Több száz milliárdnyi hirdetés- és posztmegjelenés statisztikáit felhasználva készült el az idei első negyedév eredményeit tartalmazó The Social Intelligence Report [PDF], azaz az Adobe közösségi hálózatok teljesítményét felmérő kutatása. A számokat átböngészve kiderül, hogy a Facebook hírfolyamában megjelenő tartalom folyamatos változtatása és a hirdetési megjelenések kibővítése, átalakítása kifizetődni látszik. A Mark Zuckerberg nevével fémjelzett közösségi oldal dominanciája egyre látványosabb, bár vannak területek, ahol a kicsiknek is van keresnivalója.
Kétszámjegyű emelkedésben
Az Adobe jelentésének összeállításakor maguk a készítők is elcsodálkoztak azon, mennyire jól teljesített a Facebook a januártól márciusig terjedő időszakban. Az oldal nemhogy éves összevetésben, de még az előző negyedévvel összehasonlítva is szinte minden területen hatalmas előrelépést tud felmutatni. Ez azért nagy szó, mert a decemberi vásárlási őrületet is felölelő utolsó negyedév tradicionálisan kiemelkedő marketingköltést, reklámozási hajlandóságot hoz.
Amint a fenti ábrából látszik, a Facebook hirdetések átkattintási számai 48, megjelenési statisztikája pedig 41 százalékkal volt magasabb, mint a tavalyi ünnepi szezonban. Éves szinten az átkattintások ennél is tekintélyesebb mértékben, 70 százalékkal tudtak bővülni. Ráadásul az egy átkattintásért elkérhető összeg is alig csökkent a karácsonyi periódust követően, így a hamarosan érkező első negyedéves pénzügyi jelentés minden bizonnyal újabb rekordokat hoz.
forrás: Statista chart
Ezzel párhuzamosan persze muszáj megemlíteni azt a folyamatot is, ahogy a Facebook néhány hónap alatt drasztikusan korlátozta a nem fizetős céges bejegyzések elérését. A Statista kapcsolódó grafikonján szépen látszik a folyamat gyorsasága és nagyságrendje. Így már nem is olyan nehéz megérteni, hogyan sikerült mind a hirdetési megjelenéseket, mind az átkattintások számát feltornázni.
Ahol a LinkedIn is labdába rúg
Bár a tanulmány minden más összevetésében is szép eredményeket könyvelhettek el Zuckerbergék, azért van néhány terület, ami rávilágít a kisebb, fókuszált hálózatok lehetőségeire. Például a kiskereskedelmi oldalakra irányított közösségi forgalom háromnegyedét uralja a Facebook, ám ha a B2B high tech vállalatokra szűkítjük a kört, ott a Twitter mellett a LinkedIn is jelentős forgalomterelő szereplővé avanzsál.
Pénteken posztolj piktúrát
Megerősítést nyert az adatokból az is, hogy egyre kevésbé képes a sima szöveges üzenet áttörni a Facebook-felhasználók ingerküszöbét. Úgy tűnik, a videós bejegyzésekkel fokozott aktivitás társul, bár a sima képet, képeket tartalmazó posztok még mindig magasan a legbiztosabb lájk- és megosztási mágnesek, annak ellenére, hogy az általános aktivitási rátája csökkent ennek a formátumnak.
Tehát mozgó- és normál képet érdemes a céges FB-kommunikációnál bevetni, és ha teljesen ki akarjuk használni az esélyeket, akkor a legütősebb bejelentkezéseket péntekre tartogatjuk. Ahogy a záró grafikonból kitűnik, a munkahelyi környezetben nem véletlenül "kisszombatként" emlegetett nap arányosan sokkal több megosztást, kommentet és egyéb aktivitást hoz, mint bármelyik másik napja a hétnek. A hosszabb figyelmet igénylő videós tartalmakra pedig mindez hatványozottan igaz.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak