Várhatóan még idén, késő ősszel élesedhet az online aukciós portál új hirdetési rendszere, amely a mobil alkalmazásokba ágyazva jelenítené meg a reklámozók ajánlatait. Az eBay szerint a nála nézelődő, vásárló közönség adataiból olyan hirdetéselhelyezési algoritmust tud összerakni, ami garantálja a hatékony megjelenéseket.
Volt ez már így
Bár a hirdetési lehetőségről szóló hivatalos honlapon teljesen új lehetőségként emlegetik a mobilos reklámozást, ez azért barokkos túlzás. Az aukciós portál már néhány éve megpróbálkozott egy limitált bevezetéssel, de az akkori tapasztalatok alapján gyorsan le is húzták a rolót. A magyarázat szerint zavarta a felhasználókat, és hát nem is hozott annyi pénzt, amennyiért megérte volna felvállalni a fogyasztói frusztrációt.
Úgy tűnik, mostanra megváltozhattak a fogyasztói szokások, vagy éppen már sokkal több potenciális bevétellel kecsegtet ez az üzlet. Az biztos, hogy valamikor az év utolsó negyedévben elindul a szolgáltatás, amelyet szorosan integrálnak a mobil alkalmazásba, és az ígéretek szerint a hirdetések szépen belesimulnak majd a "böngészési élménybe".
260 milliós közönség
A cég tájékoztatása szerint a különböző platformokon elérhető mobil alkalmazásait összesen már több mint 260 milliószor töltötték le. Ha ehhez hozzátesszük a mobil készülékeken keresztül idénre prognosztizált szűk 33 milliárd dolláros tranzakciós forgalmat és azt, hogy a felhasználók átlagosan 150 percet töltenek havonta az app használatával, akkor egy valóban vonzó terepet látunk.
Ezt persze pénzre is kell tudni majd váltani, ami legutóbb egyáltalán nem jött össze. Az is igaz, hogy az eltelt alig két év valóban sok változást hozott. Az okostelefonok, sőt fejlettebb országokban a tabletek penetrációja is az egekbe emelkedett. Közben elszaporodtak a nagyobb kijelzőjű mobilok, amelyek annyira népszerűek lettek, hogy már az Apple is feladta korábbi "hitvallását". A nagyobb képernyő pedig kényelmesebb böngészést jelent, és nem melleseleg több teret is ad a hirdetések elhelyezésére.
Néhol csöpög, máshol ömlik
A mobil hirdetési bevételek szintén az utóbbi években kezdtek meredeken nőni. Aki pedig nem akar erről a vonatról lemaradni, annak igyekeznie kell, hiszen már több óriás is ott ül a tűz közelében. Az eBay egyik legközvetlenebb vetélytársa, az Amazon rendelkezik saját hirdetési hálózattal. Igaz, az idén várhatóan 100 millió dollárt hozó mobil hirdetések még nem teszik a cégen belül meghatározó üzletággá ezt a területet.
Teljesen más a helyzet a Facebooknál. A közösségi oldal erőteljes növekedése mögött szinte teljes egészében a rakétázó mobil bevételek állnak. A Zuckerberg-birodalomba érkező minden három dollár közül kettő mobil eszközök használatával realizálódik. Csak a legutóbbi negyedévben több mint 1650 millió dollárt hozott ez a hirdetési platform a vállalatnak.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak