Nem igazolódtak be a korábbi félelmek: a cloudos CRM-piac királya teljes gázzal halad előre.

Az 1999-ben, az egykori Oracle-nagykutya, Marc Benioff vezetésével alapított Salesforce.com az elsők között ismerte fel a számítási felhő üzleti jelentőségét. És bár profitabilitás szempontjából még mindig van mit javítani, a bevételek évről évre egyre nagyobb kupacot alkotnak. A legfrissebb negyedéves jelentés alapján idén sem húzzák be a féket.

Minden szupi szuper

Februárban maga a cég figyelmeztetett arra, hogy a januártól márciusig tartó időszakban várhatóan megcsappan a "rendelési állománya", amit akkor a vásárlói szezonalitással magyaráztak. Úgy tűnik, az ügyfelek mégsem várnak az év későbbi hónapjaira, mert a friss pénzügyi jelentés minden soron megfelelő számokat hozott, és a kilátások is javultak.

Ami a hagyományos sarokszámokat illeti, a negyedéves bevétel 25 százalékos éves növekedést felmutatva 2,39 milliárd dollár lett, miközben az előzetes elemzői várakozások 2,35-re lőtték be a céget. Az egyszeri tételektől megtisztított nettó eredmény pedig részvényenként 28 centre jött ki (szakértők csak 26-ot reméltek). Igaz, a GAAP-féle számítás szerint a Salesforce profitja negatívba csúszott, ám ez nem példa nélküli, hiszen az elmúlt közel két évtizedben alig akadt tisztán nyereséget produkáló periódus.

A vezetőséget és a befektetőket azonban a fenti adatoknál sokkal jobban érdekli az úgynevezett halasztott bevételek kategória. Itt azokat a jövőben realizálódó összegeket tartják számon, amelyek ugyan még nincsenek a cégnél, de az ügyfelek által igénybe vett szoftverszolgáltatások miatt biztos bevételnek tekinthetők. Ezen belül is megkülünböztetik a kiszámlázott, de később elkönyvelendő pénzeket, illetve a jövőben kiszámlázandó tételeket. Mindkét alcsoport 26-26 százalékos éves növekedést tudott felmutatni, ami számszerűleg 5, illetve 9,6 milliárd dollárnak felel meg.

Szép évük lesz

A friss adatok birtokában a cégvezetés emelt az idénre vonatkozó, korábban megállapított célkitűzésein. A bevételeket 10,25-10,30 milliárd dolláros sávba várják, míg az egyszeri tételektől megtisztított részvényenkénti profit valahol 1,28-1,30 dollár között alakulhat.

Az elemzők nagyjából ekkora nyerséget és némileg kisebb forgalmat vizionáltak, így nem csoda, hogy a cég papírjai a negyedéves jelentést követően 2 százalékkal drágultak. A Salesforce részvényeire eddig sem lehetett panasz idén, hiszen január óta már több mint 28 százalékot emelkedtek, ami lényegesen, több mint 5 százalékkal meghaladja az S&P 500-as index teljesítményét.

Nyomás utánuk!

A cloudos üzleti modell erejét idejekorán felismerő vállalat által szállított impresszív növekedési számokat azért is érdemes külön megsüvegelni, mert ugyan jóval lassabban, de már a hagyományos üzletiszoftver-szállító óriások elmozdultak a szoftverszolgáltatások irányába. Az Oracle, az SAP és a Microsoft mind-mind igyekszik minél nagyobb szeletet megszerezni az egyébként folyamatosan növekvő felhős tortából. A Salesforce CRM-je azonban 2013 óta kényelmesen ül a trónon, és egyelőre nem úgy tűnik, hogy bárki kedvéért leszállnának onnan.

Cloud & big data

Mindent felemészt a mobil

Egy átlagos mobilozó havonta 30 alkalmazást használ. Dél-Koreában pedig már naponta 3 óránál is többet nyüstölik az appokat.
 
Egyre gyorsuló ütemben tűnnek el a bankfiókok a világon, pénzügyeink intézése mindinkább online történik. Alig egy évtized alatt drasztikusan át fognak alakulni bankolási szokásaink.

a melléklet támogatója az OTP Mobil

Hirdetés

Okos pénzügyi tervezés – növekvő konverzió a kkv-knál

A kis- és középvállalkozások életében megfigyelhető az a tendencia, hogy bár saját piaci és működési környezetüket ismerik, a fizetési megoldásokban rejlő lehetőségekkel egyáltalán nem vagy csak alig vannak tisztában.

A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az SAP megnyerte az első csatát: elsőfokú döntés született a közvetett szoftver felhasználás licencdíj vonzatairól. Dr. Andriska Zsófia (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.