A berlini alapítású EyeEm sztorija még 2011-ben kezdődött, de az alapítók kitartó munkájának és az app mögé beállt közösségnek köszönhetően a napokban 18 millió dollárnyi befektetést kapott a vállalkozás. Első ránézésre szinte ugyanazt kapjuk, mint az Instagram esetében: mobilos fotók megosztása ismerősökkel különböző közösségi csatornákon, lájkok, kommentek, filterek és egyéb szerkesztési lehetőségek.
A mobilos fotók értéke
Az alapítók azonban a kezdetektől fogva egy speciális közösség felépítésén munkálkodnak, a stratégia pedig tavaly decemberben kezdett igazán körvonalazódni. Az EyeEm nem a hobbiból, divatból fényképezőket, hanem a profi fotósokat vette célba, hiszen ők sem mindig a legnagyobb DSLR szettekkel mennek munkába, így rengeteg kiváló minőségű, de mobillal készült felvétel kerül ki a netre, és a fotómegosztó appok felületeire.
A speciális megközelítés első eszköze az Open Edit lehetőségének bevezetése volt. Ez a funkció lehetővé teszi az app felhasználóinak, hogy nyomon kövessék a többiek fényképszerkesztési lépéseit. Mindennek az ad alapot, hogy az EyeEm az Instagramhoz képest sokkal komplexebb szerkesztési, finomhangolási funkciókat ad, így az Open Edit bevetésével feltárható, hogy miként nyerte el végleges formáját egy kép, sőt, ezeket a beállítások a saját fotókon is alkalmazhatók.
A következő jelentős lépésként tavaly decemberben az EyeEm 100 ezer képet tartalmazó archívuma bekerült a Getty Images kínálatába, így a felhasználók pénzt is kereshetnek egy-egy jobban sikerült fotóval. Az EyeEm Market névre hallgató funkció szinte észrevétlenül került be a rendszerbe, a fotósokat azonnal kifizetik, ha a valaki megvásárolta a fotóikat, a bevételen pedig 50-50 százalékban osztozik a cég és a fotós.
Kifizetődő kreativitás
A rendszert úgy építették fel, hogy a fotósok motiváltak maradjanak, azaz a felvételek értékesítése után az ahhoz tartozó jogok a készítőnél maradnak, és továbbra is felhasználhatja igény szerint, ahol csak akarja. Az illusztrációt, fotót kereső cégek úgynevezett Mission kampányokkal tartják mozgásban a közösséget, amiben olyan ismert márkák vesznek részt, mint a Lufthansa, a Mercedes, vagy a Deezer.
Az EyeEm Market webes felülete
Az EyeEm jelenleg 13 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik, ami messze elmarad az emlegetett Instagram 300 milliójától, de ez ebben az esetben nem is különösebben mérvadó. A hosszú ideig csak iOS-en, most már azonban Androidon is elérhető szolgáltatás kizárólag mobilon létezik, a speciális megközelítés pedig működni látszik, mivel a cég most jutott hozzá egy 18 millió dolláros tőkeinjekcióhoz. Ez újabb lökést és stabil fejlesztői környezetet adhat a cégnek, akiknek továbbra is az az elsődleges céljuk, hogy minél több
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak