A Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai vásáron, a CES-en mutatta be az idén a Samsung az ívelt, szuper magas felbontású (SUHD) okos televízióit. A készülékek már Magyarországon is megvásárolhatók. Az öt különböző képernyőméretben készülőp készülékcsaládot az európai piacra jelenleg a Samsung szlovákiai üzemében gyártják, de idéntől a cég jászfényszarui gyárában is ível képernyőjű tévéket gyártanak – mondta el Facskó István, a magyar leányvállalat elnöke –, bár első körben csak korábban piacra dobott modelleket. Az elnök emlékeztetett rá, hogy a több mint húsz éve működő jászsági üzem kapacitása annak idején évi 70 ezer darabbal indult, ma a piaci igényektől függően évi 5-7 millió készülék hagyja el a gyár szerelősorait.
A Magyarországon mostantól forgalmazott SUHD okostévékbe számos újítást vitt bele a Samsung. A nanokristály technológiának köszönhető minden korábbinál jobb lett a képminőség, és a technológia kétszer annyi színt képes reprodukálni, mint a hagyományos televíziók.
Az új modellekben jelent meg először a Samsung legújabb nyílt forráskódú Tizen operációs rendszere, amely teljes körűen támogatja a webes szabványokon alapuló tévés alkalmazások fejlesztését, és amely idéntől már a gyártó összes okostévéjében benne lesz. A minőségi tévéhez minőségi tartalom dukál, aminek biztosítához szövetségre léptek a 20th Century Fox stúdióval.
A legkisebb SUHD tévé képernyője 48, a legnagyobbé 88 hüvely, a készüléke ára pedig 700 ezer és 6 millió forint között alakul.
A magyar tévépiac bővül a leggyorsabban Európában
A hazai cég vezetői a mai bejelentésen beszéltek a piaci lehetőségekről. A Samsung a tévépiacon tavaly Európában Magyarországon tudott a leggyorsabban nőni. Gareth Lewis, a Samsung Electronics Magyar Zrt. fogyasztói elektronikai üzletágának vezetője elmondta, hogy az értékesített databszám 2014-ben 30 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A növekedés hátterében a digitális átállás állhatott, melynek hatására megélénkült kereslet a modern tévékészülékek iránt. Európában általános trend Lewis szerint, hogy a digitális átállással megnőtt az igény a nagyobb képátlójú készülékek iránt. Korábban a legnépszerűbbek a 32 colos képernyőjű tévék voltak, ma már a legtöbbet Európában a 43 colosokból adnak el.
A magyar piacon a lapostévé-penetráció egyelőre alig haladja meg az 50 százalékot, úgyhogy még bőven van benne növekedési potenciál. Itthon a Samsung részesedése 43 százalék, ami szintén rekordnak számít európai összevetésben – mondta Lewis –, de a 2013. óta forgalmazott UHD kategóriában meghaladja az 50 százalékot, míg az ívelt szegmensben 90 százalék körüli. Az európai piacokon egyébként a dél-koreai márka átlagos piaci részesedése 39 százalék.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak