Az asztali verzió - követve a mobil kliens arculatváltását - a fiatalok irányába fordult. Eltűnt néhány megszokott, felbukkant néhány új funkció, a vélemények legalábbis vegyesek.
Hirdetés
 

A Microsoft Windows 10 Insider Programjában részt vevők már képet alkothattak arról, hogyan képzeli el a redmondi fejlesztő a csevegőprogramok jövőjét. Nem sokkal a különösebb felhajtás nélkül bemutatott mobil kliens után ugyanis megjelent az asztali változat is. Akárcsak a telefonokra, tabletekre optimalizált kiadás, úgy a desktop verzió is megosztotta az új Skype-élményt megtapasztalókat.

A fiataloké a jövő

Nem mintha ne fért volna rá egy kis ráncfelvarrás a Skype-ra; a mobil klienseket letaroló Viber, WhatsApp és társai szinte heti rendszerességgel újulnak meg, hoznak valamilyen friss tudást az appok készletébe. Ehhez képest a Microsoft terméke viszonylag lassú frissítési ciklussal bír, kevésbé tudja lekövetni a piac rezdüléseit.

Ezen akar változtatni most Redmond. Már első ránézésre is másképp fest az új kliens a megszokotthoz képest, a fehér és rikító színek dominálnak a korábbi kékes-pasztell árnyalatok helyett. De nem csak külsejében történtek változások, tudásában is a fiatalabb korosztály igényeihez próbálta igazítani szoftverét a Microsoft.

Így került előtérbe a képmegosztás, a mozgógépek (GIF) támogatása és a @ jel alkalmazásának lehetősége. Utóbbi tényleg hasznos újítás: csoportbeszélgetésekben ennek és a megszólított nevének használatával lehet kiemelni mondandónkat, ami így kisebb eséllyel veszik el az üzengetés káoszában. Emellett egy helyről, egy kvázi raktárból érhető el az összes, korábban megosztott kép és videó, így viszonylag könnyen elő lehet keresni a kívánt tartalmat egy későbbi időpontban.

Nem csak ronda, bugos is

Sokat ront az összképen, hogy az első vélemények szerint a szoftver nem csupán a design tekintetében küszködik kihívásokkal. A visszajelzések alapján bugos a kezelőfelülete és hiányoznak korábban kedvelt funkciók. A Microsoft tehát elkövette ugyanazt a hibát, amit mobilkliense esetében.

Utóbbinál olyan nagy volt egyébként a felhasználói ellenállás, hogy a vállalat apró lépésekben kénytelen volt visszakozni: több, korábban alapszolgáltatásként használt, de a frissítés megjelenésével eltüntetett lehetőséget csempészett vissza a kliensbe. Így például a felhasználók ismét könnyen törölhetnek beszélgetéseket és kapcsolatokat, illetve hívás esetén továbbra is használható marad a telefon.

Ahogy a mobil app esetében, úgy az asztali változatnál is problémás a jelenlétkezelés. Felhasználói visszajelzések szerint elég bonyolultra sikerült annak jelzése, hogy a kapcsolatlistából ki elérhető és ki nem.

A nagy kérdés azonban az, hogy ki felelt a Microsoftnál a Skype teszteléséért és minőségbiztosításáért. Érdekes lenne megtudni, hogy miként bólinthatott rá valaki a szoftver ezen állapotára, különösen úgy, hogy a mobilapp esetében már bőven rendelkezésre álltak a negatív visszajelzések (sőt, azok egy részét azóta már javította is a Microsoft).

Hogyan tovább?

Szerencsére a Skype mostani formájában valószínűleg sosem fog eljutni a felhasználókhoz. Az Insider Program résztvevőinek tapasztalatai alapján minden bizonnyal további változtatásokat fog eszközölni a fejlesztő az alkalmazáson. Megjelenési ideje egyelőre nem ismert, de ha a közeljövőben a széles közönség elé akar állni vele Redmond, akkor valószínűleg az őszi Windows 10 Autumn Creators Update-tel együtt indítja útjára az új Skype-ot. Addig azonban már nincsen sok ideje a szoftverfejlesztő gigásznak a javítások elkészítésére és alapos tesztelésére.

Szintén dicsérni való döntés, hogy az otthoni felhasználóknak szánt és a vállalati ügyfelek részére készített kliens külsejében a korábbinál is jobban szétválik. Vagyis utóbbi megtartja megszokott kinézetét - habár a két változat által alkalmazott kommunikációs protokoll az eltérő design ellenére ugyanaz marad.

Konzumer tech

Képzeljen el egy országot, ahol két emberre jut egy megfigyelőkamera

De nem is kell elképzelni: Kína hamarosan ilyen lesz. Már most is közel 170 millió kamera figyeli az embereket a távol-keleti országban.
 
Hirdetés

Újra az ország legjobb startupjait keresi a Telenor

Ismét indul a Telenor Accelerate program. A résztvevőket többek között hat mentor, intenzív fejlesztőprogram és co-working iroda várja.

A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.