Az Amazon először két évvel ezelőtt függesztette fel a Chromecast és az Apple TV árusítását. Akkor arra hivatkoztak, hogy a termékek összezavarják a vásárlókat, akik az Amazon oldalain vásárolt eszközökről könnyen gondolhatják, hogy általuk a cég Prime Video szolgáltatásához is hozzáférhetnek. Az állítólagos félreértést az Apple-lel végül kiküszöbölték, amikor megállapodtak róla, hogy a Prime Video elérhetővé válik az Apple TV-n, a Google-lel azonban nem hoztak tető alá hasonló megegyezést.
Olyannyira nem, hogy sszeptemberben eltűntek az Amazon Echo Show-ról a YouTube videók, amelyeket addig a Google számára lényeges funkciók (ajánló, feliratkozás stb.) nélkül tálalt a felhasználóknak. Később aztán visszatértek az eszközre, de az alkalmazáshoz rendelt hangvezérlés állítólag olyan parancsokat tartalmazott, amelyek sértették a felhasználási feltételeket, így kedden ismét visszavonták a szolgáltatást.
Kölcsönösen hiányolják a kölcsönösséget
A Google most azt is bejelentette, hogy a YouTube támogatása januártól az Echo Show mellett a Fire TV-re is megszűnik, a cég a kölcsönösségre (vagy annak hiányára) hivatkozik. A közlemény szerint az Amazon nem viszi az olyan termékeket, mint a Chromecast vagy a Google Home, nem teszi lehetővé a Google Cast felhasználóinak a Prime Video igénybe vételét, sőt a múlt hónapban a szintén az Alphabethez tartozó Nest legújabb termékeinek forgalmazását is felfüggesztette.
A Google a közleményben reményét fejezi ki, hogy ezeket a kérdéseket mielőbb sikerül rendezni. Erre egyelőre nem kecsegtet sok reménnyel az Amazon válasza, amely szerint a Google egy kiábrándító precedenst teremt, amikor önkényesen blokkolja bizonyos a felhasználók hozzáférését egy máskülönben teljesen publikus weboldalhoz. (Persze azt az Amazon is hozzáteszi, hogy a maga részéről a konfliktus rendezésére törekszik.)
A látszólag nevetséges adok-kapok mögött elég jelentős tétek mozognak. Ma már a legtöbb iparági szakértő megegyezik benne, hogy a számítástechnikai eszközökkel való emberi interakció következő fejlődési lépcsőfoka a hang alapú kommunikáció lesz. Az új terület felosztásáért most indul be az igazi küzdelem, és a közeljövőben alakul ki, hogy a Google, az Amazon, esetleg egy harmadik technológiai óriás szállja meg ezt a területet.
Most osztják le a lapokat az új piacon
A statisztikák alapján egyelőre az Amazon hangvezérelt eszközei vannak kedvezőbb pozícióban, amennyiben jóval többet adnak el belőlük, mint a Google termékeiből. Az eMarketer adatai szerint például azok az amerikaiak, akik ebben az évben legalább havi rendszerességgel használtak ilyen eszközöket, több mint 70 százalékban az Amazon eszközeit használták, és csak kevesebb mint negyed részük vette igénybe a Google modelljeit.
A piac még nem óriási, viszont elég gyorsan növekszik: szintén az eMarketer becslése alapján 2017 végére már több mint 35 millió amerikai fér majd hozzá olyan eszközökhöz, mint amilyen az Amazon Echo vagy a Google Home. Ez 129 százalékos éves növekedést jelentene, ami akkor is impresszív, ha a piac egésze még messze elmarad az okostelefonoktól – a gyors bővülés miatt az is egyre lényegesebb, hogy ki dominálja a még nem annyira jelentős felhasználói bázist.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak