Vezetékes számhordozással, osztható netcsomagokkal és korlátlan európai roaminggal növelné a Vodafone az üzleti mobil előfizetők költési hajlandóságát.

A hazai mobilpiac üzleti szegmensében is komoly versenytényező a díjcsomagok ára, de kellenek az iparági gyakorlattól eltérő egyedi ötletek is. Ezekből szemezgetett a napokban egy szűk körű sajtóbeszélgetésen Király István, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese, akinek már mindhárom hazai szereplőnél adódott módja tapasztalatokat gyűjteni. (A magyarországi mobilpiac indulásánál az akkor még Pannon GSM-ként ismert Telenor Magyarország marketingjét irányította, majd csatlakozott a Magyar Telekomhoz, ahol egyebek mellett a kkv-s és a lakossági üzletágat irányította, majd idén ősztől a Vodafone üzleti portfolióját igazgatja.)

Három területen is újítana

Bár az ötletek gazdája az anyavállalat, de a megvalósításban már kellő önállóságot kaptak a helyi szakemberek. Három olyan területet is említett, ahol a Vodafone az iparági gyakorlattól eltérő dolgot hozott a piacra. Közülük kettőt, a Vodafone Iroda csomag keretén belüli opciót, vagyis a vezetékes számhordozást, valamint az üzleti díjcsomagok osztható adatforgalmával kapcsolatos terveket már korábban bejelentette, melyekről akkor a Bitport is beszámolt.

Királyi István egyik fontos célja, hogy erősítse a Vodafone mint üzleti szolgáltató képet. A társaság ugyanis korábban inkább a lakossági ügyfelekre alapozott. Kérdésünkre Király István elmondta, hogy jelenleg a cég bevételének mintegy harmada származik a vállalati, állami szektorból. Ezt az arányt a következő pénzügyi évben további 10 százalékkal szeretnék növelni.

A kkv-knak szóló Vodafone Iroda szolgáltatás keretében a cég a hazai piacon elsőként valósítja meg a vezetékes számok mobilra hordozását, így az adott számok mindenkor és mindenhol elérhetővé válnak, nemcsak akkor, ha valaki az irodában tartózkodik. A fix vonalra érkező hívások könnyen átirányíthatók mobilszámra, még az e-mailek és a faxok is nyomon követhetők, az előfizetők pedig a végén a többes szolgáltatásról egyetlen számlát kapnak. (Ebben az esetben a hívásátirányításért nem számolnak fel külön díjat.)

A cégeknek még fontos a vezetékes szám

Szakértők szerint ma még igen sok cég használ vezetékes számot, ez állítólag a hazai gyakorlatban valamiért egyben az üzleti komolyság fokmérője is. Mivel a cég saját vezetékes megoldással nincs jelen a magyar piacon, a szolgáltatáshoz az Externet Nyrt-t vonja be külső partnerként.

Az új üzleti portfolió másik fontos eleme a cégek mobil adatforgalmi költségeit racionalizálja. Ezek az multi device, multinet koncepción alapuló úgynevezett osztható díjcsomagok. Ezek lényege, hogy a vállalat által megvásárolt adatmennyiség a cégen belüli megosztható maximum 30 SIM-kártya között. A cég a kkv-knak már korábban is ajánlott hasonló konstrukciókat, ezt időközben a teljes vállalati körre kiterjesztette. Király István ennek kapcsán elmondta, hogy az újdonságok közül az üzleti ügyfeleknél ez ment át a leggyorsabban.

Király István: a Vodafone jövőre 10 százalékkal növelné az üzleti szolgáltatásokból származó bevétel arányát

A legfrissebb elem a korlátlan európai roamingot biztosító legújabb vállalati díjcsomag, a Business Red Europe. Az erre havi 20 ezer forintért előfizető üzleti ügyfél Európa egész területén, tehát nemcsak az unióban korlátlanul roamingolhat. A megkötés csupán annyi, hogy a romaingra csak az adott ország Vodafone-leányvállalatának, annak hiányában egy kijelölt partnernek a hálózatán keresztül van lehetőség.

Sok vállalkozás használ publikus csomagokat

Magyarországon hozzávetőlegesen 150-160 ezerre tehető a vállalkozások száma. Kétharmaduk valamilyen publikus – azaz lakossági vagy kkv-knak szóló  – díjcsomagot használ. Szakértők szerint az egy üzleti előfizetőre jutó bevétel a kkv-k esetében 6-8 ezer forint, de itt nagy a szórás. A nagyvállalatok általában egyedi tárgyalások során válnak ügyféllé, az ő átlagos költésük nem éri el a kkv-két, és hasonlóan nagy szórást mutatnak.

Mobilitás

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.