Jól megy a szekér a Zuckerberg-birodalomnak, de bizonyos területen még akad játéktér más közösségi hálózatoknak is - derül ki az Adobe első negyedéves elemzéséből.

Több száz milliárdnyi hirdetés- és posztmegjelenés statisztikáit felhasználva készült el az idei első negyedév eredményeit tartalmazó The Social Intelligence Report [PDF], azaz az Adobe közösségi hálózatok teljesítményét felmérő kutatása. A számokat átböngészve kiderül, hogy a Facebook hírfolyamában megjelenő tartalom folyamatos változtatása és a hirdetési megjelenések kibővítése, átalakítása kifizetődni látszik. A Mark Zuckerberg nevével fémjelzett közösségi oldal dominanciája egyre látványosabb, bár vannak területek, ahol a kicsiknek is van keresnivalója.

Kétszámjegyű emelkedésben

Az Adobe jelentésének összeállításakor maguk a készítők is elcsodálkoztak azon, mennyire jól teljesített a Facebook a januártól márciusig terjedő időszakban. Az oldal nemhogy éves összevetésben, de még az előző negyedévvel összehasonlítva is szinte minden területen hatalmas előrelépést tud felmutatni. Ez azért nagy szó, mert a decemberi vásárlási őrületet is felölelő utolsó negyedév tradicionálisan kiemelkedő marketingköltést, reklámozási hajlandóságot hoz.

Amint a fenti ábrából látszik, a Facebook hirdetések átkattintási számai 48, megjelenési statisztikája pedig 41 százalékkal volt magasabb, mint a tavalyi ünnepi szezonban. Éves szinten az átkattintások ennél is tekintélyesebb mértékben, 70 százalékkal tudtak bővülni. Ráadásul az egy átkattintásért elkérhető összeg is alig csökkent a karácsonyi periódust követően, így a hamarosan érkező első negyedéves pénzügyi jelentés minden bizonnyal újabb rekordokat hoz.


forrás: Statista chart

Ezzel párhuzamosan persze muszáj megemlíteni azt a folyamatot is, ahogy a Facebook néhány hónap alatt drasztikusan korlátozta a nem fizetős céges bejegyzések elérését. A Statista kapcsolódó grafikonján szépen látszik a folyamat gyorsasága és nagyságrendje. Így már nem is olyan nehéz megérteni, hogyan sikerült mind a hirdetési megjelenéseket, mind az átkattintások számát feltornázni. 

Ahol a LinkedIn is labdába rúg

Bár a tanulmány minden más összevetésében is szép eredményeket könyvelhettek el Zuckerbergék, azért van néhány terület, ami rávilágít a kisebb, fókuszált hálózatok lehetőségeire. Például a kiskereskedelmi oldalakra irányított közösségi forgalom háromnegyedét uralja a Facebook, ám ha a B2B high tech vállalatokra szűkítjük a kört, ott a Twitter mellett a LinkedIn is jelentős forgalomterelő szereplővé avanzsál. 

Pénteken posztolj piktúrát

Megerősítést nyert az adatokból az is, hogy egyre kevésbé képes a sima szöveges üzenet áttörni a Facebook-felhasználók ingerküszöbét. Úgy tűnik, a videós bejegyzésekkel fokozott aktivitás társul, bár a sima képet, képeket tartalmazó posztok még mindig magasan a legbiztosabb lájk- és megosztási mágnesek, annak ellenére, hogy az általános aktivitási rátája csökkent ennek a formátumnak.

Tehát mozgó- és normál képet érdemes a céges FB-kommunikációnál bevetni, és ha teljesen ki akarjuk használni az esélyeket, akkor a legütősebb bejelentkezéseket péntekre tartogatjuk. Ahogy a záró grafikonból kitűnik, a munkahelyi környezetben nem véletlenül "kisszombatként" emlegetett nap arányosan sokkal több megosztást, kommentet és egyéb aktivitást hoz, mint bármelyik másik napja a hétnek. A hosszabb figyelmet igénylő videós tartalmakra pedig mindez hatványozottan igaz.

Közösség & HR

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.