A Millward Brown immár tizedik éve készíti el a világ száz legértékesebb márkájának listáját. Ahogy már megszokhattuk, a technológiai szektor uralja az élmezőnyt.
Az alma visszavág
Tavaly az Apple kénytelen volt átadni a három évig zsinórban birtokolt első helyét a Google-nek, ami a frissen publikált adatok [PDF] szerint csak pünkösdi királyság volt a keresőóriás számára. A piaci adatokon és számtalan fogyasztói kérdőíven alapuló BrandZ tanulmány 2015-ös, jubileumi kiadásában már ismét az almás cég brandje lett a világ legértékesebbje.
A Millward Brown eredeti infografikája ITT érhető el
Az Apple márka értékét pillanatnyilag 247 milliárd dollárra teszik a szakértők, ami a valaha volt legmagasabb érték. Ez nem is csoda, hiszen a tavalyi, amúgy sem éppen harmatos eredményhez képest a brand "árfolyama" 67 százalékot erősödött. A cég utóbbi időben mutatott kirobbanó formáját látva nem is nagyon lehetett kérdés az első hely tulajdonosa.
A technológiai és kommunikációs szektornak általában véve jól megy a sora, hiszen a tíz legjobb listája négy IT-s céggel indít, de a további helyek zömét is az IKT-piac szereplői uralják. A három, technológiához egyáltalán nem köthető toplistás brand (a Coca-Cola, a McDonald's és a Marlboro) pedig csak a legutolsó helyekre fért be.
Bizonyára sokan kíváncsiak rá, hogy hol tart a Facebook ezen a ranglétrán. Nos, a Zuckerberg-birodalom egyelőre nem fért be a legjobbak közé, de brandértékének egy év alatti megduplázásával a leggyorsabban növekedő márka lett. Pozícióját tekintve pedig a 21. helyről a 12.-re ugrott.
Így múlik el...
Mivel ez a tizedik ilyen jellegű felmérés, már kellően sok idő telt el ahhoz, hogy érdemes legyen összehasonlítani az első alkalommal élen végzők listáját a mostanival. Az alább látható táblázat egyik lényeges tanulsága, hogy a globalizáció és a technológiai fejlődés, az internet elterjedése mennyire felértékelte az egyes brandek súlyát. A 2006-os első helyezett a 2015-ös top 10-es mezőny közelébe sem kerülne.
A másik érdekesség, hogy mindössze egyetlen évtized alatt mennyire kicserélődött az elit. A tíz évvel ezelőtti helyezettek közül kevesebb mint a felét látjuk újra a friss listán. Szintén a technológiai szektor felértékelődését jelzi, hogy ebből a négy állandó márkából három ehhez az iparhoz kötődik.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak