Bár már nem egyszer eltemették, az egykor sokkal tekintélyesebb kanadai mobilgyártó láthatóan nem akar eltűnni a süllyesztőben. Február végén zárult negyedévét ugyanis a friss adatok szerint sikerült pozitívban zárni. Ez azért érdekes, mert a pénzügyi elemzők ellentétes előjelű eredményt prognosztizáltak.
Fel, támadunk!
A BlackBerry múlt hónap végével zárult negyedik pénzügyi negyedévét szerény mértékű, mégis pozitív előjelű számmal zárta. A bizonyos egyszeri tételektől megtisztított részvényenkénti 4 centes nettó profit ugyan a bevételhez képest nem túl jelentős, de a szakértői várakozások ugyanennyit vetítettek előre, ám mínuszos előjellel.
Az eredményeket kommentálva igyekezett is ebbe a jó számba kapaszkodni a cég elnök-vezérigazgatója, aki szerint a nehéz időszak után ismét megfelelő irányba tartanak, de a folyamatnak még csak a felénél járnak. Való igaz, John Chen alig másfél éve került a nagy hirtelenséggel eltávolított Thorsten Heins helyére.
Annyi bizonyos, hogy az egy évvel ezelőtt még 400 millió dollár felett járó negyedéves veszteséget egy év alatt sikerült pozitív tartományba tornászni. Ehhez kellettek a több éve beindított reorganizációs folyamatok is: azaz a masszív leépítések immár valóban látható költségcsökkenést eredményeztek.
Nem eszik olyan forrón...
Más oldalról nézve viszont egyáltalán nem mutat túl jó képet a kanadai cég helyzete. A forgalom például botrányosan alacsony szintre zuhant. Az elért 660 millió dollár nyolcéves negatív rekordnak számít a vállalat történetében. Beszédes adat, hogy alig négy évvel ezelőtt még ugyanebben az időszakban 5,6 milliárdos volt az összbevétel. Ráadásul a nemrégiben csökkentett piaci várakozások is jóval többre, 782 millió dollárra becsülték a várható teljesítményt.
Bár a cég igyekszik sima mobilgyártóból inkább a magasabb profitrátával kecsegtető szoftverek és szolgáltatások felé elmozdulni, ez a súlyponteltolódás még a rettenetesen gyenge készülékeladások mellett sem rajzolódott ki markánsan. A szoftverekből származó 67 millió ugyan már kétszámjegyű hozzájárulást jelent, de az egy év múlvára kitűzött céltól, az éves szinten 500 milliós bevételtől még nagyon távol áll a szegmens.
Nem fogyott az Útlevél
A mobil frontot sem adta fel természetesen még a cég, de legutóbbi próbálkozásai láthatóan nem arattak osztatlan sikert. Sem a furcsa kinézetű Passport, sem a nevében is a hagyományosabb vonalat követő Classic nem volt képes javítani a BlackBerry egyre gyengébb pozícióján. Az adatok szerint az elmúlt három hónapban 1,6 millió készülék fogyott, ami nemhogy a vezető riválisok több tízmilliós eladásaihoz képest, de még a kanadaiak egy évvel ezelőtti - ennél nagyjából kétszerekkora - forgalmához képest is harmatgyenge produkció.
A BlackBerry persze mindent megtesz, hogy a felszínen maradjon. Ennek keretében több más informatikai céggel is szövetkezett az utóbbi időben. Az egyik ilyen jelentős partnerség például a Samsunggal kötött megállapodás. Nem hagynak fel a formabontó mobilokkal sem. A napokban bemutatott, kétoldalt hajlított érintőképernyővel, szétcsúsztatható kialakítással és teljes fizikai QWERTY billentyűzettel rendelkező eszköznek egyelőre a neve sem ismert, de elnevezhetnék akár Megváltónak is...
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak