Persze a Facebooktól még mindig messze van, de más is a célcsoport.

Dinamikusan bővül az online álláskeresők legnépszerűbb portáljának felhasználói tábora. Tavaly októberben még 467 milliónyian voltak a LinkedIn beszámolója szerint, a hét elején azonban átlépte az 500 milliót a regisztráltak száma.

Ez ugyan bőven alatta marad a Mark Zuckerberg alapította közösségi hálózat jelenlegi eredményének – 1,86 milliárd, havonta legalább egyszer facebookozó internetező -, de megelőzi a Twittert. A bukdácsoló mikroblog-szolgáltatást jelenleg 319 millióan használják. Érdekesség, hogy a LinkedIn ezúttal csak az összes felhasználóra vonatkozó adatát tette közzé, a platformot havi rendszerességgel látogatókról ezúttal nem árult el semmit (tavaly októberben 106 millióan voltak).

A közlés szerint a félmilliárd online álláskereső 200 országból regisztrált a LinkedInhez. Ezek közül arányaiban legtöbben az Egyesült Arab Emírségekből csatlakoztak, a dobogó második fokára a hollandok álltak fel, a harmadik helyet pedig a szingapúriak foglalják el. Az első ötbe még befértek a britek és a dánok is.

A platformon egyébként jelenleg nagyjából 10 millió állást hirdetnek, és több mint 9 millió céges profil található rajta. A felhasználók hetente átlagosan 100 ezer cikkel teszik színesebbe az álláskeresést célzó közösségi portált.

Kis lépés a munkavállalóknak, de nagy ugrás a Microsoftnak

Minden bizonnyal örül a Microsoft ezeknek az eredményeknek, hiszen nem kevés pénzt öltek bele a LinkedInbe. Közel egy éve vásárolták fel 26,2 milliárd dollárért (196 dolláros részvényenkénti árfolyamon) a munkahelykeresésre specializált közösségi hálózatot, és ezzel az igen magas árral mindenkit megleptek. Az akvizíció a Microsoft történetének messze legnagyobb értékű cégfelvásárlása volt: egymagában is többe kerül, mint amennyit összesen fizettek a Skype-ért, a Nokia mobilos részlegéért és az aQuantive-ért.

A 26,2 milliárd dolláros vételár a LinkedIn részvényeire jutó vállalati eredmény 55-szörösét jelenti, ami az előző pénzügyi év részvény alapú juttatásainak költségeivel súlyozva egészen elképesztő, 150-szeres árfolyam/nyereség arányt mutat. Ehhez képest még csupán elhanyagolható bevételi tényezőt jelent a redmondi összképben.

Ezt a bizalmat igyekezett is meghálálni a LinkedIn, komoly változások zajlottak a szolgáltató elmúlt egy évében. Nem csak az asztali változatot fejlesztették tovább – például az üzenetküldés jobbá tételével -, de a mobilos verzióra is gondot fordítottak. Megjelent az Open Candidates funkció, ahol a tagok diszkréten jelezhetik a fejvadászoknak, hogy állást keresnek; illetve a Salary, ami azok számára nyújt segítséget, akik több pénzt akarnak keresni.

Újabb rivális a láthatáron

Kell is a folyamatos fejlesztés, hiszen a kihívók nem ülnek babérjaikon. A LinkedIn legújabb ellenfele az Completed lett, amelyik a szakértők pontozásában látja az ismertsége felfutásához szükséges kitörési pontot. A Yelphez hasonlóan működik, csak itt nem éttermeket, cégeket lehet minősíteni, hanem azokat, akikkel üzleti kapcsolatban állnak a regisztráltak. A San Francisco-i vállalat reméli, hogy a felhasználók a lehetőséget a munkaerőtoborzáshoz és karrierfejlődéshez egyaránt fel fogják használni.
 


 

A munkavállaló teljesítményének építő jellegű kritikája ugyanis elképesztően értékes, vázolta az alapkoncepciót Michael Zammuto, a vállalat vezérigazgatója. Megbízhatóságot, hitelességet teremt, ami nagyban elősegítheti az alkalmazott karrierútját és állásvállalási lehetőségeinek kibővülését.

Ahhoz, hogy a szolgáltatás befuthasson, természetesen minél több regisztráltra és minősítésükre van szükség. Az egy hónapnyi bétatesztelés után 150 ezer ember adata vált elérhetővé, ami, ha a cikk elején említett számokhoz képest elhanyagolható, egy induló startup esetében szép teljesítmény. Persze hosszú és nagyon nehéz út vezet addig, amíg egyenrangú féllé válhat a Completed a LinkedInnel, és közel sem biztos, hogy az ígéretes indulás ellenére eljut odáig.

Közösség & HR

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.