Akármennyire is dúl az okostelefon-mánia, a mobilosok nagyobb része még mindig valamilyen "nem túl okos" készülékkel rendelkezik. A Facebook azonban nem hagyja annyiban, és a hagyományos mobilokra is kinyújtózik, ráadásul akciós konstrukcióval egybekötve.
A Facebook az okostelefonokra letöltött alkalmazások közül az egyik legnépszerűbb. iPhone-ra a jelen állás szerint a legtöbbet letöltött app, de Androidon vagy éppen a
BlackBerry App World alkalmazáspiacán is csúcsközelben van. A kevésbé okos készülékek tulajdonosai azonban eddig csak az apró mobilos böngészőablakban előhívható, egyes szolgáltatóknál
ingyen használható 0.facebook.com weboldallal küszködhettek. Máról azonban a buta telefonok is egy picit okosodnak, legalábbis a Facebook tekintetében.
Kicsi a bors, de okos ■ A Facebook a főként ingyenes mobil alkalmazásokat fejlesztő
Snaptu segítségével készítette el a hagyományos telefonokra optimalizált Facebook alkalmazást, amely a közösségi óriás közleménye szerint 2500-nál is több készüléktípuson használható. Sony Ericsson, Nokia, LG és még megannyi gyártó régebbi, olcsóbb telefonjaira tölthető le a "mini-Facebook", amely a kis képernyőkhöz, és a hagyományos számbillentyűs kezeléshez igazítva teszi elérhetővé a közösségi oldalt.
Hagyományos ikonok alatt érhetőek el az ismerőseink frissítései, a képek, vagy épp az ismerősök listája. Az alkalmazás ráadásul sokkal gyorsabban képes az adatok fogadására és frissítésére, mint egy mobil böngészős változat, hiszen így a böngésző köztes rétege és egy rakat felesleges adat már nem fogja vissza a sebességet. Ráadásul ezzel az adatok mennyisége is csökken, kímélve a felhasználók pénztárcáját.
Csak a tiszta forrásból ■ A Facebook folyamatosan teszi elérhetővé az alkalmazást, ám ezt csak a mobilszolgáltatókon keresztül érhetjük el. Jelenleg kilenc hálózatban indult el a terjesztés, Közép-Kelet Európában a lengyel Play, az ukrán Life és a román Vodafone ügyfelei válthatnak a Snaptu-féle változatra. További szolgáltatók folyamatosan csatlakoznak az akcióhoz, a bolgár Vivacom már a listán van, ám magyar versenyzőről még nincs hivatalos hír.
Minden szolgáltatónál a bevezetést speciális akcióval segítik, amelyben elengedik a Facebook által generált adatforgalom teljes díját az indulás utáni 90 napban. A TechCrunch információi szerint az alkalmazás önmagában nem telepíthető, csak a partnerségre lépő szolgáltatók hálózatain hajlandó működni: ez még abban az esetben is igaz, ha a felhasználó hajlandó lenne bevállalni az adatforgalom költségeit. Épp ezért a hazai hagyományos telefonok gazdái egyelőre csak reménykedhetnek, hogy a magyar szolgáltatók mihamarabb csatlakoznak a partneri listához.
A közösségi oldal egyébként egy másik lebutított megoldást is kínál: a
Facebook Zero egy kizárólag szöveges alapú megoldás, amely akár a grafikus megjelenítést sem támogató őskövület-telefonokon is lehetővé teszi a státuszüzenetek és frissítések követését.