét jelentette az üzemeltetési profil, ami lehet teljes körű vagy rendelkezésre állás típusú.
Ami a most záruló üzleti évet az ügyvezető alapvetően sikeresnek ítéli. hiszen a kedvezőtlenebb piaci feltételek ellenére tudták tartani a tavalyi szintet. "Határozottan nehezebb volt ez az év, mi egyelőre nem látjuk ezen a piacon a növekedést. Ennek fényében viszont már az is szép eredmény, hogy hozzuk a tavalyi 550 millió forintos bevételi szintet" – hangsúlyozta Kőrös Zsolt.
Spórolnak a cégek az IT-biztonságon
A mai spórolós időszakban a cégek egy nem elhanyagolható része az IT-kiadásoknál az elsők között húzza le az IT-biztonságra vonatkozó költéseket. Az ügyvezető igazgató szerint a témát más oldalról megközelítve a saját eszközök munkahelyi használata is komoly biztonsági kockázatot jelent. Fejtörést okoz a nagy cégek IT-biztonsági szakembereinek az is, ha a topmenedzsment olyan trendi készülékeket használ, amelyekre nem lehet megfelelő biztonsági szolgáltatásokat telepíteni.
A legelterjedtebb mobil operációs rendszerrel, az Androiddal sem könnyű, mert ahány gép, annyiféle változata van. "Önmagában az is nehéz feladat, hogy egy heterogén környezetre megfelelő biztonságot adjunk" – mutat rá a további veszélyforrásokra az ügyvezető.
A további nagyobb céges IT-kihívások között említi még a divatos felhőrendszereket, amelyek első pillanatra nagyon jó hívószónak tűnnek, és komoly megtakarítást ígérnek. "Egészen addig, amíg el nem kezdenek ezeknek a biztonságával is foglalkozni. Akkor derül ki, hogy – kis túlzással – annyit lehet majd erre pluszban költeni, mint amit megspóroltak a saját rendszeren" – hangsúlyozta Kőrös Zsolt.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak