Elindult Mate 8 hazai forgalmazása, amit egy táblagép, majd márciusban a Huawei Watch követ.

A 2015-ös év során már egyértelmű volt, hogy egyedül a Huawei az a gyártó, amely képes felvenni a versenyt a Samsung-Apple párossal. Az IDC által napokban közölt piaci adatok ezt alátámasztották: a kínai vállalat az okostelefonok globális piacán egy év alatt 40 százalék körüli növekedést ért el. A hazai helyzetről egészen eddig nem álltak rendelkezésre információk, a cég egy sajtórendezvényen azonban több részlettel is szolgált ez ügyben.

A magyar piacon is lendületben

Az új csúcskészülék, a Mate 8 bevezetésének apropóján Seth Wang, a Huawei Technologies Hungary Kft. fogyasztói üzletágának vezetője elmondta, hogy a divízió 2015-ös bevételei 86 százalékkal haladták meg a 2014-ben elért eredményeket. Wang a GfK adataira utalva piaci részesedéssel összefüggő információkat is elárult: a Huawei 2015-ben elérte a 7 százalékot, ami közel duplája a 2014-es 4,4%-nak. A felfutás decemberben csúcsosodott ki, amikor minden 10. eladott okostelefon Huawei, vagy Honor márkájú volt.

Seth Wang: folyamatos növekedés itthon is

Az idei évre vonatkozóan változatlan stratégia mentén megy tovább a cég. A közép- és felsőkategóriás készülékek lesznek fókuszban, amivel 2016-ban megduplázná piaci részesedését a Huawei. Ezt a reménybeli eredményt elsősorban a hazai piacon is elrajtoló, az idei CES-en bemutatott Mate 8 segítségével érné el a vállalat.

A prémium felé mozdultak el

A készülék a phablet kategóriát erősíti a maga 6 colos, full HD felbontású kijelzőjével. A bemutatón sikerült egy kicsit közelről megnézni a készüléket és az első benyomás az volt, hogy a méretéhez képest meglepően vékony, könnyű és a saját tervezésű, Kirin 950 chipset nyers ereje is jól érzékelhető volt. A készülék már az Android legfrissebb verziójával, 16 megapixeles, optikai stabilizátorral ellátott hátlapi kamerával érkezik február közepén a hazai piacra.

Az év elejei új termékek sorába tartozik még a szintén androidos, 10 colos kijelzővel szerelt MediaPad M2, ami a Harman/Kardon audio technológiájával igyekszik egyedit nyújtani a piacon. A tablet mellett szintén márciusban jön a kifejezetten a női vásárlókra szabott Huawei Watch is, amiről korábban már részletesebben beszámoltunk.

Konzumer tech

Ismét egy gigaüzlet a félvezetőpiacon

Az Analog Devices közel 15 milliárd dollárt ad a Linear Technology-ért.
 
Hirdetés

Duplázza a sebességet 4G-n a Telenor

Május elejétől több újítást is élvezhetnek a Telenor ügyfelei: három városban már akár 300 Mbit/s-os sebességgel is tudnak mobilnetezni.

Rengeteg a szenzor és a mérési információ, melyek összegzése és értelmezése megoldandó feladatként tornyosul az adatközpontot üzemeltetők fölé.

a melléklet támogatója
az APC by Schneider Electric

Hirdetés

Adatközpont, a legújabb igényekre szabva

A DCIM eszközök is segítenek a vállalatoknak versenyképességük megőrzésében, mert jobban követhetik az IT világában egyre gyorsabban változó igényeket és elvárásokat.

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.