Pénzügyi, autóipari és médiacégek fognak össze egy közös európai hozzáférési platform kifejlesztésére, amely egyetlen identitással tenné lehetővé a kismillió online szolgáltatás igénybevételét.

Vezető német multik fejlesztenék ki azt az iparágak feletti technológiai platformot, amelynek célja, hogy egységesen szolgálja ki az online regisztrációt, az elektronikus személyazonosítást és más adatszolgáltatásokat, egyszerűbb és biztonságosabb hátteret állítva nem csak saját tevékenységük, hanem a tervek szerint általában is minden európai üzleti tranzakció mögé.

A hétfői bejelentés szerint a résztvevők (az Allianz, az Axel Springer, a Daimler, a Deutsche Bank, a Postbank, a Here Technologies és a Core) az online aktivitás egységes és szabványosított hozzáférési folyamatát olyan főkulcsokkal (master key) valósítanák meg, amelyeket a felhasználók bármilyen területen és üzletágban alkalmazhatnak a nyilvántartásba vétel vagy az autentikáció során.

Ez elvileg nem csak kényelmesebb, de adatbiztonsági és adatvédelmi szempontból is magasabb szintű megoldást jelentene a mostani heterogén környezetnél. Az egységes platform emellett tökéletes megfelelőséget biztosíthatna az Unió megreformált adatvédelmi rendelkezéseivel, és összhangban állna az elektronikus aláírás egységes európai szintű szabályozásával (eIDAS) is.

Várják a többi csatlakozót

A platform a nyílt forrású fejlesztés mellett kompatibilitást ígér a német szövetségi és tartományi kormányok által jelenleg is gondozott projektekkel, ezekhez kapcsolódna az e-kormányzati digitális hozzáférés az akár lokális közszolgáltatásokban, vagy a digitális pénzügyi és fizetési megoldások, amelyek ugyancsak központi elemei lesznek a közös kezdeményezésnek. Röviden: egyetlen azonosítót használhatnánk a számtalan online szolgáltatás igénybevételekor, nem kellene minden esetben külön regisztrálni, külön belépni és követhetetlen csatornákon utaztatni az adatainkat.

A résztvevő német multik közleménye kiemeli, hogy nem valamilyen bonyolult integrációs tervről vagy az egyedi integrációs törekvések koncentrálásáról van szó, hanem olyan közös infrastruktúra kialakításáról, amely lehetővé teszi az üzleti vállalkozások hálózatba kapcsolását, minél szélesebb piaci lefedettséget biztosítva az ipar 4.0-s átalakulás közepette.

Nem véletlen, hogy az egymással társuló multik rövid időn belül további résztvevőket akarnak megnyerni az elképzelésnek, köztük légitársaságokat, kiskereskedelmi láncokat, e-kereskedelmi és távközlési szolgáltatókat is. Bár konkrét érdeklődőket egyelőre nem neveztek meg, annyit már lehet tudni, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a Deutsche Telekommal.

Tényleg ideje volt lépniük

Az egész elképzelés lényege az lenne, hogy az európai (értsd: német) gyökerű multik közös választ próbálnak adni a (digitális) platformgazdaság meghatározó szereplőinek nyomulására. A Deutsche Bank vezérigazgató-helyettese szerint ideje, hogy az európaiak végre kihasználják erősségeiket a digitalizáció területén, ami ebben az esetben az ügyfelek jogbiztonságának és általában az európai digitális gazdaság növekedésének fellendítését jelenti.

A dolog minden bizonnyal az olyan megoldásoknak menne elébe, mint például a Facebook Connect, ami ugyancsak egyetlen digitális azonosítóval teszi lehetővé a különböző oldalakra való bejelentkezést. Az uniós szabályozásnak való tökéletes megfelelés valóban versenyelőnynek számít, még fontosabbnak tűnik azonban az attól való félelem, hogy az amerikai platformszolgáltatók az európai piacon is abszolút megkerülhetetlenné válnak.

A résztvevők a következő hetekben véglegesítik az együttműködés feltételeit, és ekkor határozzák meg a közös adatplatform üzembe állításának határidejét is, illetve ekkor nyújtják be terveiket az illetékes versenyhatóságoknak, hogy a szabályozói oldalról is zöld fényt kapjanak a fejlesztésekre.

Közösség & HR

Mindent felemészt a mobil

Egy átlagos mobilozó havonta 30 alkalmazást használ. Dél-Koreában pedig már naponta 3 óránál is többet nyüstölik az appokat.
 
Egyre gyorsuló ütemben tűnnek el a bankfiókok a világon, pénzügyeink intézése mindinkább online történik. Alig egy évtized alatt drasztikusan át fognak alakulni bankolási szokásaink.

a melléklet támogatója az OTP Mobil

Hirdetés

Okos pénzügyi tervezés – növekvő konverzió a kkv-knál

A kis- és középvállalkozások életében megfigyelhető az a tendencia, hogy bár saját piaci és működési környezetüket ismerik, a fizetési megoldásokban rejlő lehetőségekkel egyáltalán nem vagy csak alig vannak tisztában.

A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az SAP megnyerte az első csatát: elsőfokú döntés született a közvetett szoftver felhasználás licencdíj vonzatairól. Dr. Andriska Zsófia (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.