Sikeresenek minősítette a jó néhány iskolai körzetben idén elindított oktatási kezdeményezését a Microsoft. A Bing in the Classroom elnevezésű program így mostantól minden általános és középiskolai intézmény rendelkezésére áll. Igaz, egyelőre csak az Egyesült Államokban.
Zavaró tartalom helyett oktatási eszköz
A program keretében az intézmények használhatják a Microsoft kifejezetten erre a célra átalakított keresőjét. Az oktatásra szabott Bing egyik legnagyobb különlegessége a reklámok teljes hiánya. A cég szerint az amerikai gyerekek csak az iskolaidőben évente körülbelül 15 milliárd reklámmal találkoznak, melyek egy része egyáltalán nem válik hasznukra, példaként említve a gyorséttermek ajánlatait. Ez az érvelés annyiban kicsit sántít, hogy ugyan nem akkora tételben, mint a nagy rivális Google, de a Microsoft is keres azon, hogy ezeket a nem feltétlenül hasznos reklámokat elhelyezi a normál verziójú keresőjében.
A zavaró hirdetésektől megkímélt diákok mellett a tanárok számára is akad plusz dolog. Ezek egyike a kibővített adatvédelmi beállítási rendszer, amely a cég szándéka szerint könnyebbé teszi a nem kívánt tartalmak kizárását. A pedagógusokat további, a gyerekek digitális készségeit fejlesztő megoldásokkal is segítik, de hogy pontosan mik lennének ezek, azt nem részletezi a hivatalos közlemény.
Csatatér az iskolákban
Nem kell túlságosan rosszindulatúnak lennünk ahhoz, hogy a társadalmi felelősségvállalási projektnek eladott kezdeményezés mögött más jellegű célokat is felfedezzünk. A Microsoft számára kiemelten fontos lenne, ha a Google világpiaci dominanciáját sikerülne némileg tompítania a keresők frontján. A Bingnek pedig erre leginkább az USA-ban van lehetősége, ahol jelenleg sincs akkora szakadék a két cég termékének használatában, mint globálisan. A StatCounter márciusi adatai szerint az Egyesült Államokban a Bing 12,4 százalékos részesedéssel bír, ami körülbelül a háromszorosa a globális eredménynek. Márpedig ha az iskolában pozitív élményekkel párosul a Bing használata, az hosszú távon piaci részesedésben is megjelenhet, köszönhetően annak, hogy esetleg nem csak az adott fiatal, de annak munkahelyi, baráti, családi környezete is "átcsábulhat".
A fiatalok megnyerésének fontosságát már régen felismerték az informatikai szállítók. Nem kell messzire menni, hiszen számos olyan Microsoft ajánlat van, amelynek keretében valamely szoftvert vagy szolgáltatást ingyenesen vagy nagy kedvezménnyel kínálja hallgatóknak, pedagógusoknak, oktatási intézményeknek a cég. De ugyanezt felismerte az Apple is, amely évtizedek óta sokat áldoz arra, hogy termékeivel jelen legyen a középiskolák, egyetemek falai között. Ezek az adományok tehát messze nem azt az önzetlenséget tükrözik, mint egy magánszemély jótékonykodása, de persze ez indokolatlan elvárás is lenne a profit- és bevételnövelésben érdekelt üzleti vállalkozásoktól.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak