Egyre többen fizetünk itthon is digitális tartalmakért. A televíziózás pedig átterjed a mobil kijelzőkre.

Többet táblagépezünk, rákaptunk az online tévézésre és szélesebbre nyílnak a pénztárcáink is, ha digitális tartalomra költünk. Többek között ezeket lehet a magyarok technológiával kapcsolatos szokásairól megállapítani az idei Techonomic Index eredményeiből.

Többet, hosszabban, drágábban

A felmérést immár második alkalommal készítették el a Samsung kezdeményezésére. A 18 országban, országonként ezer ember megkérdezésével zajló kutatás azt próbálja feltérképezni, miként viszonyulnak az emberek a technológiához, hogyan használják az új eszközöket. Ennek megfelelően a hazai állapotokról így már összehasonlítási alappal is rendelkezünk.

A kutatásról szóló jelentés kiemeli, hogy szépen gyarapodott azok száma, akik edukációs célra is költenek. Az online tartalomért fizetők közül minden második háztartás rendszeresen költ ilyen tartalmakra, ami 10 százalékpontos növekedés a tavalyi 41 százalékhoz képest. Ez meglehetősen váratlan adat, még akkor is, ha az edukáció fogalmát megengedően tágan értelmezzük.

A fizetős online tartalmat használó háztartások átlagosan 3294 forintot költenek havonta edukációs – a „csináld magad” videóktól az online egyetemi kurzusokig terjedő – tartalomra. Ez lényegesen több, mint amennyit e-könyvekre, digitális magazinokra (2504 Ft), filmek letöltésére (2744 Ft) vagy zenék letöltésére (2534 Ft) fordítanak. Fontos megjegyezni, hogy ez az átlag háztartásokra, és azokon belül is kifejezetten azokra vonatkozik, ahol egyáltalán pénzt áldoznak internetes tartalomra.

A játékoknál némileg eltérő trendek rajzolódnak ki. Ugyan az adatok alapján kevesebbet játszunk, mint egy évvel ezelőtt, viszont többet költünk erre a szórakozásra. A magyarok átlagosan 48 percet töltenek egy nap mobilos játékkal, ami 2 perccel kevesebb, mint 2014-ben. Ugyanakkor 2015-ben jelentősen megnőtt a mobiltelefonos és táblagépes játékokra költött egy főre eső összeg: míg idén átlagosan 3817 forintért vásároltunk online játékot, addig tavaly még csak 3437 forintot tett ki ez az összeg.

A csapból is a tévé folyik

Köszönhetően az egy nagyobb sávszélességnek, a streaming szolgáltatások egyre népszerűbbek a hazai felhasználók körében. Minden negyedik magyar naponta, 57 százalék pedig legalább hetente egyszer streaming segítségével néz tévéműsorokat, filmeket, egyéb videótatalmakat. Az e-könyvek és digitális magazinok továbbra is népszerűek, minden harmadik magyar olvas ilyet legalább hetente egyszer.

Általában is többet nézünk tévét, hiszen tavalyhoz képest 28 perccel nőtt a tévézéssel töltött idő. Jelenleg közel három órát (2 óra 50 percet) ülünk tévé előtt egy átlagos napon. Igaz, ennél is többet, több mint három órát meredünk számítógépünk, laptopunk képernyőjére. Közel minden második válaszadó tölt le az internetről tévéműsorokat (tavaly még csak 40 százalék volt ez az arány). Továbbá hétből egy válaszadó napi rendszerességgel használja laptopját, mobiltelefonját vagy táblagépét valamilyen tévéműsor nézésére.

Konzumer tech

Nemsokára többet isznak majd a kínai adatközpontok, mint Dél-Korea lakossága

A generatív mesterséges intelligencia világszerte megtolta az adatközponti fejlesztéseket, a szerverek hűtésére használt vízből azonban sehol sem lett több.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.