...az óvatos kanyarodás Räikkönenje, a fékpedál Rosbergje és a városi autózás Sébastien Loebje. Tegnap délután jött a sajtóközlemény, melyben arról tudósították szerkesztőségünket – és a szélesebb közvéleményt –, hogy kollégánk, barátunk új minőségi szintet hozott az újságírói autóhasználatban.
Mivelhogy közérdekű és kiemelten fontos, szokásunktól eltérően a közleményt változtatás nélkül közöljük.
Jól teljesít a sajtó a volán mögött
Kiderült ki a hazai média legjobb sofőrje
A klasszikus újságírói feladatkörbe többnyire nem tartozik bele a technikás vezetés, az átlagos médiamunkásnak mégsem kell szégyenkeznie, ha autóba pattanva kell egy-egy új sztori után mennie. A VEMOCO egy hónapon keresztül zajló versenye szerint legalábbis kifejezetten átlag felettien teljesítenek az utakon a hazai média képviselői, pár kivételtől eltekintve.
Hivatalosan is véget ért a VEMOCO intelligensautó-szolgáltatás piacra kerülésének apropóján meghirdetett "A Magyar Média Legjobb Sofőrje" verseny, melynek során a résztvevő újságírók egy hónapon keresztül tesztelhették a szolgáltatást. A 20 résztvevő nyilván nem jelent reprezentatív mintát, így hosszú távú következtetéseket nem érdemes levonni, ezzel együtt azonban derültek ki érdekes dolgok.
Például az, hogy két kollégának nagyon sietős a dolga, ketten együtt a gyorshajtások mintegy kétharmadáért felelnek. Csak összehasonlításként: míg a többiek 100 kilométer alatt átlagosan csak háromszor lépték át a megengedett sebességet, addig a két notórius gyorshajtó – nevüket fedje jótékony homály – átlag negyvenhat alkalommal tették ezt meg. Hasonlóan kiugró volt náluk a hirtelen gyorsítások száma, habár itt már „csak” az események feléért feleltek, „sportosabb” vezetési stílusuk mellett szólhat azonban, hogy nem kényszerültek sokkal gyakrabban hirtelen lassításra, fékezésre, mint vetélytársaik. Még az is lehet, hogy néhány logikátlanul kihelyezett tábla is ludas volt a rossz eredményben.
Sajnos női versenyzőkben szűkölködött a mezőny, a három résztvevő hölgy azonban igazán példás vezetési képességekről tett tanúbizonyságot. Legjellemzőbb hibájuk a hirtelen kanyarodás volt, de például gyorshajtásról esetükben szinte nem is beszélhetünk, igaz jellemzően kevesebbet is használták az autót, mint férfikollegáik.
Összességében nincs miért szégyenkeznie az indulóknak, különösen az átlagos VEMOCO felhasználó jellemző értékeivel összevetve, ebben vélhetően a résztvevő autós újságírók nagy aránya is szerepet játszott. Teljesítményük a szolgáltatásban is használatos VEMOCO index alapján került összevetésre, melyet rigorózus tesztelés és fejlesztés során kialakított formula segítségével számol ki a rendszer. Többek között a szolgáltatáshoz kapcsolódó biztosítási kedvezmény igénybevételéhez is ez az index jelenti a kiindulási alapot, de természetesen nem csak egy újabb hibapont-rendszerről van szó, a formula sok egyéb mellett olyan eseményeket is figyelembe vesz, mint a hirtelen irányváltoztatás vagy az üresjárat.
A Magyar Média Legjobb Sofőrjének járó díjat, azaz a VEMOCO készüléket, illetve egy 3 hónapos prémium előfizetést Horváth Balázs, a Bitport újságírója érdemelte ki, egészen kimagasló 84,5 ponttal. Ezzel a teljesítménnyel a követező negyedéves Casco-biztosítás díjából 33,8 % kedvezményt kaphatna. Ezúton is gratulálunk neki!
Mit tehetnénk hozzá ehhez?! Balázs, gratulálunk a kollektíva nevében!
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak