Pusztán a reklámbevételekből származó összegekből egyenlíti ki a cechet a Google; hatalmas összeget utal a jogtulajdonosoknak.

Az elmúlt tizenkét hónap során egészen elképesztő pénzeket utalt át a YouTube az amerikai zeneipar számára, jogdíj gyanánt. A videomegosztó szolgáltatáson megjelenített reklámokból származó bevételekből finanszírozta ezt a Google: összesen több mint 1 milliárd dollár cserélt gazdát az elmúlt egy év alatt.

A pénz sosem elég

Erről egy blogbejegyzésben tájékoztatta Robert Kyncl, a YouTube üzleti vezetője a nyilvánosságot. Ebben leírta, hogy a videomegosztó szolgáltatást üzemeltető részleg komoly energiákat fektetett és fektet abba, hogy meggyőzze a zeneipar kritikusait. Utóbbiak ugyanis nem ölelték kebelükre a tömeges ingyenes zenehallgatást; nem minden érintett van ugyanis meggyőzve arról, hogy ez a fajta szórakozási forma értékes kiegészítője az előfizetési modelleknek (mint amit például a Spotify nyújt), melyek jelenleg a zeneipar legnagyobb növekedési potenciálját jelentik.

Kyncl szerint azonban tisztán látható, hogy a kreatív ipar növekedését két erős motor is hajtja. Az előfizetésre és a hirdetések alkalmazására épülő modell egyaránt bevételnövelő hatással jár, írta Kyncl, aki örömét fejezte ki amiatt, hogy a YouTube ennek részese lehet.

Egy éve zajló vitát zárhat le a bejelentés, egy olyan vitát, ami a jogtulajdonosok és a videomegosztó között dúl. Tavasszal utóbbiak arról számoltak be, hogy a digitális letöltéseket meghaladta a streamingből (online rádiózásból) származó bevétel, ugyanakkor a hirdetésekkel megspékelt zeneszolgáltatások „jóval kevesebb” pénzt hoznak a többi szolgáltatáshoz képest. A zeneipar végső konklúziója az lett, hogy a YouTube-nak többet kellene fizetnie.

A YouTube válasza szerint a jogtulajdonosok problémájának fő forrása üzleti modelljük változásában keresendő: már nem az albumok eladásából szedik meg magukat, hanem az előfizetésekből és reklámokból származó bevételek duzzasztják bankszámláikat. Utóbbiakat viszont nem az előfizetésekhez, hanem a hagyományos rádiózásból származó bevételekhez kellene hasonlítani a YouTube üzemeltetője szerint.

Ez egyébként az USA-ban kereken nulla dollár, mivel a rádióadók nem fizetnek a jogtulajdonosoknak. Ezzel szemben a YouTube komoly mennyiségű pénzzel tömte már ki a kiadókat: a Google állítása szerint 2005 óta több mint 3 milliárd dollárt utaltak át az érintettek számláira. A bevétel növekedése ráadásul gyorsulni látszik, hiszen, amint azt fent is említettük, ebből egy milliárdot az elmúlt tizenkét hónapban hoztak össze.

Vissza a jelenbe

Blogbejegyzésében Kyncl azt állította, hogy a zeneipar végső soron ugyanannyi pénzt csinálhat a reklámokat alkalmazó és az előfizetői modellből. A televíziós üzletághoz hasonlította a zeneipar új üzleti modelljét, ahol a bevételek az előfizetésekből és a reklámokból  egyaránt származnak. Ennek eléréséhez azonban még sok munkára van szükség, ismerte el a vezető.

Piaci hírek

A Meta elintézné, hogy dinoszauruszok mászkáljanak minden osztályteremben

Még az ősszel megérkezhetnek az oktatási célú eszközök a Quest platformhoz, a gyártó pedig már azt magyarázza, hogy hatékonyabb virtuálisan bejárni egy múzeumot, mint ténylegesen elmenni oda.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.