Egy friss felmérés szerint nagyon mellé tudnak menni az online kampányok, pedig semmi akadálya nem lenne, hogy a kereskedők jobban igazodjanak a vásárlók preferenciáihoz.

A mobil hirdetéskezelő platformjáról ismert YouAppi most tette közzé legújabb felmérést, ezúttal az ünnepek körüli netes vásárlási szokásokkal kapcsolatban. Az év végi ünnepekről általában azt gondoljuk, hogy olyankor a kereskedők egyetlen problémája a bankkártyával hadonászó tömeg minél gyorsabb kiszolgálása, ez azonban a felmérés szerint nem egészen így van – sőt az online, különösen pedig az egyre meghatározóbb mobil csatornákon sok olyan lehetőség lenne, amellyel az üzletek rosszul vagy egyáltalán nem élnek, illetve amelyeket téves feltevésekre alapozva próbálnak meg kihasználni.

Nyár végén elolvad a csokitélapó

A YouAppi összesen több mint 500 rutinos okostelefon-felhasználó és több mint 200 vállalkozás véleményét szondázta meg az amerikai piacon. Ennek alapján a legelső és leggyakoribb hiba, amit a kereskedők elkövethetnek, a téves időzítés. A karácsony előtti kampányok sokszor már szeptemberben vagy extrém esetekben augusztusban kezdődnek, miközben a vásárlók csak november legvégén kezdenek el egyáltalán érdeklődni az ünnepi akciók iránt. Ehhez képest némi aszinkronitást mutat, hogy a boltok 68 százaléka már november vége előtt megkezdi a figyelemfelhívó kampányokat.

 

Milyen lehetőségeket látnak a kereskedők az ünnepi mobil kampányokban?
Infogram


Egy másik online banánhéj az alkalmazásokon belüli vásárlási lehetőségek erőltetése, ami a kereskedők 60 százaléka szerint nagyot lendíthet a karácsony környéki forgalmon – ezzel szemben a vásárlók mindössze 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy élni szokott az ilyen lehetőségekkel. A YouAppi felmérése alapján az üzletek és a fogyasztók elég eltérő módon viszonyulnak a mobilos vásárláshoz, ami abból a szempontból érdekes, hogy utóbbiakat nyilván az általuk preferált módszerekkel lehet hatékonyan megszólítani, erre pedig a mobil térben mozgó brandeknek is érdemes lenne reagálni.

Jutalomért mindent megnézünk

A kihagyott lehetőségek közül a kutatás kiemeli a jutalommal járó, jellemzően videós hirdetéseket (rewarded video), amelyek az elmúlt néhány évben jelentek meg a hirdetési megoldások főáramában. Tulajdonképpen annyiról van szó, hogy a hirdető valamilyen módon, akár az adott alkalmazáson belüli elemekkel jutalmazza a reklámvideókat megtekintő felhasználókat. Ez azt is feltételezi, hogy a rövid filmek indítása a felhasználó beleegyezésével történik, aki így megőrzi az irányítást az alkalmazáson belüli élménye felett.

 

Milyen nehézségekbe ütköznek a kereskedők az ünnepi mobil kampányok során?
Infogram


Az ilyen hirdetések sokféle módon paraméterezhetők (hangbeállítások, bezárás, késletetett vagy választható telepítés stb.), és a hirdető határozza meg azt is, hogy a feltételek teljesítése esetén milyen jutalomban részesíti a leendő vásárlókat. Figyelembe véve, hogy a vásárlók 54 százaléka hajlandónak mutatkozott az ilyen – általában 15 másodpercnél nem hosszabb – videók megtekintésére valamilyen ünnepi vásárlási bónusz reményében, nem teljesen érthető, hogy a hirdetőknek miért csak ötöd része érdeklődik az idei szezonban az ilyen megoldások iránt.

A YouAppi marketingvezetője ugyanakkor a VentureBeat kérdésére elmondta, hogy a 2017-es év végi kampányok várhatóan alacsony rátája ellenéreis gyorsan növekszik a jutalommal járó videók adaptációja. A hirdetők nagy része viszont a mai napig a szűkös belső erőforrásokra és az időhiányra hivatkozik, amikor figyelmen kívül hagyja ezt (vagy bármelyik másik) mobilos marketingmegoldást. Bár a felmérés szerint az üzletek 86 százaléka készül valahogy az ünnepi időszakra, 76 százalékuk a fentiekkel indokolja a felkészülés hiányosságait, összességében pedig a válaszadók 97 százaléka tartja nagy kihívásnak a mobil jelenlét megtervezését a nagy bevásárlási időszakban.

Piaci hírek

Új márkanév alatt hódítaná meg az intelligens járműveket a Huawei

A kínai vállalat szerint jelentős átalakulás előtt áll az autóipar, ők pedig vezető szerepre törekednek az "intelligens vezetés forradalmában".
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.